Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama5

mama5

30-09-2013 om 16:08

Baardagaam

Heel lang geleden, toen dit forum nog oranje was, postte ik een draadje over de voor- en nadelen van een baardagaam.
En inmiddels hebben we er eentje. Hij is twee maanden en een week oud, en heel erg mooi rood.

Ik vind het vangen van de krekels om te voeren erg eng en mag het van dochter niet meer doen, omdat ik er een keertje twee heb laten ontsnappen (aaargh).

Dochter is helemaal in haar nopjes en de baardagaam lijkt het prima naar zijn zin te hebben in het enorme terrarium (op de groei).

Wat een leuk huisdier. Bedankt voor de tips en ervaringen toen, want die hebben ons over de streep geholpen.

Fiorucci

Fiorucci

30-09-2013 om 18:27

krekels

Er zijn speciale krekelverblijven, waarin buisjes zitten waarmee je makkelijk kunt voeren, je haalt er een buisje uit en laat ze door dat buisje los in het terrarium. Bekijk deze link maar eens.
http://www.avonturiashop.nl/Lucky-Reptile-Kricket-Keeper-small/d36073/2180/1/2/1391/
Wat leuk, een rode baardagaam, mooi!

mama 5

mama 5

30-09-2013 om 19:13

Fio!

Bedankt, dat vindt Sinterklaas een uitstekend cadeautje.

leuk

Veel plezier met jullie baardagaam!
Ze zijn leuk, hè

Ik voer zelf liever sprinkhanen dan krekels, die vind ik minder eng om vast te pakken, maar het is ook gewoon een kwestie van wennen.

100%mama

100%mama

03-10-2013 om 10:13

Pincet

Aantal jaar geleden hebben wij jarenlang veel plezier beleeft met onze kameleon, geweldig! Ook ik durfde de sprinkhanen (wilde geen krekels voeren gezien ik knetter van het geluid werd) en ben ze met een pincet gaan pakken!

Rik

Rik

03-10-2013 om 13:41

Leuk beestje

Leuke beestjes die baardagaams, deze worden niet vaak als huisdieren gehouden.

Veel plezier ervan!

Fiorucci

Fiorucci

04-10-2013 om 07:25

sinterklaas

Handig he, zo'n huisdier, sint kan daar fijn iets mee doen..

mama 5

mama 5

04-10-2013 om 07:55

yep

En dochter komt ook een stuk sneller uit bed. Want ja, baardagaam moet toch eten.
Ik heb nog meer leuke dingen gezien op die website.

Mijn man heeft kenmerken van adhd en hij is helemaal in de hyperfocus gegaan. Dat was zo'n leuke dochter/vader toestand. Samen naar de reptielenbeurs, samen aan de slag met piepschuim, verf, schelpenzand zeven, luchtvochtigheid, tijdschakelaars enz. enz. Echt leuk.

Fiorucci

Fiorucci

06-10-2013 om 12:53

mama 5

Dat heeft een groot voordeel, die hyperfocus, dan heeft meneer baardagaam het vast naar zijn zin als hij zo goed wordt verzorgd.

Mama5

Mama5

06-10-2013 om 13:03

Fio

Yep

En gelukkig ben ik er nog, als de focus weer verschuift. Evenwicht, evenwicht.

Fiorucci

Fiorucci

08-10-2013 om 07:39

Mama 5

Klopt, want die focus zal zeker verschuiven..
Pas op hoor, straks heb je tien terraria staan.

mama 5

mama 5

08-10-2013 om 13:29

Nee toch?!

Tien terraria, aaaaaah.

Nee, dat denk ik niet, ons huis is al vol genoeg zo, met vijf kinderen.
Maar bedankt voor de waarschuwing.!

Fiorucci

Fiorucci

09-10-2013 om 07:55

Haha

Hier ook een vol huis, drie pubers en al hun vrienden. We hadden ooit veel van die bakken, met een baardagaam, slangen, hagedissen, wandelende takken, noem maar op. Nu houden we ons in, ik heb twee bakken met gifkikkers en vuurbuikpadjes, wat takken, en mijn man heeft een collectie vogelspinnen. En daar laten we het bij, want er zijn ook nog vier katten en de hamster van mijn dochter..

Anne69

Anne69

12-10-2013 om 00:07

Geheugentest

Zit ik gisteren bij een geheugentest waar ik dieren moest opnoemen. en wat zeg ik dan als eerste? Juist. Baardagaam. Grappig hoe het lezen van dit forum je dagelijkse dingen beïnvloed En dan te bedenken dat ik geen idee heb hoe een baardagaam er uit ziet. Ik hou het bij honden, katten en ratten
Creepy beestje trouwens. Heb hem even gegoogeld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.