Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

17-01-2012 om 19:12

Bagagedrager tot 25 kilo, fietszitje tot 35 kilo

Snapt iemand hoe het zit? Ik kocht een fietszitje tot 35 kilo maar mijn bagagedrager gaat maar tot 25 kilo.
Het is nog niet aan de orde hier, maar het lijkt me dat het best wel eens voorkomt een groter kind achterop. Is het dan 'krak'?
Tot hoe lang gaan jullie kinderen (wel eens) achterop? Of hebben jullie daar weer speciale bagagedragers voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

17-01-2012 om 19:23

Bobike

Ik had Bobike, die zit niet vast aan je bagagedrager, maar aan je framebuis. Geen idee tot hoe zwaar de kinderen achterop gingen, maar de 25-35 kilo hebben ze in elk geval niet gehaald (mijn oudste is 12 en 27 kilo).

Je kan overigens wel sterkere bagagedragers kopen.

Ely

Ely

17-01-2012 om 19:36

Ik zou

Even langs een ouderwetse fietsenmaker (indien voorhanden) gaan en advies vragen. Misschien kunnen ze eenvoudig de boel versterken of een andere bagagedrager erop zetten. Soms nemen ze ook wel een heel veilige marge en kan het wel...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

17-01-2012 om 19:38

Kennlijk

Ben kennelijk niet goed voorgelicht door de fietsenmaker, had hij me ook een bobike moeten adviseren. Ik vroeg er wel naar, mij werd verteld dat in de praktijk mensen een zwaarder gewicht achterop nemen dan "mag". Ligt ook aan je wiel/velgen. Een doorsnee bagagedrager gaat tot 25 kilo, een doorsnee zitje gaat tot 35 kilo. Vreemd! (ja, op eigen risico)

Rafelkap

Rafelkap

17-01-2012 om 19:40

Ely

Ik denk dat de fietsenmaker hoopte dat ik tzt een fiets bij dit achterzitje koop. Tja, we blijven niet aan de gang

Waar rust-ie op?

Niet alleen de bobike maar ook andere merken achterzitjes rusten meer op het frame dan op de bagagedrager. Hoe moet dit ding gemonteerd worden? Het zou mij niet verbazen als de belasting van de bagagedrager minimaal is.

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

18-01-2012 om 09:57

Rust op bagagedrager

Fietszitje rust nu op bagagedrager. Niet echt handig dus, bij nader inzien. Fijn hoor dat de fietsenmaker zo met je meedenkt
Maar ik ga er vanuit dat oudste (vrij klein en licht) als hij zo doorgroeit lang genoeg achterop kan voordat het een probleem wordt. En anders zet ik er een andere bagagedrager op. Ofzo.

Rosase

Rosase

18-01-2012 om 12:37

Beugel

Hier rust bobikefietsstoeltje op een atb-beugel die aan het frame vastzit.

Bij mijn oude-oude fiets (ATB-model), kon het stoeltje namelijk niet eens op de bagagedrager gemonteerd worden.
En blijkbaar heb je dus voor dat soort fietsen speciale beugels....

Linkje: http://www.google.nl/search?q=atb+beugel+bobike&hl=nl&tbm=isch&prmd=imvns&source=lnms&ei=xq4WT-q9O4qb-ga2uJCpBA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CEAQ_AUoAQ&biw=1600&bih=731

Schijnt ook wel veiliger te zijn, want bagagedragers kunnen ook nog wel eens afbreken. Heeft hier op OOL ook nogwel eens een verhaaltje over gestaan, geloof ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.