Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tilliw

Tilliw

14-09-2016 om 08:12

Benen ontharen

Ik heb mijn benen altijd naar tevredenheid geschoren.
Heb een erg gevoelige huid, en dit ging prima met scheergel voor gevoelige huid. In de zomer () iedere dag.
Maar nu. Iedere dag scheren lijkt plots niet meer genoeg. Na een paar uurtjes weer stoppeltjes, hele ruwe op mijn knieën. Voelt gewoon niet fijn!
Ik durf niet zo goed zomaar vanalles te proberen, vroeger wel gedaan en krijg snel last van iets. Maar nu zijn er misschien zachtere methodes? Die toch hard zijn voor mijn haren zeg maar
In ieder geval iets dat minder bewerkelijk is? Twee keer pd scheren vind ik wel wat overdreven...
Iemand de tip?

Stickertje

Stickertje

14-09-2016 om 08:17

Ontharingscreme

Korte zachte stoppeltjes laat ik zitten ik doe mijn benen ongeveer een keer in de 3 weken met ontharingscrème. De daarna teruggroeiende stoppeltjes zijn dan ook veel zachter en het duurt wel een dag of 5 voor de haartjes terugkomen. Elke dag scheren zou ik nooit doen.

Marjoleine64

Marjoleine64

14-09-2016 om 09:17

Epilator

Ik gebruik in de zomer een epilator, zo eens per 2 weken. Tussendoor laat ik gewoon zitten wat er dan aan kleine haartjes terugkomt, is dun en licht totdat het langer wordt en meer wordt. Is even wennen, maar werkt erg goed. Na het douchen doen, en dan wat bodylotion erop. Vaker dan eens per week heeft geen zin, want de haartjes moeten wat lengte hebben voordat de epilator ze kan vastpakken.

Beentje

Beentje

14-09-2016 om 12:17

Mmmm

Volgens mij heeft het erg te maken met de dikte van je haren.
Ontharingscrème doet bij mij niets. De haren blijven gewoon zitten.
Epileren heeft onderhuidsgroeiende haren met daarbij behorende ontstekingen tot gevolg. Dat staat niet zo charmant.

Als ik enigszins kale benen wil, moet ik iedere dag scheren. En dan krijg ik in de loop van de dag inderdaad weer stoppeltjes ,die je voelt maar niet ziet.

Ik kan me er erg over opwinden. Ik kan het ook accepteren. Dat laatste kost veel minder energie, dus dat doe ik dan maar.
Het is gewoon niet eerlijk verdeeld. De een heeft veel meer beenham dan de ander. Ik heb gelukkig ook dik haar op mijn hoofd. Dat vind ik dan wel weer leuk.

Ik laat gewoon niemand aan mijn benen komen dan voelt ook niemand die stoppels. Hahaha
Behalve mijn man dan .

Vesper Lynd

Vesper Lynd

14-09-2016 om 12:21

Oneerlijk

Het is oneerlijk verdeeld, helemaal als je zowel meer beenham als beenhaar hebt.

Stickertje

Stickertje

14-09-2016 om 12:30

Langer laten inwerken

Als ik dan 1 keer in de 3 weken onthaar dan neem ik er goed de tijd voor en laat de creme dan Ruim 10 minuten inwerken. Ervaring dat die 5 minuten die op de tube staat veel te kort is. Liever 1 x per 3 weken een half uur bezig dan iedere dag scheren met het risico op wondjes, dat is met scheren mijn probleem; ik neem altijd hier en daar wat huid mee en die korsten staan ook niet charmant.

mirreke

mirreke

14-09-2016 om 12:49

Toch scheren

gewoon onder de douche. Gebruik wel een heel goed mesje. Zoeentje die extra glad scheert en meebuigt met de golvingen van je huid...

Niks mis met elke dag scheren hoor. Je haren worden er ook niet dikker van, het worden er niet meer. Dat is een mythe http://www.femmemagazine.nl/beauty/ontharen-de-fabels-en-feiten/

MerelR

MerelR

14-09-2016 om 14:37

Epilator

Ik gebruik al een epilator sinds ze het ding hebben uitgevonden. Ik vind scheren vreselijk ivm de harde stoppels die er al vrij snel verschijnen. Met een epilator altijd heerlijk zachte benen, kan het iedereen adviseren.

