Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Chippie

Chippie

29-08-2011 om 17:06

Belastingdienst: ik wacht nog op geld over 2007

Ik zit nu al een half uur in de wacht bij om bij de Belastingdienst een vraag te mogen stellen. Grrrr. Ik heb nog steeds geen definitieve kinderopvangtoeslag berekening (en ook het geld over de extra uren kinderopvang dus nog niet!) gekregen over 2008 en alle daarop volgende jaren. Geen idee, op hoeveel we recht hebben maar het is best een leuk bedragje bijelkaar opgeteld. Ik heb al een paar keer gebeld, maar kreeg dan als antwoord - ja, we hebben een achterstand. We kunnen het nog wel even zonder maar dit is toch van de gekke!?

Ik word nu ook wel superpissig dat ik wel een brief krijg dat ik over 2010 1700 euro per direct moet overmaken. Hebben anderen dit ook? Ik heb het al nagezocht, het mag allemaal...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

29-08-2011 om 18:08

Yep

Heel ergerlijk ja. Ik krijg nog ongeveer 3000 euro van de belastingdienst over 2008 en 2009, en kreeg onlangs een dringende brief over een bedrag van 160 euro dat ik moest betalen.
Aan de andere kant, ik kreeg 2007 al wel uitbetaald, met een betere rente dan wanneer dat geld op de bank had gestaan

Hé, da's toevallig!

Nou, ik mag kennelijk niet mopperen, volgens mij heb ik alleen 2009 tegoed. Over 2010 nog geen aangifte gedaan, dus dat kunnen ze ook nog niet weten. Maar bedacht me laatst dat ik er toch eens achteraan moet bellen. Heb ook nog geen definitieve aanslag IB 2009 maar dat geeft niks, want bij de herziene voorlopige aanslag kreeg ik al eerder mijn geld terug. Dus dat is binnen, nu die toeslag nog.

Er is een wet dwangsom om bestuursorganen te dwingen tot het nemen van een beslissing, maar weet iemand toevallig welke termijn de belastingdienst heeft om dit soort dingen vast te stellen? Want ze moeten pas gaan betalen als ze te laat zijn.

Groeten,

Wet dwangsom -

even googlen op "wet dwangsom belastingdienst" leverde de volgende site op :

http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/dwangsom_al5221t1pl.pdf

Als ik het zo lees moet ik (en jullie dus ook) een beschikking aanvragen, en als die er na 8 weken nog niet is een ingebrekestelling sturen (dat moet van de wet dwangsom) en als ze dan binnen twee weken nog niet van hun gat komen gaat de meter lopen.

Da's dus de meter van de wet dwangsom, de rente van de belastingdienst wegens late betaling van de teruggaaf loopt ondertussen ook gewoon door.

Goed voornemen voor morgen: eerst bellen, en als ik niet rapjes een toezegging krijg een verzoek om een beschikking de deur uitdoen.

Let even op dames, wie meerdere jaren tegoed heeft kan dus voor elk van die jaren in theorie de maximale dwangsom van €1260 incasseren. Zo kan dat tripje naar de zon met de herfstvakantie er wel uit!

Groeten,

Temet (verkoopt graag de huid voor de beer geschoten is)

ps De poet is met de herfstvakantie nog niet binnen natuurlijk: eerst verzoek, dan 10 weken termijn, dan nog eens weken voor die maximale vergoeding is volgelopen. Nou ja, de voorjaarsvakantie dan.

Massi Nissa

Massi Nissa

29-08-2011 om 20:47

Tjonge

Mijn man en ik hadden het er vorige week nog over - wanneer krijgen we nu eens de teveel betaalde KO-kosten terug over 2009? 2010 moeten we nog inleveren, daar krijg ik altijd een verzoek voor in september of daaromstreeks. Temet, ik zal zeker jouw stappenplannetje volgen, hartelijk dank.
Groetjes
Massi

Chippie

Chippie

29-08-2011 om 22:15

Temet

Ik ben allang blij dat ik niet in mijn eentje onderop de stapel lig. Uiteindelijk heb ik ze aan de telefoon gekregen en ze deden alsof het de normaalste zaak van de werled was?!?

Temet, als je nog beter zoekt, zul je ergens lezen dat nou net de kinderopvangtoeslag niet onder de wet dwangsom valt (dat heb ik ergens gelezen). Grumbel...

Chippie

Chippie

29-08-2011 om 22:20

Gevonden

Van de Belastingdienstsite

"Tijdelijke uitzonderingen

Bij enkele aanvragen heeft u tijdelijk géén recht op een ‘bestuurlijke’ dwangsom na overschrijding van de beslistermijn. Dit geldt ook voor eventueel daaropvolgende bezwaarprocedures. Het betreft:

Tot 1 januari 2012:

aanvragen en/of bezwaarschriften m.b.t. huurtoeslag, kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag en zorgtoeslag bij de Belastingdienst/Toeslagen

Okee, ik weet wat ik in mijn kerstvakantie ga doen!

Potver

Beer toch nog ontsnapt. Ik googlede even toen ik jouw posting las en toen kwam ik op een site die zei dat die wet dwangsom voor kinderopvangtoeslagzaken per 1-1-2011 zou ingaan. Hebben die grapjassen het een jaar doorgeschoven (en dan zeker in december weer een jaar).

Dat is de overheid he, als de burger te vaak scoort wordt het doel dichtgetimmerd.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.