Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Asa Torell

Asa Torell

31-07-2011 om 22:19

Autoverkoop do's en don'ts

Als er in de tussentijd geen buurman tegenaan rijdt (zoals bij de vorige auto) ziet het er naar uit dat we binnenkort voor het eerst een auto niet 'op' rijden en dus willen verkopen. Een paar vragen die daarover bij ons opkwamen en waarover hier misschien iemand tips heeft:
Hoe belangrijk is de apk-keuring? De moeite om een aantal maanden op te wachten, of speciaal eerder te laten doen?
En loont het om reparaties te laten uitvoeren zodat de nieuwe eigenaar dat niet meteen hoeft te doen, of zie je dat in de verkoopwaarde niet terug? En maakt het daarbij nog uit of het een functionele of kosmetische reparatie is? (beide zijn eventueel aan de orde).
Eea. zal ook wel van de leeftijd van de auto afhangen, die is iets meer dan 10 jaar. Voor ons is de auto min of meer 'afbetaald' maar waarschijnlijk zou hij het nog een flink aantal jaren kunnen doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lenie

Lenie

01-08-2011 om 08:47

Apk

Ja ik vind de APK wel een absolute voorwaarde. Ik zou verder zelf eerst eens op autotrack oid kijken wat vergelijkbare auto's kosten. Dan kijken of de reparaties die je op het oog hebt de moeite waard zijn.

Succes,
Lenie

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

01-08-2011 om 09:02

Zelf

Hoi Asa,

Zelf zou ik nooit een auto kopen waar dan meteen allerlei reparaties aan gedaan moeten worden. Een kras of een klein deukje zou me niks uitmaken.
APK zou ik wel willen zodat ik niet meteen na de APK allerlei kosten heb.

Liora

Asa Torell

Asa Torell

02-08-2011 om 20:39

Dank

De kwestie met de apk is in elk geval duidelijk! Wat de reparatie(s) betreft zullen we tzt. wel eens gaan zitten rekenen, of gewoon uitproberen hoever we komen. Dank ook voor de autotrack-link, superhandig inderdaad voor een idee van de prijs (ook van de potentiële nieuwe auto trouwens).

Maria

Maria

09-08-2011 om 22:55

Nog een tip....

Asa, weet niet of je er nog wat aan hebt, maar ik heb een paar maanden geleden mijn auto verkocht. Ik heb het niet via Marktplaats of zo gedaan (vond het vervelend om allerlei mensen langs te krijgen, niet wetend of ze betrouwbaar zijn, had er ook niet veel tijd voor), maar ben gewoon bij een paar dealers en een handelaar langsgeweest. De handelaar betaalde uiteindelijk het minst (EUR 2250) en één dealer het meest (EUR 3000!). Ik was daar blij mee (in eerste instantie had ik meer gehoopt, maar hij stond voor zijn APK met EUR 2000 reparaties!!! Oftwel: bij dealers/handelaars deden ze helemaal niet moeilijk over het feit dat hij vlak voor zijn APK stond (zij kunnen dingen ook veel goedkoper repareren/herstellen dan wij consumenten!). Ze vroegen ook niet of ik nog allerlei kosten moest maken of problemen had met de auto. Ze kijken even, starten de auto niet eens (!), kijken wel een beetje naar krassen, maar vooral naar bouwjaar en km stand!
Dus ik zou vooral geen APK kosten maken, maar gewoon eerst maar eens bij zoveel mogelijk dealers (en evt. handelaren) langsrijden en kijken wat je er van hun zo voor krijgt. Je krijgt wel wat minder dan via Marktplaats vermoedelijk, maar als je met APK ook nog kosten moet maken om hem erdoor te krijgen scheelt het ook niet zoveel meer en je hebt niet de sores.
Tot slot: ook via Marktplaats schijnen er veel dealers op auto's af te komen en die geven volgens mij dus niets om APK.

Succes.

Asa Torell

Asa Torell

11-08-2011 om 10:09

Maria

Dank je wel, goed om te weten! Hier heb ik zeker wat aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.