Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tango

Tango

21-12-2016 om 22:43

Bataviastad

Nu we dan toch in de kerstvakantie bij Lelystad zijn (zie eerder draadje over afspreekpunt bij Lelystad) opperde man om dan naar Bataviastad te gaan. Maar is dat wat? Dochter is wel gek op shoppen dus die vindt het denk ik wel leuk. Maar is het ook betaalbaar voor haar portemonnee of valt dat dan nog tegen?
En is er voor zoon ook iets te beleven, want die houdt niet van winkelen. Logeetje hobbelt w.s. wel mee met dochter, die vindt eigenlijk alles wel leuk.
Of zijn er misschien tips voor andere dingen in de buurt van Lelystad die wel leuk zijn voor het hele gezin? Die zijn ook welkom.

Triva

Triva

22-12-2016 om 05:27

museum

Nieuwland museum en aviodrome. Volgens mij ligt die eerste bij batavia dus je kunt nog splitsen. Ik vond batavia niks maar als je normaal geen merk koopt is het ook niet goedkoop.

maan.

maan.

22-12-2016 om 14:37

Alternatieven misschien leuker

Ik ben niet bekend in de buurt maar als je een goed alternatief vindt zou ik dat zeker doen, zeker als er in het gezelschap mensen zijn die niet van shoppen houden.

(Wij waren naar de outlet in roosendaal en vonden het zwaar tegenvallen.)

Paddington

Paddington

22-12-2016 om 14:48

Echt alleen shoppen

dus als je daar niet van houdt is het niets. De Bataviawerf ligt er naast met de Batavia, dat is wellicht wel leuk voor zoon.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

22-12-2016 om 14:59

ik ken het wel

Nieuw Land Museum ligt er naast.

Tja, wat is Batavia Stad... Veel merkspullen. Ik ben er al een jaar of zo niet meer geweest, maar toen was er kleding, schoenen, chocolade, div. eetdingen (denk aan de Mac, Subway en pannenkoeken), sieraden, interieur, etcetera. Hou je van merken, dan kun je die hier met korting krijgen. Mijn ding is het niet maar ik weet dat mensen er speciaal heen gaan. Misschien kun je zoon strikken met een belofte dat hij een Mac krijgt als hij braaf mee gaat shoppen

Ik ben niet heel kapot van het centrum van Lelystad zelf (Batavia Stad ligt aan de rand), veel eenheidsworst (vind ik dan, maar ik ben geen shopfan). Wat dat betreft kun je misschien beter een afslag of twee, drie verder doorrijden naar Almere Stad voor de Primark als je dochter goedkoop wil shoppen De markt in Almere herinner ik me als erg gevarieerd, in Stad op woensdag en zaterdag.

https://www.almere.nl/vrijetijd/evenementen/
https://www.lelystadevenementen.nl/evenementen
http://www.omroepflevoland.nl/agenda

tja

Naar Batavia Stad ga je voor afgeprijsde merkartikelen. Vaak zijn die dan afgeprijsd van veel te duur naar nog altijd boven het budget, maar een mens kan mazzel hebben. En sommige merken zijn tegen de gewone prijs al niet idioot duur en dan kan een korting maken dat je iets originelers koopt voor de prijs die niet of nauwelijks boven die van C&A ligt. Ik heb er bijvoorbeeld wel eens wat van Tom Tailor gekocht, en ook eens een Benetton vestje voor dochter. Tegen de volle prijs vind ik Benetton te duur, afgeprijsd was het wel te doen. Ook hebben we wel eens crocs met korting gekocht. Maar je moet natuurlijk maar net de mazzel hebben dat er iets van je gading bij zit.

Voor echt spotgoedkoop winkelen ben je beter af bij Primark en de uitverkooprekken bij H&M

maar ik zou denken: dochter met éen van de ouders shoppen, en zoon met de andere ouder naar de werf of naar het museum. Er is verder in Batavia Stad niks te doen behalve een speelplaatsje voor kleine kinderen, maar die werf en dat museum schijnen leuk te zijn.

Groeten,

Temet

Triva

Triva

22-12-2016 om 18:08

dat museum vlak naast batavia was erg goed bevallen hier.

Laaagbouw

Het leuke aspect van Bataviastad is na mijn mening de opzet van laagbouw. Geen liften of roltrappen om bij een bepaalde afdeling te komen. Als de collectie niet bevalt, ben je zo weer buiten...

