Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

20-09-2012 om 17:34

Badkamer: kleuradvies en inspiratie gezocht

Ik heb een mooie badkamer die al in het huis zat toen ik het kocht. Mooi, maar wel wat saai. Nu zijn en de handdoeken helemaal versleten, en het badmatje en is het gordijn gaan spochten de ideale ingredienten om wat kleur aan te brengen! Maar goed, ik weet niet zo goed wat.
De badkamer is roomwit, helemaal betegeld. De muurtegels hebben een heel licht terracotta-kleurig kringeltje. Er is een richel van ongeveer twee cm breed over alle muren in dat zelfde terracotta. Bovenkant spiegelkast en laag kastje is beukenfineer, kastje bij spiegelkast is ook beukenfineer. Die kasten zitten vast en ga ik niet vervangen.
Hoe kan ik deze badkamer wat mooier en warmer maken zonder te vervallen in pipoachtige kleuren? Ik had nu handdoeken ed in dezelfde tint wit, maar dat was niet echt mooi.
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

20-09-2012 om 18:27

Rosa

Ik heb ongeveer dezelfde badkamerkleuren, met als accent een donkerblauwe badmat en donkerblauwe handdoeken. Het geeft wat meer pit aan het geheel,zeg maar.

Grappig

Ik lees de je posting, Rosa, en denk meteen: donkerblauw. En kijk, dat had Fiorucci dus ook. En die heeft het in de praktijk uitgetest. Donkerblauw dus maar

En wat is spochten?"

Groeten,

Temet

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-09-2012 om 00:31

Temet en een vraagje over hamamdoeken

Spochten is een schimmelplek, het weer er in.
Het wordt inderdaad donkerblauw, niet diep maar een soort jeansblauw. Met als ik het krijgen kan, donkergrijs/bruin. Echt lekker blond, heb beneden een terracottakleurige bank en daar heb ik blauw en charcoal bij. Het streepje in de badkamer is zo subtiel dat het kwartje nog niet was gevallen.
Heeft iemand ervaring met hamamdoeken? Droogt het lekker af, is de maat goed en zijn ze voor de winter dik genoeg of lijkt het teveel op een hydrofielluier? Ik zit nl hieraan te denken ipv de reguliere handdoeken.
Rosa van der Zanden

Tanneke

Tanneke

21-09-2012 om 18:59

Hamam doeken

Wij hebben ze ook en droogt prima af. Heb ze best vaak moeten wassen voordat ze goed vocht opnamen, maar volgens mij is dat met gewone handdoeken ook zo. En met theedoeken heb ik dat ook.

Heb er een paar gekocht bij een heel leuk Turks winkeltje in de Wamoesstraat in Haarlem. Weet niet meer precies hoe het heet,maar volgens mij is het iets in de trant van Ottoman or Ottomaan. Ze waren niet goedkoop hoor.
Ze hebben er ook van die leuke zeep bakjes (lijkt op tin) en de laurier zeep ruikt lekkerder dan elke andere.Heel veel leuke dingen voor de badkamer.
(nee, ik heb geen aandelen in die winkel; gewoon een tip. Weet geeneens zeker of ze er nog zijn)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.