Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

punthoofd

punthoofd

09-05-2011 om 20:23

Autoverkopen wat een drama

Naar aanleiding van de autodraadjes hierboven wil ik vragen wie wel eens een auto via marktplaats heeft verkocht.

Onze auto staat nu te koop. Er komen best veel reacties maar werkelijk niemand is normaal vriendelijk en beleefd.

Mensen zeggen hun naam niet. Maken een afspraak maar komen niet opdagen en laten dan niets meer van zich horen. Doen een bod en reageren dan niet. Een punthoofd krijg ik er van.

Is dit jullie ervaring ook?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

09-05-2011 om 21:30

O verschrikkelijk

Ik doe het nooit meer, echt niet. Biedingen met een deadline ("als je hier niet vóór zus en zo laat op reageert, trek in het weer in!!!!" - op deze toon dus ook hè, alsof je bedreigd wordt of zo). Veel mensen die gewoon niets meer laten horen. En uiteindelijk de auto verkocht aan wat een stel louche types bleek, dat ook nog es een halfuur ermee verdwenen was, op weg naar het postkantoor. Mogen we nog blij zijn dat ze in dat halfuur niet alle flitspalen hebben meegenomen - of erger. Ik doe het nooit meer!

NaShA

NaShA

09-05-2011 om 22:28

Nee

wij hebben 3 maal een auto via MP verkocht en 3 maal zonder problemen. Ja, weleens een onzinbieding ofzo, maar geen al te gekke dingen....

Puck

Puck

09-05-2011 om 22:31

Nee, dat is mijn ervaring niet

Toen ik mijn oude trouwe Marbellaatje op Marktplaats zette had ik binnen een dag een serieuze koper. Na een proefrit waren we binnen een minuut over de prijs klaar en het bleek gewoon een heel eerlijke man. Puckman had hem namelijk de verkeerde papieren meegegeven waardoor hij gewoon de auto op zijn naam had kunnen laten schrijven zonder ook maar een cent te betalen. Ik heb dus wél goede ervaringen en herken jullie ellende gelukkig niet.

Vic

Vic

09-05-2011 om 23:00

Uit de oude doos

Ik heb ooit eens, 1993 ofzo, een auto in de Autotelegraaf gezet. Helaas was er een foutje gemaakt bij het plaatsen, en stond er als prijs 750 i.p.v. 1750 gulden. Ik ben de hele zaterdag helemaal gek gebeld over die auto door slecht Nederlands sprekende mannen, die vroegen of het een 'goej auto' was. Gelukkig werd de week daarna de juiste advertentie geplaatst en was ik hem die zondag nog kwijt.
Ervaring met Marktplaats heb ik niet. Ik zou gewoon eens bij wat handelaars langs gaan om te vragen wat ze ervoor bieden. In theorie is dat waarschijnlijk minder dan op de particuliere markt, maar wel heel wat sneller en met minder gedoe.

lydia

lydia

10-05-2011 om 08:30

Anwb autoverkoopservice

Beste Punthoofd,

anwb heeft een zogenaamde autoverkoopservice waarbij je je auto kunt verkopen tegen een gegarandeerde verkoopprijs. Geen gedoe, geen gezeur. Kijk eens naar de prijs die voor jouw auto geboden worden. Misschien vind je het wel interessant.

https://www.anwbautoverkoopservice.nl/?utm_source=anwb.nl&utm_medium=flbl_subhome&utm_campaign=flbl_subhome

Succes.

Met vriendelijke groet,

Lydia

Autorola

wij hebben een keer een auto verkocht via Autorola. Dat is een veilingsite. Die ervaring was prima. Ik had zelfs mijn rijbewijs in die auto laten liggen (oke, oke, echt suf I know).
Een andere auto hebben we via MP verkocht. Inderdaad ook rare biedingen en mails ontvangen, maar die hebben we genegeerd. Uiteindelijk is de auto verkocht aan "normale" mensen. Wel heb ik die eerst nog even gegoogled, om zo een beeld proberen te krijgen voordat ze kwamen. Toen ik er achter kwam dat meneer Purk een gezamenlijke link had op Linked-in, vond ik dat wel een prettig idee. De kijker/koper konden we dus altijd traceren.
Koop is trouwens prima verlopen. Zij vonden het ook spannend, een auto kopen via MP.

Succes er mee!

groetjes van Purk

punthoofd

punthoofd

11-05-2011 om 09:31

Reacties!

hè, heerlijk die reacties!
"Gelukkig" zijn er meer met zulke ervaringen. Het ligt dus niet aan mij

Je zult inderdaad wel wat geluk moeten hebben. Als de eerste belangstellende een keurig nette koper is, loopt het lekker. NEt zo als wij ons huis binnen een week verkocht hadden in een tijd dat iedereen er maanden mee zit.

Ik hoop maar dat die fijne koper zich snel meldt.

Lydia, dat is een heel goede tip! Dank je wel. Als ik ooit een nieuwere auto wil verkopen zal ik dat via deze site doen. VOor deze auto kan het niet want hij is van voor '99.

Punthoofd

Punthoofd

15-05-2011 om 17:08

Verkocht!

Onze auto is verkocht na 1,5 week en voor best een redelijke prijs. Niet aan zo'n naarling maar aan de eerste "normale" die belde. Gelukkig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.