Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bellefleur

Bellefleur

15-08-2016 om 10:35

Barbecue voor vegetariers

Ik ga een feest organiseren voor ongeveer 50 personen. ´s Avonds is er een barbecue. Van die 50 personen zijn er zeker 10 vegetarisch. Wat zijn leuke barbecuegerechten? Ze krijgen hun eigen barbecue.

Mams

Mams

15-08-2016 om 10:52

Heel simpel...

Wat bij ons nooit ontbreekt: courgette in de lengte in lange plakken gesneden, lekker peper en zout erover heen en even grillen op de bbq.

Als toetje gebakken banaan: bananen in de schil op het rooster van de bbq leggen. Af en toe even omkeren. Als de bananen helemaal zwart zijn kunnen ze gepeld worden. Eventueel hagelslag en slagroom erbij (hoeft niet eens perse) en smullen maar.

Succes ermee!

Pien

Pien

15-08-2016 om 11:08

Gevulde paprika

Halve paprika's vullen met risotto. Kan zo op de bbq. Superlekker!

Jacquel

Jacquel

15-08-2016 om 11:12

Aubergine, mais

Aubergine is ook goed te grillen (beetje olie erop), en natuurlijk maiskolven. Van de augergine en courgette niet te dunne plakken snijden, ze schrompelen behoorlijk in.

Hier ook vega

Mijn dochter is vegetarisch en ook dol op bbq. Champignons kan ook gevuld met knoflook en kaas. Puntpaprika's gevuld met couscous en geitenkaas en dan op de bbq. Evt. in alufolie. Haloumi, dat is stevige grillkaas die echt heerlijk smaakt en die je makkelijk grillt. Maak er ook vaak spiesjes van. Schrijfles stokbrood kort grillen en dan insmeren met n knoflookteentje en tomaat en druppels olijfolie. Vegaballetjes aan een stokje. Aubergine grillen: eerst over de helft en dan t vruchtvlees kruislings insnijden. Insmeren met olijfolie net zo lang tot de aubergine geen olie meer opneemt. Grillen op de bbq en dan serveren met knoflookyoghurt saus met Zatar en bestrooien met granaatappelpitjes. Maïskolf op de bbq en dan insmeren met boter en zout. Aardappel poffen in alufolie. Je zou ze kunnen voorkoken in schil en dan enkel opwarmen in folie tussen de kooltjes of op de bbq. Hele bol knoflook het topje er vanaf snijden en dan met olie zout en provencaalse kruiden ingepakt in alufolie tussen de kooltjes of op de bbq laten karameliseren en zacht worden. Je kunt de teentjes dan zo als een puree uitknijpen. Duurt wel lang dus eerst mee beginnen.
Zo genoeg?

Jacquel

Jacquel

15-08-2016 om 11:14

Tempeh

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar tempeh lijkt me ook heel geschikt. Dat is een soort tahoe, maar dan van hele bonen. Te krijgen in de toko. Het is steviger en zal daardoor niet uit elkaar vallen op de BBQ.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

15-08-2016 om 11:20

Mijn favoriet

Hoewel ik een uitgesproken carnivoor ben, kun je me erg blij maken met aubergine. Snij aubergine in plakken van iets minder dan een centimeter, besprenkel met citroensap tegen het verkleuren. Ik haal ze zelf tegen een mengseltje van citroensap en olijfolie.

Leg op de plakken wat geitenkaas (kan van die verse zachte zijn, maar ook plakken), een paar blaadjes tijm en een klein beetje honing. Leg op de BBQ tot de aubergine gaar is.

Courgette doe ik met olijfolie, zout, Provençaalse kruiden (of een variatie erop, zoals pizzakruiden) en gehakte knoflook. Courgette in dat mengseltje wentelen, even laten intrekken en op de BBQ.

Bellefleur

Bellefleur

15-08-2016 om 11:29

Leuk!

Hier kan ik wat mee. Heel wat creatiever dan vegetarische hamburgers uit de koeling van de super vissen.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-08-2016 om 11:44

Dolly1

"Mijn dochter is vegetarisch en ook dol op bbq."

