Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

karin

karin

04-01-2017 om 12:59

Badkamer vloer schoon krijgen

In de badkamer hebben wij een simpele, witte tegelvloer, nog van de bouw, met een ruwe, soort antislip bovenkant.
Echt een rot vloer, want hij absorbeert viezigheid.
Er zitten een aantal bruinige vlekken op die ik er met schuurmiddel, allesreiniger enz. niet afkrijg. Ook een aantal roestvlekken van een lekkende kraan.
Daar heb ik zelfs cola op gedaan, maar dat hielp ook niet.
Als we loges hebben voel ik me altijd geroepen om te verklaren dat de vloer schoon is, maar dat de vlekken er niet uitgaan, het staat zo naar.
Dus wie heeft DE tip om hier iets aan te doen (behalve een nieuwe vloer )

Ava

Ava

04-01-2017 om 16:45

Geen ervaring mee

Weet je de de naam van de leverancier of fabrikant van de tegels? Ik zou die vraag daar eens neerleggen.

Vanochtend stond ik tijdens het opruimen van het washok met een buisje steradent in mijn handen (gekocht toen ik nog vitrage had dat na een paar keer wassen wat grauw bleef). Misschien is een sopje met steradent voor een nachtje een idee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-01-2017 om 17:47

Tegelverf?

Heb ik op de wcvloer gedaan en dat heeft wel een paar jaar gehouden.

Gum

We hadden jaren geleden bij de oplevering van ons huis ook zo'n soort vloer. Daar kreeg ik toen een soort grote gum bij waarmee je vlekken te lijf kunt gaan. Dat werkte redelijk, intussen hebben we een nieuwe, gladde vloer. Ik heb de gum niet meer en kan hem op Google niet vinden. Misschien eens navragen bij een tegeleverancier?

Mijntje

Mijntje

04-01-2017 om 18:26

gum = puimsteen?

Is die gum soms puimsteen? Heb ergens gelezen dat je daar op het toilet wel roestvlekken mee weg krijgt. Valt te proberen natuurlijk :-0

Mijntje

Mijntje

04-01-2017 om 18:28

uitleg

vind hier een uitleg:
Ten eerste, leg de puimsteen in warm water. Pak de puimsteen en start met schrobben over de roestvlekken. Het is erg belangrijk om de puimsteen goed vochtig te houden. Als deze namelijk te droog is zal hij krassen op uw toiletpot achterlaten. Zodra u ziet dat de roestvlekken weg zijn spoelt u het toiletwater door. Het resultaat zal u verbazen!

Gum

Het was geen puimsteen (maar dat is misschien ook wel het proberen waar). Het ding leek het meeste op een echte gum, maar dan groter.

karin

karin

05-01-2017 om 10:02

ga ermee aan de slag

Bedankt voor de tips. De steradent ga ik proberen, even bij schoonvader een paar tabletten vragen.
De gum heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zal er achteraan gaan, de puimsteen klinkt ook wel goed, al is hij niet voor de wc
Met tegelverf de vloer doen, hoe doe je dat? Ook de voegen, want die zijn wel mooi schoon.
Van het weekend maar eens aan de slag, ik zal laten weten of het heeft geholpen, dank alvast!

Ava

Ava

05-01-2017 om 11:25

Tegelverf

Het is nu helemaal 'in' om je foeilelijke tegels van een verfje (met motief) te voorzien. Pinterest staat er vol mee, ook met how-to's.

Succes!

Tango

Tango

05-01-2017 om 11:39

Voegenreiniger

Misschien met voegenreiniger. Is een soort chloor. Ik gebruik dat ook voor diverse vlekken o.a. bij onze door de vorige eigenaar heel raar aangelegde wastafel. Werkt ideaal. Je koopt het gewoon bij Kruidvat. HG heeft het ook maar vele malen duurder.

karin

karin

05-01-2017 om 12:15

tango

Dank je voor de tip, maar ik gebruik voor de wandtegels regelmatig schimmelvreter van de Acfion, hard nodig hier en dit heb ik ook op de vloer gespoten en laten intrekken, maar deed niets helaas.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-01-2017 om 12:22

Voegen

Of meeverven, dat heb ik gedaan, of afplakken.

Marie

Marie

05-01-2017 om 12:37

verdund zoutzuur

Na wat googlen vond ik een tip om zulke vlekken te behandelen met verdund zoutzuur.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.