Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosase

Rosase

02-10-2011 om 22:14

Basisgarderobe?

Na de gouden tip van Valkyre hier ergens mbt de LBD bedacht ik me opeens dat het misschien ook wel langzamerhand tijd wordt voor een basis in mijn garderobe.

Al was het maar dat ik bij de volgende crematie in de zomer niet een half uur vertwijfeld voor de kast sta. Zomer en zwart gaan bij mij namelijk niet zo heel erg goed samen.

Las ergens al iets van een nette zwarte broek. En geen bruine broek want daar moeten bruine schoenen bij. Nu ben ik eigenlijk niet zo van de nette broeken en heb ik al schoenen in diverse stylen en kleuren. Dus daar zit het 'm niet in.

En ik heb me vorige winter al getracteerd op een goede gewatteerde lange zwarte winterjas (na jaar na jaar te hebben kou geleden in goedkopere h&metjes, miss etams en c&atjes). Dus die is al binnen.

En ik heb ook al ontdekt dat een paar mooie zwarte laarzen geen overbodige luxe is.

Maar wat heeft de casual geklede vrouw van deze tijd nu echt nodig? De LBD is net al besteld. En goeie spijkerbroeken heb ik ook in overvloed.

Maar wat mis ik dan nog?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-10-2011 om 23:16

Basis

Ik heb veel info van thechicfashionistapuntcom gehaald. Het is handig om te weten wat voor kleurtype je bent en koop overal twee van ivm eventuele vlekken.

Witte bloes netjes
Witte bloes feestelijk (ruches, satijn, mooie knoopjes oid)
boyfriend bloes

Tshirts, onderverdeeld in
Lange mouw
Korte mouw
Hemdjes (die je bij een te diep decollete kan dragen)
Alles in basiskleuren

Trui of vestjes
In je twee beste lichte tinten en je twee beste tinten. Minimaal dus vier vestjes. Basiskleur uiteraard, uitspattingen komen later

Leren jasje
Spijkerjasje
Colbertje, twee stuks: 1 licht en 1 donker

1 Trenchcoat voor lente en nazomer,1 wollen jas en een casual jack

Nette broek, licht en donker
Donkere jeans
Spijkerrok
Zwart rokje voor zowel werk als feest als begrafenis

Zwart jurkje

Glimoorbellen (diamant/swarovski oid)
Parelknopjes
Oorringen
Parelketting
Horloge met metalen band
zilveren of gouden armband

Dagelijkse handtas
Tote handtas
Avondtas

Wijde riem
Smalle riem

Wollen sjaals van goede kwaliteit in je basis kleuren. Je kan nog voor zomer- en wintersjaals gaan (tricot of linnen versus jersey of wol).

Panties
Zwarte maillots
Leggings

Gympen
Ballerina's
Laarzen
Zwarte pump

Denk ook aan je ondergoed! Een slip dat eindigt in de bilplooi is niet sexy maar wel onzichtbaar. Huidkleurig is ook zo'n afknapper maar zie je niet door je kleding heen. Paar goede bh's, sportbh. Zwart en huid.

Koop van alles twee in je beste lichte en je beste donkere basiskleuren. In plaats van een trui kan je ook voor vestjes gaan. Van die korte met knoopjes en een V-hals kan zowel los als vast gedragen worden (met zo'n hemdje eromder tegen teveel inkijk) of juist hele grote vesten. In de zomer een dun vestje, nu wat dikker. Kies iets wat bij je figuur past en waar je je lekker in voelt. Als een col je staat zou ik zeker ook voor een coltrui gaan. Als je de basis goed hebt, kan je los met de wat meer uitgesproken kleuren of de trends. Een mooi principe is de 5 piece wardrobe. Dit najaar is bijv. slangenprint helemaal in, koop 1 ding met die print en het lijkt of je Heel Veel van mode weet.
Ik ben dit jaar pas begonnen met de basis, had veel leuke en aparte kleding maar kon het lastig combineren. Nu kan ik vrijwel gedachteloos iets uit de kast plukken, leuk het op met een sjaal, ketting een een flinke ring. Ik heb nog lang niet alles van het lijstje, maar dat hoeft ook niet. Een garderobe opbouwen mag best wat tijd kosten. Ik kan wel een keer neerzetten wat ik heb, dan krijg je een indruk. Laat het maar weten .
Voor dochter heb ik dit jaar min of meer hetzelfde principe toegepast. Al haar kleding past bij elkaar en ze kan zelf iets uit de kast pakken en toch netjes op school komen.
Dit lijstje is echt heel saai maar het is de basis. Zie het als de peper, zout, knoflook, olie, meel en uien in de keuken: zonder dit wordt het lastig.

