Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

07-04-2012 om 10:32

Auto prive leasen?

heeft iemand ervaring met het prive leasen van een autootje? Dit kost zo'n 220 euro per maand; alles wordt dan betaald, behalve je benzine; 20000 km per jaar (zat dus). Is er hier een addertje?? Is dit goedkoper dan zelf kopen? Er zijn ook voorwaarden voor kopen of verkopen, contract is min. 1 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

07-04-2012 om 13:18

Volgens mij geen addertje

Mijn vriend gaat zijn nieuwe auto ook privé leasen. Dat heeft hij in het verleden al eens gedaan met een auto die hij moest meenemen toen hij van baan wisselde en de nieuwe werkgever geen leaseregeling had. Dat was toen een dure grap (grote auto). Zijn nieuwe auto is een kleine goedkope auto, en volgens mij is hij dan voor minder dan 300 euro (ex benzine) klaar. Of het goedkoper is dan een nieuwe auto hangt er een beetje vanaf. Ik denk dat je een echt nieuwe nieuwe auto niet voor dat geld kunt rijden (met afschrijvingen e.d.), en je heb i.i.g. geen verrassingen qua onderhoud.

Het addertje

Het is natuurlijk duurder dan zelf kopen. Iemand moet er aan verdienen namelijk. 220 per maand voor hoeveel maanden en welke auto heb je dan? Vaak gaat het om contracten van 48 maanden (4 jaar!). Dan kom je op 10.560€ Wat kost de auto die je ervoor krijgt nieuw? En een 2e handsje?
Je kunt er tussentijds niet vanaf (grotere auto, aangepaste auto, geen auto).
Wat is er niet gedekt? Vaak is er uitsluiting van vergoeding als er door 'je eigen schuld' iets stuk gaat. Schade? Te laat olie bijgevuld? Iets bevroren? Een kinderijsje of hondenharen op de bekleding?
Na de leaseperiode is de auto niet van jou. Er is dus geen restwaarde.
Lease-auto's hebben voor autoverkopers het mega-voordeel dat mensen iedere 4 jaar een nieuwe nemen. Mensen die zelf een auto kopen, doen dat niet (rijden veel langer in dezelfde auto, dat kost per maand omgerekend veel minder)
Groet,
Miriam Lavell

Privé lease prettig

Ik rijd een privé lease auto. Voor mij is het voordeel dat Ik geen onverwachte kosten heb; ik weet exact wat mijn auto-kosten zijn voor de komende tijd. Dat ik daardoor iets meer kwijt ben dan wanneer ik de auto zelf gekocht had, vind ik prima.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.