Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ben ik gek dat ik nog geen alles-in-een pakket heb?

Ik werd vandaag gebeld door KPN die mij in het kader van een klantenbindingsactie 10% korting wilde geven op de abonnementskosten als ik me voor een jaar vastleg bij KPN (Hoezo denk ik dan, blijkbaar heb ik altijd teveel betaald?)

Mijn man vond dit echter niet zo'n goed idee omdat we dan geen mogelijkheid meer hebben om over te stappen op een alles-in-een pakket voor telefonie, tv en internet. Tja, dat is een argument natuurlijk. Is het slim om over te stappen op een alles-in-een pakket? Tot nu toe hebben we dit nog niet gedaan omdat ik een beetje opzie tegen de rompslomp ervan en ik nogal aanhanger ben van de 'if it ain't broke, don't fix it'-theorie. Ik kan me bijvoorbeeld absoluut geen gedoe veroorloven met mijn internetverbinding.

Advies iemand?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2011 om 14:37

Kan niemand voor je beslissen

Ik ben een voorstander van een alles in 1 abonnement, maar als jij nú probleemloos bij jouw provider zit en geen risico durft te nemen is daar blijven misschien voor jouw gemoedsrust beter.
Bij alles in 1 abonnementen heb je nog wel eens voordeeltjes als gratis onderling bellen, een hogere internetsnelheid dan bij een los product en een 'nieuwe klanten'-aanbieding voor bijvoorbeeld een digitale ontvanger of een paar maanden gratis of voordelig digitale pakketten. Bij Ziggo moet je een digitale ontvanger zelf kopen, bij UPC krijg je het in bruikleen. Wij zitten bij UPC en hebben eigenlijk nog maar heel weinig internetstoring gehad over de jaren heen. Ik ben verder ook tevreden met ze. Op mijn werk (Ziggo) kom ik veel overstappers tegen vanuit KPN en daar hoor ik nog wel eens van dat het een ramp is bij KPN, maar ja, dat soort verhalen heb je ook bij UPC, Ziggo, etc..

Mocht je met nummerbehoud over willen stappen naar een andere aanbieder, dan is het zaak om je modem aan te sluiten zodra je het modem hebt en niet te wachten tot het oude abonnement afgelopen is. Pas als je het modem hebt geactiveerd gaat er een seintje naar de administratie waar de telefoonnummers 'bewaakt' worden dat je overgezet moet worden van a naar b.
Internet hoort gewoon te werken zodra het modem aangesloten is, lukt activatie niet dan kun je dat bij de klantenservice laten doen, op afstand.

tonny

tonny

24-11-2011 om 15:16

'if it ain't broke...'

Hier ook zo'n niet-overstappen zonder handig alles-in-eenpakket.

Ah joh, ze moeten overal geld aan je verdienen, die lokkertjes maken ze later wel weer 'goed'. Als alles naar wens is, lekker houden zo.

Wij ook niet alles-in-een

Een alles in een pakket wil zeker niet zeggen dat het goedkoper is. Dat ligt maar helemaal aan de aanbieder en wat je nu hebt.

Wij hebben wel internet + telefoon van dezelfde provider. Voordeel daarvan is dat je onderling (als de ander dezelfde provider heeft) gratis kunt bellen.

Wij zijn wel destijds weggegaan bij KPN omdat die gewoonweg met bellen erg duur is. Wat voor mij belangrijk is dat mijn internetverbinding 100% werkt en dat er een goede klantenservice is. Een klantenservice die je zonder 0900 nummers kunt bellen en die je goed helpen.

Ik ben onlangs overgestapt van een rampenscenario naar de hemel. Heel prettig. Had ik veel eerder moeten doen, maar had me laten verleiden door me nog 2 jaar aan die provider te verbinden en dan 10 euro minder per maand betalen. Dat klonk aanlokkelijk, maar ik betaal toch liever dat tientje meer en dat dan alles zonder gezeik verloopt.

ChrisH

ChrisH

24-11-2011 om 16:07 Topicstarter

Moppeke

Is in jouw 'van rampenscenario naar de hemel' KPN het rampenscenario? Ik moet zeggen dat we hier zelden problemen hebben met KPN. Ik bel trouwens via tele2.