Het viel mij ook op dat de winkelmedewerkers niet zo opdringerig zijn.

Tango

Tango

22-12-2016 om 22:18

Bedankt!

Denk niet dat het Bataviastad gaat worden. Naar mc Donalds gaan we toch al, want we spreken af bij een mcDonalds bij de afrit Lelystad. Ik heb geen idee of het museum leuk is voor zoon, vond het er niet heel bijzonder uit zien eigenlijk toen ik het opzocht. Anders zou ik nog de meiden kunnen droppen in Bataviastad en ik met zoon naar het museum.
Aviodrome vinden de meiden w.s. weer niet echt leuk. Ik denk dus dat we maar gewoon naar huis rijden. Gaan we bij ons in de buurt wel een keertje shoppen, in Alexandrium, bij Rotterdam o.i.d.

Leeftijd

Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar Nieuw land is best een kijk, hoor en doe-museum. Google anders even op Nieuwland-afbeeldingen.

De bouw van de afsluitdijk wordt verteld, hoe vissers in de zuiderzee met elkaar samenwerkten maar ook bevochten voor visgebieden, de gevonden voorwerpen tot een mummie aan toe, een opgevraven houten boot, keenis over archeologie. Er is ook een dam/sluizen waterwerkvloer waar kinderen leren de juiste dammen te sluiten om een goed watersysteem te bereiken. Voor de wat oudere jongeren spreekt de beschrijving van piraten
in strijd met zeelieden uit Amsterdam aan.

Een gevarieerd musuem, niet al te groot maar wel leuk voor 1,5 uur.
Het is bepaald geen museum met schilderen waar staat: ' Niet Aaankomen'.

Puck

Puck

23-12-2016 om 09:38

Flanagan, valt wel tegen die doe-dingen in Nieuw-Land

Persoonlijk vond ik dat doe-gedeelte van Nieuw Land heel beperkt. Eigenlijk alleen het gedeelte beneden waar ze de dammen kunnen bouwen en met water kunnen spelen. Daar waren onze kinderen altijd heerlijk in de weer en aan het spelen maar aan de rest van het museum hebben ze nooit een bal aan gevonden. Wij kwamen er heel vaak toen ze klein waren, maar vanaf een jaar of 10 vonden ze ook dat niet meer leuk.
Wat dat betreft is Aviodrome veel leuker, ook onze dochter vind dat een leuk museum. Verder zit er in Almere een museum van de hulpdiensten, daar ben ik nog nooit geweest maar hoor er goede verhalen van. Kun je de meiden evt. in de binnenstad droppen om te shoppen bij de Primark.

Li

Li

23-12-2016 om 10:05

aviodrome

Wij willen naar Aviodrome deze vakantie, maar zoon is vooral geïnteresseerd in militaire vliegtuigen. Zijn die er, of is het alleen burgerluchtvaart?

Taruh

Taruh

23-12-2016 om 10:17

Dan kun je beter naar het Militair museum in Soesterberg. Daar staan de militaire vliegtuigen. Het is op de oude vliegbasis, dat maakt het extra leuk.

https://www.nmm.nl/

Li

Li

23-12-2016 om 12:21

zijn we al geweest. Zoon wil er nog eens heen, maar ik dacht dat Lelystad misschien leuker zou zijn, omdat hij daar nog nooit geweest is. Maar als er niks militairs te vinden is, dan misschien maar niet. Voor de rest van het gezin hoeft het namelijk sowieso niet .

Puck

Puck

23-12-2016 om 13:51

Aviodrome is (bijna) niets te vinden over militaire luchtvaart. Zal vast iets militairs tussen staan maar het gaat vooral over de geschiedenis en ontwikkeling van de burgerluchvaart

vlinder72

vlinder72

23-12-2016 om 15:38

Het cavaleriemuseum dan?

Op een echte kazerne (je moet je identificeren voordat je naar binnen mag). Niet zo mooi en groots opgezet als het militairmuseum in Soesterberg maar mijn zoon vond dit museum ook leuk.

Het aviodrome zijn ze ook geweest. Niets militairs te zien.

Li

Li

23-12-2016 om 21:31

juist

dat is nuttige info. Ik heb nog nooit gehoord van het cavaleriemuseum, maar ik zal het eens googelen. Als er paarden zijn, gaan de meiden misschien ook wel mee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.