Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dances

Dances

13-10-2011 om 14:30

Bakfeestje voor 6 jarigen

Door het draadje van Puck helemaal bovenaan ben ik geïnspireerd om ook een soort van bakfeestje te houden voor mijn dochter die volgende maand 6 wordt. Een heuse high tea klaar maken zijn ze misschien nog te jong? Wat vinden jullie? Maar hebben jullie nog andere ideeen? Ik dacht ook aan het versieren van cupcakes maar waar kan ik die dingen kopen? Maar zijn er naast cupcakes versieren ook nog andere gerechtjes voor zesjarigen? Mijn dochter is trouwens wel de jongste. De meeste kinderen worden het komende half jaar al 7.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

heeft heerlijke cupcakes van euroschopper merk, kost geen drol...
ze hebben ook marsepijn en spikkels om te versieren...

* verder zou je ze zelf sandwiches kunnen laten maken? gewoon alles klaar zetten: van die vierkante broodjes, kaas, vleeswaren, komkommer in plakjes , tomaatjes in plakjeshoeven ze alleen te stappelen en doormidden te snijden?

* enne bladerdeeg hapjes maken met een coctailworstje erin deden we al op het kdv met de oudste kinderen! dus dat kunnen ze ook prima aan (plakje bladerdeeg in vieren snijden, worstje erop leggen, en envueel een beetje curry oprollen en in de oven even gaar maken..

* groente of fruit stoplichtje

rood fruit/groente: aardbeien, rode druiven, cherrytomaatjes, frambozen, kersen, radijsjes

oranje/geel: wortel, stukjes mango, stukjes ananas, mandarijnpartjes, halve abrikozen

groen: komkommer, groene druiven, groene paprika, augurken, stukjes kiwi

wat coctailprikkertjes erbij.. en prikken maar

denk dat je vooral gewoon moet zorgen dat alles al voorgesneden is...

dan moet het wel lukken om een high tea te maken samen!

O ja

als je toch fruit moet snijden, fruit in gesmolten chocla dopen en dan op bakpapier leggen en even terug de koelkast in is ook heeeerlijk

cqcq

cqcq

13-10-2011 om 16:18

Kan heel goed

Bijvoorbeeld koekjes bakken:
(gewoon van dat simpele deeg met bloem/boter/suiker, dat van te voren klaarmaken, en dan kinderen zelf koekjes laten maken, hier hebben we voor dat doel altijd wat vormpjes liggen ter inspiratie)

Of minipizza's maken:
(eventueel van zelfgemaakt deeg, maar kan bijvoorbeeld ook met pitabroodjes als ondergrond, beleg klaarzetten en ieder naar eigen keus laten beleggen)

Als een feestje hier compleet in het teken staat van koken kun je dergelijke dingen mooi aanvullen bijvoorbeeld met het versieren van schorten (simpele katoen schorten, bijvoorbeeld bij walz) of katoenen servetten (ikea) m.b.t. textielstiften.

jippa

jippa

13-10-2011 om 20:35

Koksmutsen

Hier ooit een groot succes, zo'n bakfeestje. ik had voor iedereen een schortje gemaakt en dan op internet van die papieren koksmutsen besteld. Ze hebben het er jaren later nog over.

judiths mama

judiths mama

13-10-2011 om 21:49

Hier ook een groot succes

Bij mijn oudste, toen ze zes werd. Bij de jongste heb ik het nog simpeler gehouden toen die 6 werd, zijzelf en haar klasgenootjes waren veel jonger in gedrag en toen zag ik een echt thema nog niet zitten. Nu ze 7 wordt wel weer trouwens.
Maar ik had ze om de salontafel gezet, die is vrij groot, lekker op de knietjes om de tafel en dan inderdaad kleine hapjes maken. Dan kon ik overal makkelijk helpen, zonder dat ik om de tafel hoefde te rennen. Allemaal tegelijk hetzelfde hapje maken uiteraard. En als dat klaar was het volgende hapje maken. Alles op tafel gezet, en even wat spelletjes gedaan. Ze moesten even de energie eruit rennen! Volgens mij had ik er zelf nog broodjes knakworst bijgedaan, zodat als ze het zat zouden worden, we in ieder geval iets hadden. Daarna heerlijk gesmuld met z'n allen! Een erg geslaagd feestje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.