Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Barbecue

Het lijkt ons wel wat om eens een barbecue aan te schaffen. Dus ik ben eens gaan kijken wat voor soorten er zijn. En dat is voornamelijk het metalen soort: of het nu electrisch, op gas of op kooltjes is. Ik zoek "gewoon" een praktisch aardewerken barbecue. Geen bakbeest maar een simpele voor een gezin van 4 a 5 man. Zijn die nog te vinden of zijn die totaal uit de mode (en dus heel duur)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben deze

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=52305&productId=55703

Niet zo duur. Gewoon op houtskool en werkt prima. Wel even zorgen voor een plaat waar hij op kan staan anders krijg je vet op je terras (ik spreek uit ervaring).

Valkyre

Valkyre

22-04-2011 om 12:07

Ehm

Gietijzer is toch geen aardewerk, of ben ik nou gek?

Wat bedoel je precies met een aardewerk bbq?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Philou

Philou

22-04-2011 om 22:46 Topicstarter

Valkyre

Erm, hoe moet ik dat nu uitleggen.. vaak waren ze terrakleur. Misschien moet ik zeggen een terra barbecue. Die had je voor al dat ijzerwaren op kwam . Erhhhm... kan ook niet zo snel een plaatje vinden.

Valkyre

Valkyre

23-04-2011 om 00:48

Aha

Ja, echt aardewerk dus, met zo'n schoorsteentje eraan. Sorry, maar ik snapte dus het plaatje van pind@ niet (gietijzer, toch?) maar dan had ik wel het juiste beeld in m'n hoofd. Volgens mij hebben tuincentra vaak van die dingen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Philou

Philou

23-04-2011 om 07:05 Topicstarter

Hoi

Zo'n eenvoudige, geen schoorsteen hoor Liefst zo weinig mogelijk toeters en bellen. Met een roostertje waar je je vlees op legt.

Zelf maken?

Zo'n model is toch meestal eigen fabrikaat? Twee stapeltjes bakstenen aan weerszijden met daarop een roostertje. Simpeler kan niet. Goedkoper waarschijnlijk ook niet!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Philou

Philou

26-04-2011 om 13:37 Topicstarter

Wel met eigen tuin

maar ja die hebben we niet, althans het plaatsje is te klein hiervoor. Ik bedoel meer iets van het materiaal als https://www.fairygood.nl/images/artikels/535/0_groot.jpg ..alleen deze is te klein (is voor 2 personen). Voorheen zag je barbecues van dit spul overal maar nu nergens meer, lijkt wel.

bibi63

bibi63

26-04-2011 om 14:15

Ooit

heeft mijn vader er zelf 1 gemaakt. Met bakstenen, cement en een rooster. Een heel simpel vierkant ding.
Gr. Bibi

Philou

Philou

27-04-2011 om 16:40 Topicstarter

Merel

Zo'n soort:
http://tinyurl.com/3foazr9

laag, eenvoudig, geen bakbeest.

Merel

Merel

27-04-2011 om 16:44

Judith

Judith, als je er nou niet zo een kan vinden, dan zou je misschien een los rond rooster kunnen zoeken en een grote terracottapot, dan ben je er ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.