Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bosbes

Bosbes

11-09-2017 om 11:13

bepaalde kamerplant: naam gezocht

Op mijn werk staat een enorme kamerplant. Ik zoek daar de naam van omdat ik informatie wil hoe ik deze kleiner kan maken en zo stekken of in ieder geval er weer een mooiere plant van kan maken.
Ik heb twee websites gevonden waar 'ie opstaat (maar dan wel een mooie volle variant

Bij deze is het plant op plaatje 4 en het laatste plaatje:
http://www.interieur-inrichting.net/woonkamer/grote-kamerplant/

En het is ook de plant op dit plaatje:
https://www.chicplants.com/grote-groene-planten-in-potten

Weet iemand het?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-09-2017 om 11:16

volgens mij...

...is het een ficus. Welke precies zal ik proberen te googlen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-09-2017 om 11:18

aanvulling

Google eens op ficus lyrata?

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

11-09-2017 om 12:51

Ficus lyrata

Dat staat toch als naam van de plant in de beschrijving bij het plaatje in je tweede link. Dus dan lijkt me dat de plant zo heet.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-09-2017 om 13:16

Oeps. Sfera

Had ik niet eens gezien...! Nou ja, het is een bevestiging van wat google me vertelde

Bosbes

Bosbes

11-09-2017 om 13:56

bedankt!

Bedankt Sally en Sfera!
Ik had de naam niet gezien in die link. Nu verder googlen, ik hoop dat ik eruit kom.
De plant nu heeft één lange stengel van iets van 2,5 meter, en dan een paar vertakkingen en wat blaadjes.

Hopelijk kan ik deze gewoon afknippen en in water wat wortels laten krijgen, maar ik vrees dat het iets moeilijker zal worden.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

11-09-2017 om 14:29

tuinman of -tuincentrum

je zou het ook in een tuincentrum of aan een tuinman kunnen vragen hoe je dit moet aanpakken.

Mijntje

Mijntje

11-09-2017 om 14:42

en googelen

op de plantnaam + stekken

Bosbes

Bosbes

11-09-2017 om 17:16

ja, gegoogled

Heb ik gedaan inderdaad. O.a. heel langzame filmpjes (ik heb echt heeeeel veel tijd op mijn werk - maar niet heus). Ik weet nu ook dat ik ze in een heel warme omgeving moet stekken. Misschien bij mijn ouders in de serre...

Karinnetje

Karinnetje

27-11-2017 om 19:40

Het is een ficus... maar een dure

Jeejtje zeg wat een mooie plant. Ik ben gek op groen en vooral grote planten. Maar ik vind deze wel erg duur. Misschien kan je beginnen met een kleine plant. Beetje water en liefde erbij en het zou toch snel goed moeten komen! Haha Snel even op google en ik zie al direct een betere prijs hoor.
Kijk hier eens (link verwijderd door forumbeheer)

Bosbes

Bosbes

27-11-2017 om 21:24

goh, reclame? +vervolg

Hallo Karinnetje, wat gek zeg, dat jij het duur vindt. Ik ging hem toch stekken? Dat kostte slechts wat aarde.
Waarom kom je dan met een link naar wat kamerplanten in het algemeen?
Ik zal forumbeheer even vragen die link weg te halen.

Wel een goede gelegenheid om het vervolg te vertellen.
Ik had de plant in drie stukken geknipt: de onderkant in de pot heb ik thuis gestekt in een grotere pot. Ik denk dat dat achteraf weinig zin had want er kan zo vermoedelijk geen blad meer groeien.

Een tussenstuk met wat grote bladeren heb ik in een tweede pot gezet en het bovenstuk met meer bladeren in pot nr. 3.
Alles heb ik in plastic gewikkeld (in de hoop op een broeikaseffect) en bij het raam gezet.
Pot 2 en 3 verloren langzaamaan steeds meer bladeren. Ik begon de hoop op te geven. Ongeveer tegelijkertijd liet pot 2 het laatste blad slap en droog hangen, toen pot 3 ineens wat op begon te knappen. Veel bladeren weg maar ineens gingen de overige bladeren weer rechtop!

Resultaat is dus dat ik 1 plant van de 3 kan behouden.
Een mooie herinnering aan degene van wie de plant was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.