Rosa van der Zanden

Ely

Ely

02-10-2011 om 23:20

Ff denken

Witte blouse?
Zwart jasje?
Zwart vestje?
Ik heb ergens een boek met de basislijst, ben nu ook wel weer benieuwd wat het ook alweer allemaal was want dit is wel veel zwart

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

03-10-2011 om 00:31

Neutraal versus kleur

Briljante tip? Haha, ik voel me gevleid...

Wat ik doe: een neutrale garderobe (broek, pantalon, rok, vestje, jurkje, colbert), alles in kleuren die met elkaar combineren. Bij mij zijn dat zwart en grijs, maar je kunt ook alles in 1 kleur doen, iets dat je graag draagt (donkerblauw bijvoorbeeld, of bruin). Even opletten dat je inderdaad wel een neutrale schoen erbij hebt (bijvoorbeeld een flatje, of iets met een klein hakje, en inderdaad laarzen voor de winter). Als je vrij neutrale modellen koopt, kun je ze aan tot ze verslijten. Zo'n broek hoeft niet netjes te zijn als je dat nooit nodig hebt hoor! Ik heb bijvoorbeeld een skinny zwarte broek die netjes kan (met colbertje en topje) of casual.

En dat alles combineer ik steeds anders - ik heb een stapeltje kleurige hemdjes, blouses, t-shirts, longsleeves, coltruitjes, en vestjes en die passen dus altijd bij mijn pantalon/jurk/spijkerbroek. Gewoon van elke soort (die je veel draagt) twee is zat (maar dat heb je waarschijnlijk al). En dan nog wat sjaaltjes, kettingen, oorbellen ed. Die gekleurde schoenen kunnen dus overal bij! Ik heb een grote berg kleding, maar ik koop weinig trendy dingen - dus ik draag gerust nog een jurkje van 10 jaar geleden... Met nieuwe oorbellen, of schoenen van drie jaar terug.

Heb zelf ook nog wel voorkeuren voor dingen die niet echte basics zijn, zoals een gebreide jurk voor de winter, op trendgevoelige schoenen (wedges), maar dat soort dingen probeer ik goedkoop te scoren. En dan 1 of 2 items per seizoen. Zo af en toe moet je wel iets "geks" hebben om de boel een beetje sjeu te geven, vind ik. Anders wordt 't saai.

Ben nou wel benieuwd wat jij elke dag aantrekt al je geen basics hebt??

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosase

Rosase

03-10-2011 om 10:22

Rosa

Ja dat is het, Ik heb een kast vol met kleren, maar het mikt allemaal nog al nauw qua combi's. En dat is niet erg als ik ruim in de tijd en kleren zit, maar soms he dan moet je iets speciaals aan en dan is alles in de was...

Een kleuranalyse laten uitvoeren staat op nog op mijn wensen lijstje.

Het is me wel een lijst hè. Veel heb ik al. En van sommige dingen (zoals de spijkerrok) vraag ik me wel af of ik die ooit ga dragen.

Wat is trouwens een tote handtas?

Rosase

Rosase

03-10-2011 om 10:36

Nou niet overdrijven valkyre

Ik had het over een gouden tip hoor. Om er nou meteen briljant van te maken

Ik heb kleren zat hoor. Maar het is allemaal nogal modegevoelig. En dat is a. duur en b. jammer want na een paar seizoenen kunnen de meeste dingen dus echt niet meer.

En voor de rest heb ik wel al veel basisshirtjes, topjes en longsleeves in wit en zwart. Het kwartje dat die altijd van paskomen was al een paar seizoenen geleden gevallen.

