Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Celine

Celine

14-08-2016 om 10:00

Beddengoed

Ik wil wat nieuw beddengoed bijkopen, o.m. molton kussenslopen. Ik zie dat je die van 100% katoen hebt en van deels katoen, deels polyester (percentages niet vermeld).

Gevoelsmatig betaal ik liever iets meer voor 100% katoen, maar misschien is deels polyester wel beter, handiger?

Iemand een idee?

vocht

Het gaat er om om vocht op te nemen. Ik wist niet dat je dat ook voor kussens had? We hebben het wel voor de matrassen.
Het lijkt me niet zo prettig liggen in de zomer als je een moltonsloop hebt, te warm dus. Dan zou ik er een katoenen sloop overheen doen.
We doen hier twee kussenslopen om een kussen.
Ik zie het voordeel niet van polyester, wel het nadeel, het absorbeert geen vocht.
Helaas hebben we een deels polyester matrasmolton gekocht. Bij een nieuwe matras van dochter. Binnenkort wordt dat vervangen door een geheel molton hoeslaken. Per ongeluk misgegrepen.

Sukran

Sukran

14-08-2016 om 23:33

Kussen beschermen

Ook al volgen we het advies kussens iedere twee jaar te vervangen, we hebben altijd een beschermende sloop onder het gewone sloop. Die sloopbeschermer is van 100% katoen, net als de matrasbeschermer. Net als AnneJ slechte ervaring met polyester.
Voor de gewone slopen vind ik het belangrijk dat ze 100% katoen of bamboe zijn en niet gestreken hoeven te worden. Als er iets van polyester of zo in zit, gaat het vaak ook knetteren (statisch geladen), brr.

Vocht opnemen.

De stoffen zijn speciaal behandeld zodat ze vocht opnemen, net zoals sportkleding. Toch kies ik ook voor 100% katoen en een kussen gevuld met natuurlijke materialen. Ik gebruik ook 2 katoenen kussenslopen. Mijn kussen is nog keurig, die van mijn man moet ik evengoed om de 2 jaar vervangen.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-08-2016 om 07:53

Biologisch

Letten jullie er wel op dat je biologische kussens koopt en iedere twee jaar vervangt?

marie

marie

15-08-2016 om 08:00

biologische kussens?

Biologisch let ik niet op en elke twee jaar vervangen? Dan liggen ze net een beetje lekker.

Biologisch

Jazeker, heel logisch!

Tonny

Tonny

15-08-2016 om 15:36

'dan liggen ze net een beetje lekker'

ja, dat vind ik nou ook. Allemaal leuk en aardig, die vervangingssuggesties, als ik nog lekker lig dan blijft dat kussen mooi op zijn plaats.

Tank

Tank

15-08-2016 om 15:45

Onbespoten?

Ad Hombre

Ad Hombre

15-08-2016 om 16:38

Tank

Ik koop alleen scharrelkussens!

Haha er komt een mooi beeld in me op!

Ad Hombre die midden in de nacht in z'n nachthemd achter een wegscharrelend kussen aanrent in een poging om 'm te pakken. Even een detail aanvullen: natuurlijk heeft hij ook een nachtmuts op!

Ad Hombre

Ad Hombre

15-08-2016 om 18:39

Nachthemd?

Niks nachthemd, dus het beeld wordt nog veel mooier

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.