Chris

Yura

Yura

24-11-2011 om 16:22

Net overgestapt

Ik houd ook niet van overstappen en heb heel lang gewacht. Veel te bang dat je opeens zonder zit. Reden was dat we een tweede tv boven hadden en geen kabels wilden trekken, dus moesten we over op digitale tv, kpn was eigenlijk de enige goede optie in technisch opzicht. Maar hun service is natuurlijk om te huilen, vandaar dat ik nogal angstig was om over te stappen. Eerste poging ging mis (uit het bestand verdwenen ofzo) en internet ging 6 dagen later in dan afgesproken, heel veel boze telefoontjes van onze kant later waren we nog niks opgeschoten, toen maar bij onze huidige provider de opzegging ongedaan gemaakt en dat lukte gelukkig. Moet zeggen dat op de uiteindelijke dag dat alles moest werken alles het ook gewoon deed, alles zelf geinstalleerd en dat viel reuze mee. We hadden wel een gratis monteur erbij, maar je kon pas bellen voor een afspraak als je bericht had gehad dat eea was omgezet, ja dan ben je weer een week verder natuurlijk, zo kan ik ook wat gratis aanbieden. Maar deze dame, digibeet en nog blond ook, had het zo voor elkaar. Uiteindelijk klopt er uiteraard geen hout van de rekening, maar goed we hebben besloten dat verder maar zo te laten, beter voor ons hart. Alles werkt voortreffelijk verder.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2011 om 16:32

Yura

We hadden wel een gratis monteur erbij, maar je kon pas bellen voor een afspraak als je bericht had gehad dat eea was omgezet, ja dan ben je weer een week verder natuurlijk, zo kan ik ook wat gratis aanbieden. ===
Hoezo? Die monteur is toch gratis?
Bij Ziggo is het zo dat je gewoon een monteur kunt krijgen die de boel aansluit en daar zelf het materiaal voor meeneemt. Bij Upc krijg je een altijd werkende aansluitinggarantie. Dat betekent dat je het eerst zelf kunt proberen, vervolgens de helpdesk kunt bellen voor hulp en tot slot een monteur kunt krijgen die eventuele problemen op moet lossen. Ik vind dat op zich een prima service van UPC. Een monteur is lang niet altijd nodig.
Ik weet niet hoe het zit met je rekening, maar vaak is de eerste factuur een verzamelfactuur over de achterliggende, huidige en toekomstige maand. Als het niet klopt moet je gewoon bellen. Dat geeft echt geen risico voor het wel of niet functioneren van je aansluiting.

ChrisH

ChrisH

24-11-2011 om 17:02 Topicstarter

Overstappen van kpn naar upc: concrete ervaringen

Heeft iemand concrete ervaring met de overstap van KPN naar UPC? Want dat zou het waarschijnlijk worden mochten we besluiten over te stappen.

Chris

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2011 om 21:23

Altijd prima geholpen

Wij zijn al heel lang bij UPC, dus van een redelijk recente overstap heb ik geen ervaring. Het gaat vast niet heel veel anders dan bij Ziggo. Daarom (misschien( wat nuttige tips:

Stel jullie zijn de eerste bewoners van jullie huis, dan kan het zijn dat er nog geen kabelaansluiting is, daar zou ik even naar kijken indien dat van toepassing is. Als duidelijk is dat er kabel aanwezig is kun je dat uiteraard overslaan.
Wanneer je gebruik wilt maken van de Overstapservice van UPC moet je het ContractID doorgeven van je huidige internetabonnement. Dat is dus niet het Klantnummer. Je kunt áltijd overstappen, maar daarmee wordt niet je oude abonnement beëindigd als je contract nog niet afgelopen is. Kijk dus goed naar de einddatum van je huidige contract(en).
Zoals ik eerder schreef zit tussen de activatie van het modem en het moment dat je daadwerkelijk gebeld kunt worden een periode waarin de telefoonlijn omgezet wordt van de oude aanbieder naar de nieuwe. Wacht niet tot het oude abonnement afgelopen is met activeren.
Bij UPC krijg je nu bij een abonnement vanaf 50 mb een wi-fi modem. Het draait bij zo'n modem vooral om de capaciteit van het modem. Dat er een ingebouwde router in zit is mooi meegenomen. Je kunt als je dat wilt je eigen router blijven gebruiken en de router in het wi-fi modem uit laten schakelen.
Omdat internet e.d. via de kabel langs een totaal ander kanaal gaat dan via de KPN aansluiting, zou je ervoor kunnen kiezen om een week overlappende kosten (KPN en UPC) voor lief te nemen. In die week kun je opstartproblemen wegwerken. Ik zeg niet dat die er zullen zijn, maar stel dat.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-11-2011 om 21:30

Wij zijn ook ouderwets

Gewoon adsl van KPN, kabeltv van UPC (wegens gebrek aan een alternatief, want over UPC ben ik dus echt niet te spreken), telefoon via de vaste lijn bij KPN. Al die pakketten zijn, als je even echt uitrekent wat we gebruiken, uiteindelijk duurder dan wat we nu kwijt zijn. Dus waarom zou ik overstappen? Het werkt allemaal vlekkeloos - ja behalve het stukje UPC dan, en hun klantenservice is ook bagger, maa voor kabel hebben we hier dus geen andere keus.

