Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Autozitje of zittingverhoger?

dochter van 5, 116 cm en 22 kg zit nu nog in een autozitjr, maar zit er best strak in. Aan de bovenkant heeft het hoofdsteuntje nog wel ruimte, maar ze zegt dat ze niet lekker zit. Ik heb een paar korte ritjes getest met alleen een zittingverhoger en ze lijkt daar qua hoogte en gorder wel goed in te zitten, maar gevoelsmatig zit ze veiliger in haar "hele" autostoeltje. Herkennen jullie dit dilemma? Is het echt veilig genoegof is het een kwestie van "loslaten" (het feit dat ze een grote meid wordt, bedoel ik dan he

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

03-02-2012 om 22:48

Wel veiliger

Een 'hele stoel' is wel veiliger dan alleen een verhoger omdat het ook aan de zijkant bescherming geeft. Als het nog gaat zou ik ze dus zeker in een hele stoel zetten.

Maar welke stoel heb je als ik vragen mag? Ik heb de maxi cosi rodi en zowel mijn 5 jarige (1.20 /22 kg) als mijn 7 jarige (128/25 kg) passen daar nog met gemak in.

marie

marie

03-02-2012 om 22:56

Winterjas?

Hallo
Zit ze "klem" omdat ze een dikke winterjas aan heeft? Zonder jas zit dan waarschijnlijk beter.
Bedoel je met een autozitje zo'n stoel met een 5-punts gordel? Ja daar wordt ze zo langzamerhand te groot voor denk ik.
Met 5 jaar zaten onze meiden toen al op een verhoger met in hoogte verstelbare rugleuning = Maxi-cosi Rodi.
Dat vonden we veiliger dan alleen een verhoger. Ze vonden de Rodi ook lekkerder zitten, vooral met slapen.
Groetjes

116?

mijn kinderen hebben tot ongeveer 1.30m op een maxi cosi rodi (zittingverhoger met ruggedeelte) en een romer kidfix gezeten. Pas met 1.30 werd het wat krap en is het ruggedeelte er afgegaan, zitten ze alleen op de zittingverhoger.

1.16 en dan al krap zitten, volgens mij moet je dan over naar zo'n rodi-achtig type stoeltje?

Mamvantwee

Mamvantwee

04-02-2012 om 18:59

Gaat hier nog best

Dochter is 1.30 en ze past nog in haar RömerKid. Met leuning en zijsteunen en al, die zijn niet los te maken. In ons kleine autootje zit ze sinds kort niet eens meer op een zitverhoger omdat ze dan zowat met haar hoofd tegen het dak zit. Zoon is 118cm en zit in de ene auto in een RomerKid en in de andere op een zitverhoger. Gaat dus best. Met 8 jaar zal voor dochter de stoel eruit gaan denk ik (is volgende maand).

Groet, Mamvantwee

Chris35

Chris35

05-02-2012 om 21:25 Topicstarter

Al groter stoeltje

Ze zit al 2 jaar in een Römer kidfix, war je idd het rugdeel vanaf kunt halen en je alleen de verhoger overhoudt. Het kan idd wel met haar winterjas te maken hebben maar qua hoofdsteun zou ik moeten kijken of die nog wat omhoog kan. Ik kijk het nog maar even aan, want voor mijn gevoel zit ze wel steviger zo.

Marie

Marie

06-02-2012 om 15:21

Hoofdsteun omhoog

Hallo
Ik heb even "gegoogled" en ik zag dat de hoofdsteun omhoog moet kunnen. Had ik ook wel verwacht, want dat kon destijds de Maxi-Cosi Rodi ook die wij hadden. En daar hebben die meiden van ons tot 8 jaar met rugleuning in gezeten.
Wat ik trouwens wel deed is de hoofdsteun van de bank/stoel in de auto eraf halen. Dan stond de stoel namelijk goed tegen de rugleuning van de bank en zaten ze dus wat lekkerder.
Nog een tip - de zitting kun je heel goed gebruiken voor bioscoop- en theaterbezoek. Volgens mijn meiden zat dat veel beter dan die plastic verhogers die ze in theaters en bioscopen hebben.
Mocht je de gebruiksaanwijzing niet meer hebben, hier vind je er een online:
http://www.ouders.nl/TMMforum/FRindex.html
succes

Tijgeroog

Tijgeroog

06-02-2012 om 18:21

Hoofdsteun en zijsteunen

Marie, je kunt bij veel auto's de hoofdsteun ook achterstevoren zetten. Dan kun je je autostoeltje soms nog extra vastzetten (onze maxi-cosi rodi iig wel) en heb je altijd de hoofdsteunen bij je. De stoel staat dan ook goed stevig.
Chris, kun je van jouw stoel de zijsteunen uitklappen? Bij onze stoel kan dat, dan wordt ie voor grotere kinderen weer wat ruimer.

Chris35

Chris35

07-02-2012 om 09:40 Topicstarter

Hoofdsteun

de hoofdsteun kan nog iets omhoog, maar aan de zijkanten kan ik verder niets veranderen. Ze moet het er nog maar even mee doen. Veiligheid voor alles en voor je het weet hoeven die dikke winterjassen niet meer aan

Chris35

Chris35

08-02-2012 om 11:56 Topicstarter

Goeie tip en vooral met de lange ritten wel handig. Ik moet zeggen dat ik met lange ritten ook geen jas draag, maar ik heb dan ook de luxe van stoelverwarming

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.