Onthammen

Vesper Lynd hij is geweldig

Als iemand nog een goede onthammingsmethode weet: ik hou me aanbevolen!!

epileren

ik heb sinds een half jaar ook een epileer apparaat. ik heb eerst mijn benen gewaxt -pijnlijk, zooi, duur- en daarna ben ik het wekelijks gaan bijhouden. Elke week op dezelfde dag in de avond met het apparaat er over heen, daarna een fijne crème er op. Omdat door deze frequentie maar een deel van de haren zo lang zijn dat ze door de epliator er uit getrokken kunnen worden, is het niet zo pijnlijk en niet zoveel werk. Wel een kwestie van goed bijhouden.

resultaat: geen stoppelige benen meer, haren komen minder terug en zijn zachter (lichter ook, kan dat?). ik vind het een fijne methode.

Beentje

Beentje

15-09-2016 om 09:16

Beenham

Hahaha

Lang leven de i pad.
Ik controleer meestal nog even voor ik het wegstuur.

Hihi

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-09-2016 om 10:30

Autocorrect

Wel grappig dat de autocorrectie bij iedereen anders staat afgesteld. Mijn iPad maakt van beenhaar Bernhard.

Beentje

Beentje

15-09-2016 om 11:38

lekker

Ik vind beenham lekkerder dan Bernhard. Ik denk dat apple dat weet.... (big brother)

Hihi

69er

69er

15-09-2016 om 14:15

Bekend merk

Ik ben gezegend met heel weinig en licht beenhaar, dus haalde daar af en toe een mesje overheen. Dochter heeft dit niet van mij gekregen en is gezegend met een donkere bosschage, waar na scheren in een dag al weer donkere stoppels opdoken. Voor haar heb ik een epilator gekocht van een bekend merk uit de 7- serie en dat werkt als een tierelier. Ze kan er ook haar bikinilijn mee bijwerken. Ik heb haar wel gewaarschuwd goed op te letten op eventuele ingroei, maar volgens mij gaat dat goed.

Annet

Annet

16-09-2016 om 14:56

ook epilator en wat ik daarna doe...

Ik heb al sinds ik onthaar een epilator. Vroeger nooit last van lelijke plekjes, alleen supergladde benen. Nu (50 jaar) wel last van lelijke plekken. Wat ik mis na het epileren is het gladde gevoel. Dus wat ik nu doe, direct erna, is alsnog het scheermesje eroverheen halen. Klinkt pijnlijk, is het niet. Maar dan heb ik wél 2 weken gladde benen.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-09-2016 om 16:31

Jeetje...

Wat een gedoe, dat ontharen van benen. Ik ben blond, dus het haar op m'n benen (wat wel redelijk veel is) valt niet zo op. In m'n hele leven nog maar 1 keer een opmerking erover gehad ("heb jij je benen niet geschoren??", van een hele goede vriend die op de grond aan m'n schoenen zat te frutten), dus het zal wel meevallen. En dan nog, waarom zou je geen haar op benen mogen zien? (De puntjes op onthaarde benen vind ik trouwens ook niet mooi) Zeker als het pijn doet, geld en tijd kost om te ontharen snap ik werkelijk niet dat iedereen er zoveel moeite voor doet. Zoveel makkelijker als iedereen dat haar van elkaar zou accepteren...

Wilgenroosje

Wilgenroosje

16-09-2016 om 19:35

Tijgeroog

Wat een goed idee. Ik heb donker haar en ook op m'n benen tiert dat welig. Nou ja, dat is wel heel overdreven, maar het moet er wel af. Kunnen we harige benen niet uitroepen tot de het nieuwe schoonheidsideaal? Ik ben ervoor.

Vogel

Vogel

16-09-2016 om 20:18

Maar dan ook...

.... okselhaar en schaamhaar weer terug!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.