Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Avocadorecepten?

Mijn schat heeft mij verblijd met maar liefst 23 (!) avocado's die deze week allemaal rijp zullen zijn. Wat zal ik daar nou eens mee gaan doen?

Ik maak natuurlijk guacamole (kan je dat invriezen?) en ik heb een recept voor een chocoladetoetje en voor limoen-cheesecake waar ik er een paar in kan verwerken. Verder gebruik ik ze om op brood of in de salade te doen, maar dan heb ik ze nog niet allemaal op. Wie kent recepten waarvan het eindproduct ofwel wat langer houdbaar danwel in te vriezen zijn?

skik

ja, volgens mij kan je dat invriezen

Volgens mij kan je guacamole invriezen. Maar ik vermoed dat het nog eenvoudiger is om gewoon het avocadovruchtvlees in te vriezen en het dan na ontdooiing te verwerken tot guacamole of wat dan ook.

Ik noem ook nog even het Indonesische avocadoprutje dat ik al eens eerder noemde: geprakte avocado met een scheut heel sterke koffie (wij gebruiken oploskoffie) en redelijk veel suiker. En dit dan naast/over vanilleijs. Lekkerder dan het klinkt.

In Indonesië maken ze er ook drankjes van trouwens. Pureren, aanlengen met water en suiker, ijsblokjes erbij en eventueel een scheutje chocoladesiroop/saus erdoor. Hier trouwens een recept zonder choco, met melk: http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/dranken/jus-alpokat-koud-drankje.html

Maar google op 'jus alpokat recept' voor meer varianten.

Groeten,

Temet

Thursday Next

Thursday Next

27-05-2014 om 23:19

hahaha,

23 avocado's die in dezelfde week rijp zijn! LOL!
Sorry, geen recepten.

Yura

Yura

28-05-2014 om 11:09

Groene smoothie

Heel gezond ontbijt: handvol veldsla of spinazie, een banaan, halve avocado, amandelmelk en mixen maar, je kunt er ook nog een eetlepel rauwe cacao doorgooien en wat pitten en zaden zoals hennepzaad oid.

Mijntje

Mijntje

28-05-2014 om 11:20

lekker!

Avocado, creme frache, beetje knoflook, blokjes jonge kaas (en rauwe ham) als saus over koude, verse pasta met aardbeien!

Avocado eet ik ook graag op brood met niets.

ciabatta

Een doorgesneden ciabatta besmeren met Philadelphia naturel. Plakjes avocado erop, een beetje zeezout en peper en dan besprenkelen met balsamico azijn. Heerlijk!

Annet

Annet

28-05-2014 om 13:37

Sap combineren met sinaasappelsap

Heb ik in Marokko gedronken. Erg lekker

inderdaad, je kan ze invriezen

Even googlen bevestigde mijn vermoeden dat avocado gewoon kan worden ingevroren. Zie hier http://www.culy.nl/inspiratie/handige-tip-vries-je-rijpe-avocados-in/

Dus maak nu guacamole en toetje van 2 avocado's en vries de overige 21 in. Vraag vervolgens vriendelijk doch dringend aan je partner niet met 23 mango's aan te komen, aangezien de vriezer vol zit

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

28-05-2014 om 20:21

Gut

Ik zou ook wel een berg avocado's en mango's willen krijgen Dat is bepaald geen straf.

skik

skik

28-05-2014 om 21:25 Topicstarter

Dank allemaal!

Een aantal dingen ga ik morgen uitproberen en de rest ga ik invriezen, bedankt voor de tip Temet! En dochter mag er eentje gebruiken voor een gezichtsmasker. Mijn man vindt het leuk om op zaterdagmiddag vlak voor sluitingstijd naar de markt te gaan, dan kost alles maar een prikkie. Dan komt hij dus thuis met 23 avocado', helemaal in zijn nopjes: "ze waren maar twee euro, bij de AH betaal je 1,29 voor één". Zelf lust hij ze trouwens niet.

skik

Thursday Next

Thursday Next

28-05-2014 om 21:45

nog wel een recept

dat ik ook hier eens van het forum heb gehaald: papje/sausje voor over pastasalade.
1 avocado prakken, daarbij 1 bakje zure room, flinke scheut citroensap en wat honing. alles goed mengen en wat peper erdoor.

notje

notje

28-05-2014 om 21:50

soep

ik las vandaag in het reclameboekje van de plus (of de jumbo)een recept van avocadosoep,leek me ook wel lekker!

Skik, je wordt op je wenken bediend!

En wat zag ik vandaag in de net nieuw uitgekomen Allerhande? Juist ja, een hele serie avocadorecepten. Dus Skik, straks heb je niet eens genoeg aan die 23!

Groeten,

Temet

felice

felice

30-05-2014 om 23:13

Skik

"Mijn man vindt het leuk om op zaterdagmiddag vlak voor sluitingstijd naar de markt te gaan, dan kost alles maar een prikkie. Dan komt hij dus thuis met 23 avocado', helemaal in zijn nopjes: "

Aaaah, wat een schatje! Geen recepten hier die al niet genoemd zijn maar wat dacht je van een avocado maskertje?

haha ook leuk

Avocado masker
Avocado masker voor de droge huid.

Huidtypen: Droge huid.
Benodigdheden: Een halve avocado en half klein kopje honing.
Bereiding: Een klassiek recept voor een droge huid. Pureer de avocado in een schaal en roer er dan de honing doorheen. Smeer het dan over je gezicht en laat het 10 minuten zitten. Reinig je gezicht later met een gekoelde washandje.

Mijntje

Mijntje

31-05-2014 om 07:38

zonde

om op je huid te smeren. Opeten!! En evt. buren en vrienden gelukkig mee maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.