Ik zoek inderdaad echt van die neutrale basisdingen, die jaren meekunnen en leuk combineren met een paar modedingen.
Denk dat ik al best op weg was. Een flink aantal dingen had ik al. Waar het 'm in zit zijn vooral de broeken en de jasjes. Nette broeken draag ik zelden of nooit, maar ik ben al een eeuwigheid op zoek naar een leuke broek die ik op mijn werk aankan als een spijkerbroek eens wat minder handig is. Ik eindig dan vaak in de edc-achtige collectie van Esprit, maar dat is het dan toch ook net niet. En bovendien moet daar dan weer iets op dat een beetje kleurt.
Dus dan wordt het toch maar weer vaak een spijkerbroek met een leuk hip bloesje.

Wat ook scheelt is dat ik mijn figuur niet zo mee heb. Ik heb ook een strakke skinny. Tussen broek en legging in. En die is prima. Maar daar moet dan wel iets langs overheen, want ik heb het nogal op mijn heupen als je begrijpt wat ik bedoel.

Kun je een nette broek echt jarenlang dragen? Ik heb toch altijd het idee dat het model en snit daarvan ook aan mode onderhevig is.

Tote

Een tote is een klein handtasje zonder hengsel waar je je hand omheen moet vouwen. Zou ik binnen no time kwijt zijn.

Die lijst van jou vind ik ook een flinke. Het is wel waar dat je met een basisgarderobe niet zo snel misgrijpt. Ik heb zelf ook een tamelijk eclectische kledingsmaak. Daardoor hangen er veel verschillende dingen in de kast die niet echt gemakkelijk combineren.

Ik zou willen dat ik een klassieke smaak had, maar ik houd niet van nette broeken en blouses, daar voel ik me erg ongemakkelijk in. Terwijl het me wel goed staat. Ach ja, misschien dat ik er langzaam wel ooit eens naar toe groei.

Chris

Rosase

Rosase

03-10-2011 om 11:04

Niet klassiek

Ja dat heb ik nou ook.

Volgens de site van Rosa heb ik een dramatic clothing personality. Tja daar moet ik het dan maar mee doen.

De klassieke stijl is ook niet zo de mijne en ik ga graag voor het gemak. Dus dat is dan toch meestal de spijkerbroek met tuniek.

Leuke site trouwens die: thechicfashionistapuntcom

Hibiscus

Hibiscus

03-10-2011 om 11:19

Tote - clutch

ChrisH, dat wat jij beschrijft is een clutch. Een Tote is een beetje een baggy schoudertas, met een kort hengsel wat net om je schouder kan.

Hibiscus

Quiz gedaan

En ja hoor, mijn stijl is 'eclectic'. Dat wist ik dus al

Hibiscus, dank voor je correctie. Een tote bag heeft tegenwoordig vrijwel iedereen dus wel in in de kast liggen.

Chris

Chippie

Chippie

03-10-2011 om 11:30

Kleuradvies

Ik heb ooit een kleuradvies gedaan. Zwart is helemaal niet mijn kleur, dus dat kon allemaal weg (het hangt er nog steeds, maar ik heb het nooit meer aan inderdaad). Donkerblauw is mijn zwart.

Mijn basiskleuren zijn donker/raf/denimblauw en grijs in alle tonen. Heel makkelijk want alle andere kleuren kan ik overslaan. Ik heb dus tig blauwe en grijze vesten, colbertjes, etc en tig lichtblauwe bloesjes en witte shirtjes (voor zo of voor er onder). Accessoires incl schoenen en riemen in grijs en donkerblauw of zilver.

Ik heb ook nog een paar zandkleurige broeken in de kast hangen (en in de zomer wit) en twee grijzige fladderjurkjes en that's it.

Jas is zandkleurig (lente/zomer/herfst) of donkerblauw (winter). Soms nog een goedkope grijze wollen jas erbij.
Alles past bij elkaar.

Ik heb helemaal niet zoveel kleding maar kan eindeloos veel combi's maken. Eigenlijk moet ik op zoek naar wat niet-basic-dingen.

