Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bianca

bianca

21-05-2012 om 16:17

Ballerina's en zweetvoeten...

Ik loop in de zomer het liefst op ballerina's, maar op de een of andere manier heb ik binnen no time last van stinkende voeten (zelfs met Geox). Geur blijft er gewoon inhangen. Bah. In normale schoenen, dus met sokken, heb ik nergens last van.
Iemand een oplossing hiervoor?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

21-05-2012 om 17:54

Hier pedicarezalf

Goede resultaten met zweet/stinkvoeten met pedicarezalf, gewoon bij schoenenwinkel/schoenmaker te krijgen.
Je gebruikt het een dag of vier, daarna 1 a 2 keer per 14 dagen.
Dochter smeerde het voor het slapen gaan op, sokken erover ivm vlekken (zink)en het betere intrekken.
Doe het wel bij schoenen die nog niet ruiken, je nieuwe ballerina's bv, je behandelt de voet namelijk en niet de schoen.
http://www.pedicare-online.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=yagendoo_VaMazing_zoom2.tpl&product_id=46&Itemid=54

Zo'n 6 jaar geleden betaalde ik 8.95 euro en nu 9.50 zag ik op de site van de link, dus de prijs is niet hard gestegen.
Je smeert dun dus doet er echt heel lang mee.

Ik ben niet snel enthousiast te krijgen maar dit middel werkt gewoon echt.

Huismerkspray kruidvat

Probeer eens de huismerkspray van het Kruidvat. Bordeauxrode bus.
Over schone gewassen voeten sprayen en laten drogen. Elke dag. Hier in huis deed het wonderen. Misschien is het wat voor je?

nageltje

nageltje

22-05-2012 om 07:44

Jaja lezer

'eerst de voetschimmel bestrijden'

Weet je wel hoe hardnekkig en langdurig dat kan zijn?

In de tussentijd is het gewoon lekker zomer en wil je blote voeten in schoenen (slippers kan niet, vanwege de akelige schimmelnagels) dus je moet toch wat.

Zinkzalf kan ook

Gewoon de sudocream die de meesten misschien nog wel in huis hebben kan ook.
Mijn vader en broers hebben erg last van zweetvoeten, mijn neefje ook...gewoon erg overmatig zweten op de voeten tussen de tenen, bij neefje loopt het bij erge inspanning gewoon tussen z'n tenen de sandalen in! In straaltjes zoals je ook wel eens kan hebben onder de armen.
Die smeren op gezette tijden (als het erg is dus) hun voeten standaard voor het slapen gaan in met zinkzalf, elke avond en dan iets erover (katoenen sokken b.v.) en dat een week of 2 of 3 en dan neemt het zweten af voor een tijdje.
Zij doen dat niet alleen voor de geur...maar altijd in natte schoenen lopen is niet te doen.
groeten albana

bianca

bianca

22-05-2012 om 09:36

Geen voetschimmel oid

Bedankt voor de reacties. Ik heb geen last van voetschimmel of overmatig transpireren. In 'normale'schoenen heb ik helemaal geen last, maar dan heb ik natuurlijk sokken aan. Ook in slippertjes ofzo niet (maar die zijn natuurlijk open).
Het gaat puur om die schoentjes waar ik met mijn blote voeten in ga.

+ Brunette +

+ Brunette +

22-05-2012 om 10:44

Zijn teensokken misschien iets?

Dat zijn van die sokjes tot halverwege de voet, te krijgen bij o.a. de Hema. Voor een hele open ballerina zijn ze trouwens waarschijnlijk te lang.

GS

GS

24-05-2012 om 18:05

Talkpoeder

Gewoon talkpoeder in je schoenen strooien. Helpt geweldig tegen zweetvoeten. Let er ook op dat je schoenen niet van plastic zijn (ademt nl niet).

elsje78

elsje78

26-05-2012 om 22:32

Zooltjes

Ik gebruik van die inlegzooltjes (4 paar in een zakje) na 2 weken toe aan nieuwe, jij misschien eens per week. Helpt vooral tegen het natte voeten gevoel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.