Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

nettie

nettie

24-11-2010 om 17:58

Bedrag warme maaltijd?

Ik vroeg me af, houden jullie een maximum bedrag aan voor de warme maaltijd en zo ja, welke bedrag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee meestal niet

Alleen vandaag toevallig wel, had ik voor 5 euro een hele warme maaltijd bij de Ah vandaan.
Muizemeis

Nee

Nee, ik let totaal niet op de prijs van de warme maaltijd. Vandaag toevallig wel goedkoop denk ik: knolselderij stamppot met gehaktballetjes.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-11-2010 om 19:44

Dagbedrag

Ik probeer per dag niet meer dan tien euro uit te geven aan dagelijkse boodschappen. Dat red ik meestal net niet, maar het is wel een streefbedrag. Ik let bij het samenstellen van de avondmaaltijd wel op de prijs. Alleen al daarom eten we vaak vegetarisch.
O en voor mensen denken dat ik rondkom van tachtig euro in de week: not. Het gaat hier om dingen als eten en drinken en af en toe een postzegel ofzo.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

24-11-2010 om 20:53

Heel verschillend

Vandaag was ik goedkoop uit. Blik bruine bonensoep (1,32), een broodje en een mandarijn Laat thuis, vandaar. We eten regelmatig vis, en dan ben ik alleen daaraan al 5 a 6 euro kwijt. De pasta en groente die ik erbij doe zijn dan weer niet zo duur. Als mijn vriend hier eet ben ik meestal een stuk duurder uit (10-15 euro), omdat ik dan wat uitgebreider/bijzonderder kook, met een lekker stukje vlees of kaas.
Mijn boodschappen zijn tussen de 400 en 450 per maand, inclusief wasmiddel e.d., maar dat was de vraag niet

Niet echt een maximum

Maar ik verdeel de uitgaves wel. Als ik vandaag magere runderlappen eet voor 7 euro dan eet ik misschien morgen een rundervink.
Ook de groentes verdeel ik zo. Vandaag de broccoli uit de aanbieding, morgen een duurdere groente. Ik vind het ook leuk om te koken met aparte, vaak wat duurdere ingrediënten. Maar goed, dan halen we die week weer niets bij de snack of de chinees.

Niet

ik heb geen vaste prijs in mijn hoofd, ik zou dat ook te veel gedoe vinden. Ik let wel op prijzen, als er iets in de aanbieding is dan koop ik dat meestal. Ik baseer de maaltijd op wat ik aan vlees koop. Als bijvoorbeeld entrecote in de aanbieding is dan maak ik dat. En soms heb ik van te voren ergens zin in of ik zie iets wat er niet zo vaak is (vlees krabbetjes of romana sla, mossels).

vandaag hebben we het lievelings eten van oudste gegeten, peertjes met cranberrysaus, gehaktballetjes met uitjes en ovenfrietjes. Wel een duur toetje van warme kersen, ijs en slagroom.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2010 om 00:37

Hangt ervan af

Het kan variëren tussen de 5 en 10 euro. We koken nog wel eens een 'wereldgerecht' met behulp van een doosje (geen discussie waard hoop ik), daar wordt het makkelijker, maar niet goedkoop van. De dozen (we nemen altijd voor 4 tot 6 personen, kip, de groente die erdoor moet, eventueel aardappeltjes (bij roti bijvoorbeeld). Dan zit je zo op een tientje. Macaroni kan goedkoper en stamppot valt ook reuze mee. Ik neem wat over is ook altijd mee als ik op het werk ga eten, dus het komt zélden voor dat ik iets laat komen (een keer 'kapsalon' omdat ik dat nog niet kende) Ik let op de prijzen. Als een groente duur is neem ik het niet. We hebben deze week biefstuk gegeten, omdat het in de reclame was. Knoflookbrood erbij, sla erbij... ook zo'n beetje een tientje.

dc

dc

25-11-2010 om 08:03

Nee

Ik heb een weekbudget voor de boodschappen, zo rond de 80 pond, tenzij we bezoek hebben. En daar eten we de hele week goed van.

Meer per week

Ik kijk niet echt naar wat kost de warme maaltijd per dag,maar meer per week. Het mag best een keer wat duurder zijn, maar dan eten we de volgende dag 'goedkoop', meestal eten we zeker 3 dagen voor erg weinig.Onder goedkoop versta ik iets als : pannekoeken, aardappels/groente die in de aanbieding(of potje) is en goedkoop vlees (hamburgers/vinken/verse worst etc. uit de aanbieding),macaronie,spagetti,soep, met iets erbij, stampot etc.
Duur versta ik onder vlees van de slager... (hebben wij erge voorkeur voor), ovenschotels met van alles erin,vis, schelpdieren, chinees, broodjes vlees met salade's (wij willen dan wel fatsoenlijk vlees en dat kost gewoon meer) uitgebreide maaltijden...(peertjes erbij,rabarber erbij, sla+groente, etc.
Vooral dat vlees van de slager hakt erin.
Gisteren aten wij runderstoofvlees met rode koolmet appeltjes en aardappeltjes (nog krieltjes ook, voorgekookt). Nou dat was niet goedkoop...Het vlees was alleen al 7, 50 euro. Dus met de rode kool en de krieltjes was het zeker 10/11/12 euro en het is schoon op.
En vandaag dus pizza....(ook geen tijd vandaag, we krijgen bezoek aan het eind van de middag), vrijdag weet ik nog niet..dat ligt aan de kapper waar jongste heen moet wanneer ze terecht kan.
Zaterdag ovenschotel, zondag soep met iets erbij en w.s. iets duurder toetje, maandag spagetti of macaroni.Dinsdag w.s. stampot ofzoiets (werken tot 17.00 uur+drukke dag hier thuis dus moet snel en eenvoudig zijn).
Misschien draai ik maandag en dinsdag nog om.
Ligt eraan waar ik die dag zin in heb.
Woensdag w.s. weer iets duurders....
Zo'n lijstje maak ik ongeveer in mijn hoofd.
Een leuke afwisseling van duur en goedkoop.

Let er niet op maar

ik pin elke maand een vast bedrag voor de boodschappen. In de praktijk betekent dit dat ik per week maximaal 100 euro kan besteden aan eten, drinken, drogisterijartikelen. Meestal kom ik met minder uit.

Chris

Chippie

Chippie

25-11-2010 om 15:53

Hier...

Ik ga naar de supermarkt en koop daar de groente en het fruit dat in de aanbieding is. Daarnaast altijd appels, bananan, tomaten, aardappels, komkommers, geschrapte worteltjes etc. Vlees koop ik 'groot' in bij een bioboer. In de supermarkt neem ik dan nog wel eens wat vlees mee wat niet te duur is. Per week eten we meestal (in deze periode van het jaar) 1 x vis (met aardappelpuree of ovenpatatjes en worteltjes/doperwtjes of rode bietjes), 1 x rijst (nasi/bami/met saus), 1 x stamppot, 1 x pasta, 1 x aardappelen/vlees/groente, 1 x aardappelen/snel-klaar-vlees/sla, 1 x snel-klaar (pizza/pannenkoeken/uit-eten/wereldgerecht).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.