Chippie

Chippie

03-10-2011 om 11:32

Rosase

"Een kleuranalyse laten uitvoeren staat op nog op mijn wensen lijstje."

Echt doen, het heeft mij echt heel veel miskopen bespaard. Ik heb een hekel aan winkelen, kan nu in twee uurtjes een hele nieuwe wintergarderobe bij elkaar scharrelen.

Vic

Vic

03-10-2011 om 11:34

Waar staat die quiz?

Ik heb net wel gevonden dat ik een wintertype ben (volgens mij), maar waar vind ik mijn stijl?

Vic

Vic

03-10-2011 om 11:48

Bedankt! Dramatic dus

Rieke

Rieke

03-10-2011 om 14:38

Ook gedaan die quiz

even gekeken; eclectic dus.
Ik zie het meer als van alles wat
En een basisgardeobe heb ik ook niet, ik heb van alles wat. En ik red me goed zowel bij feestjes als bij begrafenissen. Trouwens echt in het zwart en sober zie je niet meer vaak bij die laatste.

Lizelot

Lizelot

03-10-2011 om 18:01

Leuk

Mijn stijl is Sporty.

Voor ik m'n wintergarderobe aan gaan vullen,lees ik heel dit draadje eens goed door!!!!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-10-2011 om 23:01

Lange lijst, nu wat ik er zelf van heb:

In het kader van de beste stuurlui . Ik heb het allemaal prachtig uitgezocht maar zelf ben ik nog lang niet zo ver. Ik ben een herfsttype (donkerbruin haar met een rode gloed, sproeten, donkere ogen).
Ik heb
1 basis spijkerbroek
1 trendy spijkerbroek
1 spijkerrokje
1 olijfgroen zomerrokje
1 zandkleurig rokje, eigenlijk iets te kort dus alleen voor vrije tijd
1 zwart rokje, netjes dus niet echt voor de zomer
1 caramelkleurige casual broek, tregging-achtig

aantal effen t shirts korte mouw. Denk olijfgroen, vaalbruin, ecru, paars, petrolblauw. Echt niet meer dan 10. Heel veel van die hemdjes voor ergens onder (grote cup, krijg knoopjes niet dicht dus er moet iets onder).
Wit overhemd.
Vesten: korte vestjes in donkerolijf, bruin, zandkleur, grasgroen en donkerblauw.
Langere vesten voor lente en najaar in olijf (kan ik in de winter ook als jurk dragen), jeanskleur, off white en lichtbruin.
Langere vesten winter in donkerblauw, bruin met oranje, jeansblauw (dikker dan het zomervest), rood.
Jasjes: zandkleurig rib, donkerbruin suede, zwarte van king louie, zwart chique wat bij lbd kan of bij zwart rokje, rood leren jasje, trendy spijkerjack.
Zwart jurkje.
Ik heb een paar sjaals gekocht in basiskleuren (offwhite linnen, olijfgroen met offwhite, blauw en voor de winter een wollen in lichtbruin).
Voor de zomer ook nog wat jurken. Ik had een geweldige linnen broek maar die is helemaal versleten en heb geen nieuwe kunnen vinden, vandaar die tregging. Ik ben niet zo dol op rokjes, voel me meer aangekleed dan gekleed. Voor de winter wil ik nog graag 1 spijkerbroek en wat tshirts met lange mouw. Klinkt erg saai en als Ko de Boswachter qua kleur maar het staat fantastisch en ik kan alles combineren. Veel ecru met off white, lichtbruin en olijf in de zomer, in de winter laat ik het ecru in de kleding grotendeels weg.
Ik heb ook nog wat in mijn kast wat geen basis is maar dit is een aardige lijst om een idee te krijgen. Ik heb eigenlijk met name veel hemdjes en vesten.
Verder zorg ik altijd voor bijpassende schoenen, een tas in de goede kleur en bijpassende sieraden (accentkleur of juist ton sur ton, maar net waar ik die dag zin in heb). Sinds ik meer basis heb ben ik 's ochtends veel sneller klaar.

Rosa van der Zanden

Rosase

Rosase

04-10-2011 om 00:09

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven

Ik ben in ieder geval geen lente of zomertype.

