Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

An.

An.

25-10-2014 om 12:29

autopech > start niet goed en wil vervolgens niet harder dan 10 km/uur

Ik heb dit nu al een aantal x meegemaakt. Gisteravond ook. En vanochtend dus weer, nét nu ik de weekboodschappen wil halen, gatverdarre!

Wat gebeurt er? (3 mogelijkheden)
1. ik start en er is niks aan de hand
2. ik start en de auto slaat weer af. Ik start nog een x en de auto slaat aan maar rijdt niet harder dan 10 km/uur
3. ik start en de auto slaat hoorbaar slecht aan, ik geef tijdens het starten gas bij en ook dán rijdt de auto niet harder dan 10 km/uur

De auto is al eens 'gerepareerd' toen is er een gasklep (?) vervangen? De auto is ook al eens opgehaald door de garage toen hij vervolgens (zie 1.) gewoon startte dus konden ze niets vinden.

Ik zal straks nog eens proberen. Ik moet tenslotte de boodschappen wél halen... Kans dat hij gewoon start. Maar komende week staan er 2 flinke autoritten van een paar uur op de planning en dan kan ik dit niet gebruiken.

Komt iemand dit bekend voor? Mijn garagehouder reageerde met een 'we kunnen hem maandag ophalen, maar als hij dan weer gewoon start, zullen we weer niks vinden'.
Nou. Het lijkt mij dan handiger dat hij (van iemand van jullie???) een hint krijgt voor de richting waarin hij moet zoeken.
Heb mega-flink de balen!

An.

An.

25-10-2014 om 12:31 Topicstarter

aanvulling

Als hij (bij 2 en 3) start en niet harder dan 10 km/uur rijdt, wordt dat gedurende de rit ook niet beter. Ik kan gas pompen wat ik wil, maar er gebeurt niks. Zo ben ik al eens op dat sukkeldrafje naar de garage gereden, met de alarmlichten aan.

Ik had dit vroeger ook wel eens met mijn brommer. Dan moesten de bougies worden schoongemaakt of vervangen...

Barvaux

Barvaux

25-10-2014 om 12:39

ja zeg

Dat is makkelijk van die garage: we kunnen niets vinden als tie normaal start? Belachelijk, zoek een andere garage. Een expert heeft heus wel een differentiaal diagnose in zijn hoofd en daarnaast kun je de auto ook nog eens doormeten in ieder geval.

Hoe vaak gebeurt 1 en hoe vaak 2/3?

An.

An.

25-10-2014 om 12:51 Topicstarter

lijkt inderdaad niet zo makkelijk

Ik was ook niet blij met de opmerking van de garagehouder vanochtend. En toch ben ik wél tevreden over die garage, waar ik al ca. 10 jaar kom. Bij hem heb ik bijvoorbeeld nog nooit het gevoel gehad dat ik wordt bedonderd door te hoge rekeningen. Hij is nu niet open en tóch neemt hij de telefoon op. Ik vind hem erg klantvriendelijk en flexibel. En er zijn nog meer redenen om wél bij deze garage te blijven.

Ondertussen ben ik wat aan het googlen geslagen en kom ik er ook niet echt uit. Het schijnt een lastig probleem te zijn. Doormeten heeft mijn monteur ook al gedaan.

Het is overigens wisselend. Ik kan weken geen probleem hebben tot hij ineens weer begint te haperen. Zou het van het vochtige weer komen??
Vorige week 2x; deze week 2x. En het komt nooit uit...

An.

An.

25-10-2014 om 12:52 Topicstarter

andere auto?

Ben ook al aan het googlen op 'meest probleemloze auto' dus wie daar antwoord op heeft, mag zich ook melden

marie

marie

25-10-2014 om 13:22

site carproblems.com

Al op de site carproblems.com gekeken?

Daar heeft mijn man vorig jaar de oplossing gevonden toen mijn auto tijdens het rijden geregeld uitviel = hele rare gewaarwording als je 120 rijdt op de snelweg en de motor valt ineens uit...
De VW-garage wist ook niet hoe het kwam.

Op de site van carproblems bleken er meer te zijn met dit probleem. Oplossing was het vervangen van een bepaalde zekering. Die werd soms te warm, waardoor die de motor ging uitschakelen.

dieselrijder

dieselrijder

25-10-2014 om 16:44

dieselauto?

Hier heeft auto uiteindelijk 3 weken bij garage gestaan. 2 dagen achter elkaar pech. Ik herken niet het verhaal van 10 km per uur door te kunnen rijden. 1e dag wel starten, paar meter rijden en stilvallen en 2e dag 50 km per uur rijden en dan stilvallen, had toen ongeveer 50 km gereden nadat ik weer pech kreeg.
1e dag accu vervangen, was dus niet nodig, 2e dag auto bij garage gezet, probleem konden ze niet vinden na enkele dagen bleek EGR klep stuk (komt door zuinig rijden, as verbrandt dan niet en slaat dan neer) + levertijd enkele dagen.
We zouden auto ophalen en auto werd verplaatst na proefrit door hen en had weer problemen dus auto weer bij garage laten staan, na enkele dagen probleem met één of nadere sensor bij brandstofdrukgallerij. Levertijd weer enkele dagen. Al met al wel netjes opgelost.

Zij konden dus ook niets vinden maar snapten ook wel dat er een probleem moest zijn omdat ik 2 dagen achter elkaar pech had.

Kinne

Kinne

25-10-2014 om 23:03

Turbodruk

Zal garage misschien wel naar gekeken maar wij hadden ooit ook zoiets en nij ons was het een verlaagde turbodruk en bleek er een slangetje lek.

An.

An.

31-10-2014 om 23:38 Topicstarter

eerst even opgelost

De garage heeft de storing kunnen uitlezen en de reparatie uitgevoerd. De auto rijdt eerst weer goed. Toch is het vertrouwen in deze auto wat weg. Dus ik kijk of er iets op mijn pad komt qua andere auto...

69er

69er

01-11-2014 om 09:31

Wil je vertellen wat er nu aan de hand was? ( voor de puzzelaars onder ons)

Barvaux

Barvaux

01-11-2014 om 09:55

daarbij

Daarbij snap ik nog steeds de eerste reactie niet van die garage...

Ad Hombre

Ad Hombre

01-11-2014 om 16:54

An.

Bekende valstrik. Lekker doorrijden in dat ding. Een keer een kapot onderdeel wil helemaal niet zeggen dat je auto onbetrouwbaar is. Zelfs aan de betrouwbaarste auto's gaat nog wel eens iets kapot.

Wat mij altijd nog blijft verbazen is dat garages zo vaak niet kunnen vinden wat er aan de hand is. Ondanks meer dan een eeuw ervaring en computergestuurde diagnostiek komt het blijkbaar nog steeds vaak aan op een onderdeel vervangen en dan hopen dat het weg is. Is het niet weg dan weer een ander onderdeel vervangen. En je moet niet verwachten dat je dat eerste onderdeel (dat blijkbaar niet stuk was) dan niet hoeft te betalen.

Primitieve business die automobielbranche...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-11-2014 om 22:13

Nee slim....

Ik heb me daar ook altijd over verbaasd. Keer op keer terug moeten en iedere keer een kapitaal kwijt aan de reparatie. En als het dan nog niet opgelost is dan is en blijft het jouw probleem. Gewoon garantie tot de deur. Ik geloof dat er weinig andere branches zijn waar ze dit kunnen maken,

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.