Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Barst in kap buitenspiegel auto, zelf maken?

Grrr, vorige week eindelijk andere auto gekocht (vw passat)na zoveel kosten en gezeur met vorige en zie nu dat er al een barst (scheur) in de kap van de linker buitenspiegel zit! Wonen hier in hele smalle, doodlopende straat waar een paar dagen geen straaverlichting werkte en ik was hier al bang voor.Iemand achter blijven haken o.i.d. maar ik zit nu al met schade, zou je dat weer aan elkaar kunnen lijmen of moet er dan een volledig nieuwe kap om? Deze auto was in picobello staat, door 1e eigenaar volledig dealer onderhouden en dan nu dit, bah echt balen. Zou kunnen informeren bij VW dealer hier in de buurt maar wil hem daar niet in onderhoud geven, hebben ander adres en garage staat niet bekend om klantvriendelijkheid.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

26-10-2011 om 18:26

Is niet zo duur

Bij mij is al een paar keer de volledige spiegel eraf gereden (breek me de bek niet open, dus...). En ik heb geleerd dat het niet de moeite waard is om je daar druk over te maken. Zo'n kap kost namelijk maar een paar tientjes.

En als je dat toch nog zondegeld vindt, zou ik het eerst eens proberen met een (goeie) lijmpot. Het is immers maar een omhulsel om je buitenspiegel mee vast te houden. Als ie dat nog goed doet, zal je auto er geen meter minder door lopen.

Blackbird28

Blackbird28

26-10-2011 om 20:42 Topicstarter

Lijm

Ja, hebben we vanavond geprobeerd maar heb er hard hoofd in. Staat toch nog behoorlijk wat spanning op zo'n kap, dus of dat houdt...Maar goed, je hebt gelijk hoor Rosase, zolang de spiegel er nog in zit en alles nog werkt is er ook niet veel aan hand. Meer beetje balen omdat we er zo blij mee waren en nog wilden showen aan ouders en dan is hij niet niet meer 100%, maar goed hij rijdt wel superlekker en daar is het ook om te doen. Overigens vraag ik me echt af of zo'n kap zo goedkoop is, hij is wel in de carrosserie kleur gespoten, mss toch maaar eens informeren bij dealer.

groet,

Jakje

Rosase

Rosase

26-10-2011 om 22:10

Niet bij de dealer!

D'r zijn speciale goedkope adresjes waar je dit soort dingen kunt kopen. Ik weet er wel eentje voor je in het zuiden van het land.
Mijn kap is zwart en volgens mij was ik net iets meer dan 20 euro kwijt.

Rosase

Rosase

26-10-2011 om 22:12

Klinkt ook wel heel hard zo

En zo bedoelde ik het niet. Tuurlijk baal je.

Mijn lijmtip was meer om te kijken of je het daarmee onzichtbaar kunt maken.

90 euro, toch best aan de prijs

ik heb zelf een spiegel van een ander eraf gereden en kreeg een rekening van 92 euro, dus geen ´paar tientjes´ helaas

ik zou ook bij de sloper of sowieso via internet zoeken voor een nieuwe spiegel

kan me voorstellen dat je baalt, het eerste krasje, barstje of ander minder leuks is altijd het ergste, daarna raak je er wat aan gewend

Net als

Het eerste litteken van je kind geintje

Ik heb een lelijke kras chaaf op onze zijkant gereden en dat was ook balen! En nu.. Rijden we hem maar helmaal op ofzo.

Ik zou zeker de sloper proberen of een arabische garage - wij hadden zo'n relaxedte no nonsense garage in oosten des lands..

Dealer is synoniem voor duur en of zuur, vaak..of je hebt mazzel.

Succes!

verstuurd per ipod

Rosase

Rosase

27-10-2011 om 20:18

Mien*

Dat is denk ik incl. arbeidsloon. En dan hebben we het over een complete spiegel en niet alleen de kap.
Dat scheelt toch wel.

Blackbird28

Blackbird28

28-10-2011 om 13:43 Topicstarter

Mmm,

Het lijkt er erop dat de lijmpot niet zo'n slecht idee was, voorlopig zit het weer aan elkaar. En het gaat idd alleen om de kap, heb gezien dat je die op het net voor ca. 20 euro kan kopen maar dan is hij zwart. Op zich mooie kleur maar alles van de auto is in carrosseriekleur (grijs/blauw) gespoten en ja, dat steek dan weer zo af. Kortom, waar een mens zich zoal druk over kan maken . Vorige auto was ik ook makkelijker met deukje of krasje maar deze ziet er nog zo mooi strak en glanzend uit dat ik er bijna niet mee op pad durf. Misschien maar gewoon wachten op eerste echte kras en of deuk !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.