Ik twijfel tussen herfst en winter, maar heb vernomen dat echte wintertypes zeldzaam zijn, dus dan zal ik wel naar een herfsttype neigen. Is alleen jammer dat ik meer van heldere kleuren hou...

Wat ik heb:

Diverse spijkerbroeken, meeste blauw. Een aantal strak en een enkele wat losser. Een aantal lange en sinds een week of wat ook een paar caprimodelen. En die zijn fijn want die zijn leuk in de zomer op een schoentje en passen in de winter in mijn laarzen.

Een hoop witte katoenen broeken, varierend van lang tot op de knie.

Diverse treggings: in de kleuren wit, blauw, lichtgrijs en zwart. Een gladde zwarte en een fluwelen.

Een zwart fluwelen jasje, al wat ouder. Kort model met knopen op de schouders, beetje een matrozenmodel (oid). Al een tijdje niet meer gedragen.

Diverse lange gebreide jurken in de kleuren zwart, grijs en wit.

Diverse leggings in zwart en wit en een enkele andere kleur.

Topjes, t-shirts met korte en lange mouwen in de kleuren wit en zwart. En daarnaast nog flink wat topjes in andere kleuren (rood, blauw, geel, groen) en wat bruine shirts met lange mouwen.

Kort spijkerjasje, trendy model
Lange gewatteerde winterjas, tijdloos model
Klassiek model zomerjas (miskoop, kan ik echt nergens op aan, wijkt ook echt af van wat ik normaal draag).

Vanaf morgen hopelijk een little black dress. En een zwart-wit jurkje.

Wikkel en gewone vestjes. Korte wollen (zwart), katoenen witte (wikkel of knoop) en een lang vest.

En voor de rest een hoop t-shirtjes, topjes en tunieken in allerlei kleuren en modelen. En een paar bloesjes.

En voor de rest nog wat bont gekleurde rokken van diverse merken en niet-merken. En dan nog een verdwaalde zomerjurk, ook meestal bont gekleurd. En dan nog wat korte broeken, niet dat ik die overigens nog veel gedragen heb de afgelopen jaren.

En schoenen en laarzen in alle soorten en kleuren. Ik weet niet of jullie je nog het schoenendraadje kunnen herinneren, ik stond redelijk bovenaan qua score.... Schoenen zijn dus niet zo het probleem. Heb zelfs nog wel ergens een verdwaalde pump (niet dat ik daar op kan lopen...)

Zo voor door de week heb ik niet zo gauw een probleem. Op mijn werk hoeft het niet zo chiq, vind ik. Een enkele uitzondering daargelaten en dan zit ik, want daar heb ik dus niks voor. En om daar nou standaard een duur pak voor achter de hand te houden, dat over een jaar of twee weer in de zak kan, want gedateerd. Vind ik ook zonde.

Vroeger had ik ook een geweldige witte linnen broek, maar die was op een gegeven moment helemaal door. En sindsdien heb ik niks meer kunnen vinden dat in de buurt komt.

En ik ben ook echt geen rokjes type.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-10-2011 om 07:07

Het probleem zit hem niet in de wat je hebt maar

in wat je niet hebt, begrijp ik. Hoe netjes is netjes? Vaak doet kleur en materiaalkeuze al erg veel. Een fladderewatski shirt met print is al heel anders dan een effen t shirt of blouse van goede kwaliteit met een jasje of eventueel een vestje.
Netjes als in etentje in een chique restaurant, nieuwjaarsreceptie, begrafenis, directievergadering, theater (okee, afhankelijk van welk theater maar neem de Stadsschouwburg)? Met mijn teutige zwarte rokje van ik meen just B kom ik een heel eind.

Rosa van der Zanden

liora

liora

04-10-2011 om 08:38

Hmm

Mijn basis krijg ik nooit bij elkaar financieel. Toch red ik me prima. Ik ageer even tegen de witte blouse. Leuk als je ergens serveerster bent, maar verder zeg ik: nee!

Colberts vind ik erg gedateerd.

Liora

Rosase

Rosase

04-10-2011 om 08:45

Nee niet netjes

Wel van goeie kwaliteit, maar gewoon "lekker" bont en opvallend. Te casual eigenlijk.

