Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien

Pien

13-08-2016 om 19:48

Bekleding bankje verven

Mijn dochter heeft een crème-wit bankje op haar kamer staan, waar nu een bruine grand foulard overheen ligt. Dat vind ik niet meer mooi. Ik zou de bekleding van het bankje roze willen verven. Bekleding is afneembaar (Ikea bankje) dus dat is geen probleem.

Heeft iemand ervaring met bankbekleding wassen? Ik zie dat Dyson een bekend merk textielverf is, maar Hema heeft ook heel betaalbare verf. Iemand ervaring? En hebben jullie tips voor het verven/wassen? Ik heb nog nooit eerder textiel geverfd.

Vragen....

Vraag 1: jij vindt het lelijk. Maar vindt je dochter het ook niet mooi meer? Anders zou ik het fijn loslaten.

Vraag 2: wat voor stof? De meeste textielverf werkt alleen op 100 % katoen zonder rare coatings.

Vraag 3: hoe zwaar is de bekleding? Hoeveel verpakkingen verf heb je nodig? In mijn herinnering is die verf best duur (dyson) en kun je best weinig volume asn stof behandelen per verpakking. Zeker als je niet een herl flets resultaat wilt...

Vraag 4: verkoopt Ikea geen andere kleuren bekleding voor een aardig prijsje?

Vraag 5: is een roze grand foulardniet een heerlijk simpele optie?

Groet,

Ingrid

Even voor je gegoogeld....

Er zijn nogal wat polyester bankhoezen bij Ikea. Die kun je dus niet verven....

Pien

Pien

13-08-2016 om 23:19

Antwoorden

1. Mijn dochter is 3, die vindt nog niet zo heel veel.

2. Het is katoen met wellicht iets erdoor, maar niet veel. De meeste textielverf kan ook op een mengsel van katoen met iets synthetisch.

3. Nog niet gewogen. De verf van Hema is niet duur, daarom vroeg ik ook naar ervaringen hiermee

4. Deze bank is niet meer te koop bij Ikea. Ook de hoezen niet.

5. Nee ik wil geen grand foulard meer.

Tonny

Tonny

26-08-2016 om 13:57

coating

is een probleem. Katoen met iets erdoor - dan lukt het misschien, zij het fletser dan je voor ogen hebt.

Van de week tevergeefs geprobeerd gordijnen te verven (dus ene tientje weggespoeld); er zat dus echt geen greintje katoen in de gordijnen, die geacht warden van gebroken wit in grijs te veranderen (wens van verhuisde uitvliegers). Hema verf heb ik nog nooit gebruikt, we hebben hier een kleine Hema waar ze geen textielverf verkopen)

Proberen dus maar!

mijk

mijk

26-08-2016 om 14:00

er zijn talloze bedrijven die hoezen

maken voor Ikeabankjes. Bemz is een bekende (maar een dure) maar etsy staat er vol mee. Dus als je hem verprutst kun je nog iets nieuws kopen...

Mijk

goede ervaring met Dylon

We hebben een tijd geleden onze witte (jaja, was niet handig achteraf) eetkamerstoelen groen geverfd met Dylon-verf in de wasmachine. Hoezen waren wel van 100% katoen. Verf heeft prima gepakt, kleur ziet er mooi uit. Inmiddels zijn de hoezen wel zo oud dat ze kapot gaan op bepaalde plekken, maar nu hebben we wel een paar jaar mooi gekleurde hoezen gehad ipv ex-witte.

Jasmijn

Jasmijn

26-08-2016 om 15:44

Dylon, veel gebruikt

Ik heb de hema verf wel gezien, maar nog niet geprobeerd. Dylon gebruik ik wel vaker en werkt goed (mits je stof dus niet synthetisch is) ik heb ook een bankhoes van Ikea geverfd. Boel gewogen en ik had twee pakjes nodig (heb het ook in twee etappes geverfd) ging prima. Zwarte was maak ik er ook zo'n een keer per jaar weer lekker diep zwart ermee.
Ben ook wel benieuwd naar de Hema verf, want Dylon is idd best prijzig

Pien

Pien

26-08-2016 om 20:56

Anders opgelost

Ik heb de bekleding uiteindelijk niet geverfd. Ik heb een fuchsia-roze fleecedeken gekocht en die strak over de zitting van de bank getrokken. De rugleuning en armleuningen zijn nog wit. De lichtroze muur achter het bankje heb ik gepimpt met net-zo-roze muurstickers.

Verven was dus niet meer nodig en ik kan dus ook nog niks vertellen over de Hema-verf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.