Daarbij ben ik huiverig voor allemaal nieuwe apparaten: kabelmodem of digitale vertalerhardware, andere apparaten zoals onze dvd-recorder en harddiskrecorder kunnen daar vast niet vanzelf mee overweg. Mijn ouders hebben sinds de (verplichte) digitale tv-doorgifte alleen maar gedonder en kunnen niet meer opnemen. Nou, laat ons maar ouderwets zijn dan...

Groet, Mamvantwee

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2011 om 00:03

Mammavan twee

Nieuwsgierige vraag: als je alleen tv hebt, hoeveel contact heb je dan met de klantenservice om als oordeel 'bagger' te kunnen hebben? Ik vraag me dat oprecht af

tvkijker

tvkijker

25-11-2011 om 08:35

Kaaskopje

Mag ik een idee geven? In gebieden waar upc een machtspositie heeft zie je veel dat er nauwelijks geïnvesteerd wordt in de kwaliteit. Waarom zouden ze ?als klanten alleen de keuze hebben tussen wel of geen tv. ( uitgezonderd schotel). In mijn omgeving is gezien dat het wel beter kan.....als bijvoorbeeld een glasleverancier zich meldt.
En om nog even verder te gallen.... Dan moet er met glasvezel wat te kiezen komen (Joepie) en jawel wat gebeurd er !!!!. Kpn koopt zich op alle fronten in ( nma!!!) en theoretisch is het wel een open netwerk, maar de sleutelhouder (kpn) heeft wel erg veel macht.
Om ook te reageren op de vraagsteller. Nee, we hebben geen 3 in 1 pakket, ik zou i.v.m. de kosten wel willen, maar de kwaliteit is nog net een tikje belangrijker. We pikken de krenten uit de pap. ( Dit houdt voor ons in dat we veel betalen voor langzame adsl en telefonie bij kpn, maar wel betrouwbaar. Tv bij upc, omdat er behalve de overwogen schotel, geen andere mogeljkheid is).
tvkijker

ChrisH

ChrisH

25-11-2011 om 10:15 Topicstarter

Technofobie

Kaaskopje, bedankt voor je uitgebreide reactie. Als ik echter lees wat het allemaal nog moet doen nádat je bent overgestapt krijg ik acuut rode vlekken. We hebben nu goedwerkend internet, een probleemloos draadloos thuisnetwerk, geen problemen met de telefoon en op onze Philips-tv kunnen we via NET tv internet bekijken.

Ik ben een beetje technofobisch aangelegd en misschien zie ik wel allemaal beren op de weg die er helemaal niet zijn. Ik ga me er nog eens wat beter in verdiepen en ook de kosten eens even goed op een rijtje zetten voordat wij kunnen besluiten of overstappen zin heeft.

Chris

Mamvantwee

Mamvantwee

25-11-2011 om 10:21

Kaaskopje

Radio en tv van UPC. En de radiozenders liggen er regelmatig uit: dan is er gewoon een dag geen classic fm bijvoorbeeld en die zender hebben we eigenlijk permanent aanstaan, maar ook radio 1 en 2 zijn wel eens stil De klantenservice is daar heel laconiek over: " dat ligt aan uw toestel mevrouw". Maar als de buren hetzelfde probleem hebben, is het toch eigenaardig dat de buren last hebben van ons toestel?
Affijn, dit hebben we minstens drie keer via de klantenservice proberen aan te kaarten, maar zij deden niks, zagen niks. Tegenwoordig wachten we maar af en na een aantal uur is er weer geluid.
Ook verandert UPC zo eens per jaar de radio- en tv-frequenties hier. Ik weet niet of zij dat zelf doen, maar zij sturen de brieven. Kun je weer je radio, tv en dvd/HD opnieuw instellen.