Met enkele van mijn tunieken kom ik een heel eind, maar die zijn ook nogal fleurig en daardoor niet tijdloos.

En rokjes van Just B zul je niet zo snel in mijn kast aantreffen. En dat is het eigenlijk: mijn dagelijkse smaak is te casual en te fleurig. Daar kun je niet zo makkelijk mee op chique. En als dat al kan is het maar voor een jaartje ofzo, omdat de kleuren anders niet meer hip zijn.

Een of twee nette blouses heb ik wel, maar dan zit ik weer met die broek.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

04-10-2011 om 11:11

Hmm

Zo'n lange lijst lijkt me behoorlijk overdreven, en het moet ook maar net je smaak zijn. Mij zul je niet zien in een witte blouse of een nette pantalon met parelketting.

Volgens mij kom je al een heel eind als je een paar mooie jurkjes hebt, afhankelijk van je schoenen/laarzen/slippers en accessoires (raar woord eigenlijk) kun je die zowel naar een feestje als naar je werk als casual aan. En voor 's avonds op de bank natuurlijk een joggingbroek

margje van dijk

margje van dijk

04-10-2011 om 11:28

Shift

Ik ervaar het bezitten/dragen van wat nettere kleding als iets wat zich op een gegeven moment in mijn leven voordeed, zeg maar.

Vroeger was ik überstudentikoos, het interesseerde me echt geen biet hoe ik erbij liep en ik had bv. maar één paar schoenen (stevige platte schoenen). Spijkerbroeken, zelfgebreide truien, vormloze t-shirts.(Nu was het ook de jaren '80-'90, dus dat was ook nogal een a-modieus tijdperk). Ik maakte me ook nooit op.
Ik herinner me dat ik in 1991 uitgenodigd werd op de bruiloft van mijn Griekse vriendin, in Griekenland, en dat ik werkelijk mijn best had gedaan op mijn outfit (Flodderrokje met bijpassend bloesje in smaakvol rood), maar het stond werkelijk in geen enkele verhouding tot wat de rest van de gasten droegen (cocktailjurkjes en mantelpakjes). Ook van de Amerikaanse bruiloft van vrienden in 1994 herinner ik me vooral nog hoe slecht ik gekleed was vergeleken met de andere gasten, en toen had ik een nog keuriger kort rokje met daarop een lange blouse gekocht. Maar het was het gewoon niet, het was te 'casual'.

Intussen was ik in een koor gaan zingen en ik moest regelmatig opdraven voor allerlei gelegenheidskoortjes, ook op bruiloften en zo. Hoe beter ik ging zingen, hoe hoger de onuitgesproken kledingeisen ook leken te worden. Ik kan me heel goed herinneren dat ik voor het eerst besloot: en nu wil ik ook eens goed voor den dag komen. Make-up gekocht en mezelf leren opmaken. Een keurige zwarte outfit gekocht, geen katoen wat ging lubberen of verkleuren maar een 'geklede pantalon' met bijpassend jasje. En hakkeschoenen. Het was echt een 'shift', zo voelde het, van het ene paradigma naar het andere. Ik moest echt even een knop omzetten.

Die broek heb ik nou nóg. Het is mijn beste aankoop ooit. Zo'n broek staat altijd goed, kreukt niet, verkleurt niet. Klassiek model, altijd goed.

Sindsdien heb ik langzaamaan mijn klassieke(re) garderobe uitgebreid. Ik blijf erbij dat die 'geklede pantalonnen' ideaal zijn. Ik heb er nu ook een in antraciet. Met zo'n soepel tricot jasje, kreukt nooit, valt altijd goed. En inderdaad, gekleurde hempjes als accessoire en zo.

Ik heb 2 LBD's, eentje al 12 jaar, eentje zo'n 4 jaar, beide onverwoestbaar. Altijd prima. Ook wat langere jurken die het met kerst altijd goed doen, maar dat is dan minder nodig voor niet-zingers denk ik. Toch best leuk dat ik prima in gala kan verschijnen indien gewenst.