Ik hoop toch niet dat je haar op de barbecue wilt leggen... (voedsel is al-dan-niet vegetarisch, mensen zijn al-dan-niet vegetariers)

Alvorens

Ad, alvorens mensen op hun vingers te tikken, lijkt het me verstandig te kijken hoe ze heten.

Half a twin

Half a twin

15-08-2016 om 12:40

Maiskolven,

Hele of halve. Even voorkoken en kort op de barbecue. Naar believen met roomboter en zout of suiker.

Pioen

Pioen

15-08-2016 om 12:52

En hier

Hier een dochter die vegetarier is en die houdt van aubergine, courgette, paprika, ui. knoflook en rozemarijn, tijm etc gegrild in zo'n bbq mandje voor groente. Verder maiskolf en toch ook wel hamburgers of worst van de vegetarische slager. Die vindt ze op de bbq erg lekker. Verder worteltjes met houmous maar dat dan weer niet op de bbq.

Tonny

Tonny

15-08-2016 om 13:41

zo hee!

mooie tips. Wij hebben ook een vegetarier in de familie, ik had me nog niet in de barbecuemogelijkheden verdiept. Lekker voor de volgende zomer, ik sla ze op. Dit seizoen komt het er niet meer van.

Heb ook wat gezinsleden die gruwen van aubergines en courgettes, dus ik moet me niet vergissen in de hoeveelheden.

bieb63

bieb63

15-08-2016 om 14:14

wat ook errug lekker is

Een pakketje maken van alufolie. In dat pakketje doe je blokjes/stukjes groente zoals paprika, ui, courgette, knoflook, bleekselderij. Dat leg je op het midden van een stuk alufolie. Dan maak je een mengseltje van witte wijn, olijfolie, peper, zout en kruiden zoals tijm, oregano e.d. Dit schenk je over de groentes (maak alvast een soort kommetje van de alufolie, zodat het mengsel er niet uitdruipt) en vervolgens vouw je het alufolie in een punt boven dicht. En dan lekker gaar stoven op de bbq.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-08-2016 om 16:47

Dorry1

"Ad, alvorens mensen op hun vingers te tikken, lijkt het me verstandig te kijken hoe ze heten."

Joh, heet jij echt Dorry1? Dat je ouders dat door de burgerlijke stand heen hebben weten te krijgen

Lies

Lies

15-08-2016 om 17:07

Wat een achterlijk snerende opmerking. Vind je het echt zo leuk om dit te doen? Is je piemel slechts 3 cm? Ga andere mensen lastigvallen....
Als je de bal kaatst kun je hem terug verwachten.....
Wees een heer en zeg ' touche' met een knipoog. Maar blijkbaar ben je geen heer, geen man, of vrouw. Bah wat maak je me misselijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-08-2016 om 18:43

Lies

"Wat een achterlijk snerende opmerking."

Hoezo? Misschien heet jij wel echt Lies, maar ik heet geen 'Ad', da's een alias. En het lijkt mij verdomd onwaarschijnlijk dat Dorry1 zo *heet*.

"Is je piemel slechts 3 cm?"

Nee, dat kan het probleem niet zijn.

"Bah wat maak je me misselijk."

Je overdrijft.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

15-08-2016 om 19:08

Advies

Niet de trollen voeren. Ook niet onze OO-huistrol.

Bellefleur

Bellefleur

15-08-2016 om 22:37

Barbecue

Ik verwacht geen trollen op mijn barbecue, dus die hoeven we niet te voeren. Dus graag weer terug naar de courgettes, bananen en champignons.

Emmawee

Emmawee

15-08-2016 om 23:14

Avocado met ei

Ik zag een tijdje terug dit recept en dat wilde ik graag eens proberen. Wij hebben echter sindsdien nog niet gebarbecued.

http://www.bbq-nl.com/2014/02/avocado-met-ei.html

Groeten! Maw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.