Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rana

Rana

20-11-2014 om 18:00

Behang vraag

Binnenkort ga ik behangen,nu heb ik de afgelopen 15 jaar niet behangen en Ik zie nu vliesbehang ( de muren insmeren met lijm) en papierbehang.

Wat is overschilderbaar en het gemakkelijkst aan te brengen?

Wie heeft ervaring?

Barvaux

Barvaux

20-11-2014 om 18:39

Rana

Wij kunnen aardig behangen maar de laatste drie kamers hebben we met glasvezelbehang gedaan en meteen daarna schilderen: super! Ik heb geen ervaring met vlies maar ik zou dat zeker doen: veel makkelijker dan papier. Je hebt rollen van een meter en inderdaad je smeert de muur in en de truc is dan: het kan bijna niet nat genoeg! Echt je zit al snel te droog en nooit te nat. Ook moet je vaak de muur voorbehandelen zodat die niet te veel zuigt, kan de avond ervoor.

Na een dag of twee (even informeren) kun je er overheen verven en wij hebben inmiddels de eerste kamer voor de tweede keer geverfd (van donkerblauw naar wit).

inderdaad: doe het heel, heel nat!

Dan krijg je een schitterend effect. Succes!

Rana

Rana

21-11-2014 om 10:58

maar ?

Heb ik dan ook geen behangtafel nodig of hoe werkt dat ?

Katniss

Katniss

21-11-2014 om 12:45

Simpel

Heb je geen Google?
Ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar vliesbehang. Muur insmeren, baan erop plakken en onderaan van de rol afknippen, randjes bijsnijden en klaar! Zelfs met lastige patronen is het heel eenvoudig omdat je nog een beetje kunt schuiven. Je hebt inderdaad geen behangtafel meer nodig.
Ik heb ook een slechte muur behangen met wit glasvliesbehang, van die brede rollen. Dat heb je met een structuur maar ook gewoon glad, en is overschilderbaar.

Barvaux

Barvaux

21-11-2014 om 12:55

nee

Dan heb je inderdaad geen plaktafel nodig, je smeert de muur in tot die kletsnat is, legt de rol op de grond en trekt de baan zo omhoog. Plakken afsnijden en klaar.

Let op dat je bij glasvezelbehang wel handschoenen koopt, niet iedereen vindt dat scherpe gevoel prettig.

Zit er nog behang op de muur want die moet er wel af en bij glasvezel MOET je echt schilderen, het ziet er anders niet uit. Van vliesbehang heb je wel gewoon patroontjes en dan moet je natuurlijk niet verven. Dat is vooral het verschil maar bij beiden smeer je de muur in (ik heb alleen geen ervaring met vliesbehang dus ik weet niet of de muur daar ook kletsnat moet).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.