Normaal gesproken loop ik er nog steeds vrij casual bij, behalve als ik voor mijn werk iets heb. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn kleding, en ik voel me een stuk prettiger dan in de tijd dat ik nog 'niets had'.

Margje

Yta Chalne

Yta Chalne

04-10-2011 om 13:12

Tja

Een basisgarderobe, klinkt handig. Bij mij bestaat dat vooral uit nette rokjes (zomer- en wintervarianten). Vergeleken met tien jaar geleden zijn ze wel wat langer geworden. En ik heb ontdekt dat het erg handig is om een stijl aan te houden, zodat je er zonder veel nadenken netjes uitziet. Broeken draag ik vrijwel niet, die staan bij mij nooit leuk, en blouses ook niet, maar een rokje net boven de knie met keurig en makkelijk uni shirtje (Hema, hoef je niet te strijken), vestjes en mooie laarzen kan bijna altijd. Aan die rokjes en laarzen geef ik meestal redelijk wat uit, ook dat is een aanrader naarmate je wat ouder wordt. En dan bedoel ik echt niet stokoud (ik ben 40), maar mijn zeventienjarige staat echt beter in H&M collectie van 15 euro dan ik.

Geklede pantalons

Margje, mooi verhaal hoe jij langzamerhand bent opgeschoven naar chiquere kleding. Ikzelf ben de veertig gepasseerd en besef ook wel dat ik niet eeuwig in skinny's met t-shirts en gebloemde jurkjes kan blijven lopen. Maar blouses vind ik niks en pantalons, tja ik weet het niet. Ik vind zelf niet dat ik mutton dressed as lamb ben, maar misschien moet ik gewoon toch eens wat proberen in die richting en eens vaker wat 'gekledere' zaken binnenlopen. Én bereid zijn daar wat meer geld aan te besteden.

Chris

Blouses & geklede pantalons...

blouses vind ik wel leuk, zelfs witte. krijg ik echt geen serveerster-gevoel bij, maar 'geklede pantalons' whhhaaaah! Dan krijg ik altijd zo'n fout terlenka-oma-look ideel. Kan er niks aan doen. Margje, zoek als je wilt eens even een plaatje van zo'n geklede pantalon waar jij blij van wordt?

Ik moet zeggen dat ik zelf snel verval in jurkjes als het netjes moet. En dan meestal niet gebloemd,, dat valt dan weer mee. Ik heb meestal wel eea tijdloos-achtigs in de kast hangen voor onverwachte semiofficiele of feestelijke gelegenheden. En zo niet, dan ga ik shoppen. Vind ik ook geen drama.

Maar geklede pantalons daar ben ik slecht in. Net als in colbertjes. De typische 'office-look' heb ik als niet werkende moeder ook niet zo vaak nodig natuurlijk, misschien dat dat het is....

Ingrid

Hahaha cobi..

moeten we maar even op Margje of tihama wachtwn LOL!

't is vooral dat woord pantalon waar ik zulke foute associaties bij heb. Nette broek klinkt al een stuk eehm minder bejaard of zo. Maar ik wil natuurlijk niet eindigen als zo'n gordon moeder. Vol rimpels met een veel te diep decollete en een rokje dat breder dan lang is. Dus wie weet wordt het voor mij ook wel tijd om aan depantalon te gaan. ik ga trouwens zometeen naar het schoolplein in een skinny slijkerbroek MET gaten. Ben de vloer in de was aan het zetten. Telt dat als goede smoes?

Ingrid

amk

amk

04-10-2011 om 15:18

Gekleede pantalon

www.ART-fashion.nl
wintercollectie 2011: 5e rij van boven 2e van rechts : groene broek met jasje

De rest van de collectie kan ook prima naar kantoor overigens. Als vrouw heb je tenslotte veel meer vrijheden dan als man.

Slijkerbroek

Ingrid, met een slijkerbroek komt niemand weg. Gewoon in de prullenbak ermee.

Chris

Wat vinden jullie?

Is dit een pantalon die wel kan?

http://shop.bandolera.com/nl_NL/products/broeken/broeken/0FD201-99?color=color-99

Of is dit terlenka-oma?

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.