Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

27-02-2015 om 10:35

badjas... nu nog zacht, maar na het wassen?

Mijn dochter heeft een hele fijne badjas (paars met witte hartjes), die nu eindelijk toch echt eens de was in moet... hoe houd ik hem zacht???

Lusithania

Lusithania

27-02-2015 om 10:47

Fleece?

Als de badjas van badstof is, kun je hem in de droger doen.
Als die gemaakt is van dat langharige fleece dan blijft ie zacht.

Monique D*

Monique D*

27-02-2015 om 16:07

De vraag is: hoe hou je die badjas zacht bij het wassen

Helaas is dat niet het antwoord op haar vraag. De droger komt nà het wassen.. en de vraag is hoe hou je de badjas zacht tijdens het wassen.

Het kan zijn dat de wasdroger ervoor zorgt dat het zacht wordt na het wassen, maar je moet dan een droger hebben en dat heeft niet iedereen.

Mijn voorstellen: op de hand wassen, daarna uitwringen of in de centrifuge (als je dit hebt) of op wolwas in de wasmachine. Je kan het ook naar de stomerij brengen.

Misschien heeft iemand anders een goede tip?

Katniss

Katniss

27-02-2015 om 16:54

Niet

In de was wordt alles hard. Alleen met een droger wordt hij echt zacht.

Half a twin

Half a twin

27-02-2015 om 22:44

beetje wasverzachter

Na het wassenis hij iets harder maar met een beetje wasverzachter wel draagbaar en na een uurtje of twee merk je niet meer dat hij harder is. Mijn badjas al meerdere keren gewassen maar vind hem nog steeds lekker zacht.

Geen wasdroger?

Wolwasprogramma of fijne was. Wasverzachter erbij. Als hij droog is en je hebt geen droger krijg je hem ook weer zachter met de fohn.
Is het katoen of polyesther? Katoen droogt wat stugger op maar wordt ook weer wat zachter door het dragen, door de warmte, vandaar de fohntip.

Monique D*

Monique D*

27-02-2015 om 23:39

Wasvoorschrift

Wat staat er op het labeltje aan de binnenkant van die badjas? Meestal is daarop beschreven hoe je het moet wassen (met de hand of machinewas met de juiste temperaturen).

bertje1

bertje1

01-03-2015 om 18:31

geen label

ik ben iemand die altijd als een gek die rotkaartjes er uit knipt hahaha.
heb wel een droger.. ik denk toch heel voorzichtig wassen en voorzichtig drogen??

Hanne.

Hanne.

01-03-2015 om 22:39

wat voor stof

Wat voor stof is de badjas van gemaakt. Badstof zou ik inderdaad de droger doen.

Maar mijn dochter heeft een badjas van een super zachte stof. Geen idee wat het is. Ik kan het alleen beschrijven als een combi van velours en lange fleece. Ik gooi die gewoon in de machine op 40 graden. Komt bijna droog en super zacht uit de machine. Zonder wasverzachter of wat dan ook.

Pandora

Pandora

05-03-2015 om 11:59

Ouderwets

Mijn oma streek de handdoeken, om daarna de vezels met een borsteltje weer omhoog te borstelen. Dat is de zacht-zonder-droger-truc. Wel erg bewerkelijk, ik moet er niet aan denken! Heel goed centrifugeren, buiten (in de wind, in beweging) drogen, een paar keer dragen en de badjas is ook weer zacht.

+ Brunette +

+ Brunette +

05-03-2015 om 23:13

Wasverzachter.

Het woord zegt het al. Helpt echt.

Tink

Tink

15-03-2015 om 23:11

Hanne

Ik heb ooit een vestje gemaakt van dat soort stof en die man waar ik het van kocht noemde het mouse-skin . Inderdaad heeeeel erg zacht.

Mijn man en dochter hebben een badjas van dat soort stof. Kan gewoon in de wasmachine en komt er inderdaad bijna droog weer uit. In de droger zou ik het niet stoppen. Geen idee of het mag maar dat zegt mijn gevoel

Fiorucci

Fiorucci

19-03-2015 om 09:51

wasverzachter

...maar zulke sneldrogende stoffen hebben baat bij wat wasverzachter, anders worden ze statisch, is mijn ervaring.

amk

amk

19-03-2015 om 10:50

nadeel van wasverzachter

is alleen dat je daarna bloedvlekken in je kleding krijgt omdat het zo vreselijk jeukt dat je niet kunt stoppen met krabben.

Stugge was komt deels door te veel wasmiddel gebruiken, en die wasmiddel resten raak je weer kwijt door ipv wasverzachter azijn te gebruiken.

En ipv een borsteltje kun je haddoeken en ook badjassen gewoon tegen elkaar rullen, dan zijn ze heerlijk zacht.

Of nog practiser geen badjas dragen. Ik snap de toegevoegde waarde daar niet van namelijk. Heb jaren zo'n ding in de kast gehad, nooit gedragen en al jaren geleden naar de kringloop gebracht en ook nooit gemist.

Barvaux

Barvaux

19-03-2015 om 14:12

amk

Tja, je gaat nu wel heel erg uit van jezelf

Ik draag vooral een badjas als ik 's ochtends nergens naar toe hoef en lekker rustig aan kan doen en mijn pyjama nog even aan heb. Soms trek ik er dan een joggingbroek en trui over heen en soms die badjas (eentje van Ikea, geen wasverzachter en geen enkele klacht over zacht of hard).

Fiorucci

Fiorucci

20-03-2015 om 21:13

amk

Dus neutral wasverzachter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.