Dus ja, ik heb vervelende ervaringen met UPC.
Groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

25-11-2011 om 10:26

Dat hangt ervan af, p

Wij bellen nauwelijks vast, en als we bellen is dat in het weekend. We hebben alleen het basispakket radio/tv. Tv kijk ik nauwelijks, te druk met werk, hobby en studie. We hebben bij een aantal aanbiedingen alles eens uitgerekend: het scheelde ons 5 euro per maand als we zo'n pakket zouden nemen. En daarbij reken ik dan niet de kosten van klantenservice en de onberekenbare kosten van eventuele opstartproblemen.
Ik hoor om mij heen veel geklaag over internet dat het weer eens niet doet, modems/converters die stuk gaan, ik vind het nu in elk geval niet de gok waard om over te stappen.

Groet, Mamvantwee

mijk

mijk

25-11-2011 om 10:34

Wij moeten ook

Ziggo heeft bbc2 uit het analoge pakket gegooid en dat was werkelijk de enige manier om mij tot veranderen te dwingen. Maar ik heb echt geen zin. Manlief vind dat we dan ook onze 12 jaar oude beeldbuis moeten wijzigen en ik vind het GEDOE.. En ik houd niet van gedoe...

Aan de andere kant wat zou ik allemaal niet kunnen doen als ik een weekje verplicht of line ben

Mijk

tvkijker

tvkijker

25-11-2011 om 10:55

Mijk

Ik geef je man wel een beetje gelijk.....Wij moesten naar een platte tv, omdat de oude het begaf. Het analoge beeld van upc was daarop voor ons niet acceptabel. Dus moest er zo'n digitaal (en de meter draait) kastje komen. Welke we gelukkig sinds kort in hebben kunnen ruilen voor een ci-kaart.
( als je gaat voor een andere tv....kijk naar een exemplaar met een ingebouwde dvb-c tuner).

Yura

Yura

25-11-2011 om 12:10

Kaaskopje

Wat ik bedoelde was dat je kon bellen zodra je een mail had gekregen dat het signaal was omgezet. Die mail kwam op de dag van de omzetting en dat kan ook 23.55 's avonds zijn. Dan ga je dus de volgende dag bellen en dan maak je een afspraak. Ik neem aan dat dat niet de volgende dag is dat hij komt. Intussentijd zit je dus zonder telefoon en internet, vandaar dat ik het dus eerst zelf maar even ben gaan proberen. Dat bedoel ik dus met zo kan ik ook gratis iets aanbieden, niemand wil een week ofzo zonder zitten en gaat het toch we zelf proberen. En gewoon bellen bijstaat niet bij KPN, moet je toch een paar dagen voor gaan zitten liefst met wat kalmeringstabletten bij de hand.

mijk

mijk

25-11-2011 om 15:59

Enne hoe doe je dat met recorders.

Wij zijn onwijs blij emt de harddiskrecorder maar dat ding is analoog dus onbruikbaar dan. Bestaan er al tv's die opnemen?

Enne tvkijker. Hij heeft ook wel gelijk ik heb alleen geen zin.. (in de praktijk sta ik de hele boel te regelen en snapt hij het

Overigens is laatst bij kennissen van ons de ongeveer even oude tv spontaan in de hens gevlogen dus het gaat hier ook wel gebeuren binnenkort...

Mijk

tvkijker

tvkijker

25-11-2011 om 16:08

Mijk

Daar kan ik je niet volgen..wellicht dat het bij ziggo anders is. isschien heb je wat aan de volgende informatie http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/digitale-tv-en-analoge-hard-disk-recorder/
tvkijker

Vic

Vic

25-11-2011 om 16:43

Geen ervaring met naar upc

Ik heb wel ervaring met het overstappen van UPC naar mijn huidige provider (Lijbrandt). Brrrr ik krijg nog groene pukkeltjes en hartkloppingen als ik eraan terug denk. Wat een gedoe was dat! Het heeft me handenvol geld gekost aan telefoontjes met de helpdesk, en ik heb minstens 5 opzegreminders moeten sturen. Ik vond UPC vooral erg duur, en de verbinding (ook internet) was regelmatig instabiel. Nu betaal ik 49,95 voor televisie, vaste telefoon en internet, en ik heb in 4 jaar geen noemenswaardige problemen gehad qua verbinding. Toen ik ging verhuizen kon ik het zo regelen dat ik tijdelijk op twee adressen een aansluiting had (m.u.v. de vaste telefoon), zonder extra kosten.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2011 om 20:35

Chris

Op papier ziet het er ingewikkelder uit dan het is. Echt waar

Bbc kijken

Dat doe ik via een expat server op internet. Je moet wel even weten hoe het werkt, maar ik kan dus op mijn pc alle engelse zenders kijken.

Gr. Poezie.

Marie

Marie

26-11-2011 om 11:40

Mijk - decoder kun je blijven gebruiken

Hallo Mijk,
Wij hebben sinds 1,5 jaar ook alles-in-een van Ziggo en hadden toen ook al een harddiskrecorder, die het toen nog prima deed. Na wat surfen op internet en goed de gebruiksaanwijzingen lezen van de diverse apparaten, bleek dat we de harddiskrecorder gewoon konden blijven gebruiken. Het is alleen jammer dat na een half jaar de geluidskwaliteit van de HD-recorder ineens heel slecht werd, wat ik dus heel jammer vind. De DVD-speler doet het nog wel prima, dus die gebruiken we nog wel.
We hebben trouwens wel een splitter, zodat we boven nog wel analoog tv kunnen kijken. Als je namelijk op meerdere tv's digitaal wilt kijken, heb je ook meerdere decoders nodig en moet je ook meer betalen.
Achteraf gezien hadden we misschien destijds toch de aanbieding van de HD-recorder van Ziggo moeten kopen, nu is die heel duur.
Groetjes

Re: chrish

Nee, rampenscenario heette Online. Wat een gedoe was dat zeg. Continue problemen en uitval. En dan vervolgens voor een godsvermogen de helpdesk met je mobiel bellen omdat je vaste lijn eruit ligt. En continue hetzelfde liedje met vragen, ik kon 'm dromen maar oplossen ho maar.

De hemel heet nu Xs4all

margje van dijk

margje van dijk

28-11-2011 om 11:39

Hier pas overgestapt

Chris, ik had telefoon van KPN en we belden via Tele2. Ik had internet via een soort universiteitsprovider uit het jaar nul nog (ADSL). En digitale TV van UPC, maar nog zo'n oude vierkante glazen bak-televisie.

Vorige maand zijn we overgestapt, en hebben we ook een nieuwe televisie gekocht. (Twee zelfs, ook eentje boven). Het was wel even een gedoe, maar ik ben heel blij dat we het gedaan hebben. Vooral qua TV-kijken is het een 400% kwaliteitsverbetering, maar goed, waarschijnlijk heb jij dat allang beter geregeld dan wij

Qua kosten betalen wij met ons UPC totaalpakket precies evenveel als voorheen met aparte diensten, maar het verschil is dat we nu een veel luxer TV-pakket hebben en dat we gratis kunnen bellen. Dus ja: meer voor minder. Klopt echt.

Qua montage en installatie zijn we vreselijk verwend. We hadden de TV aangeschaft bij de plaatselijke Expert, en die hebben werkelijk alles gemonteerd en aangesloten (tegen een afgesproken kleine prijs). Het UPC-modem aangesloten, twee TV's opgehangen en geinstalleerd, het thuisnetwerk geinstalleerd, alles. Het ging niet zonder slag of stoot, hoewel dat met name aan de beide TVs lag, maar na een telefoontje kwamen ze weer terug om het te herstellen. Wat mij betreft alle lof voor de Expert alhier.

Als jij ook overweegt om een nieuwe TV aan te schaffen zou ik het via die route doen: naar zo'n TV-zaak gaan, en dan via hen ook het UPC-gedeelte aanvragen. In ons geval leidde dat soms tot communicatiestoornissen (ik had het eerst aangevraagd, en daarna had Expert ook nog iets aangevraagd).

Wij hebben nu HD-digitale TV op beide TV's, wat echt heel mooi is vind ik, en bellen en internet gaat ook prima nu. De telefoon heeft opeens nummerweergave (voorheen niet - weet niet of dat aan ons lag, hoewel ik dat wel eens zonder succes geprobeerd heb uit te zoeken, maar ik vind het wel leuk dat-ie nu het nummer laat zien). Overigens was de telefoon niet meteen goed ingesteld, naar sommige nummers kregen we een rare toon. De UPC klantenservice heeft dat verholpen.

Al met al heb ik heel wat aan de telefoon gehangen, ofwel met UPC klantenservice, ofwel met Expert, maar het eind van het liedje is dat ik echt heel erg blij ben met onze upgrade, en er nog minder voor betaal ook.

Groeten, Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.