Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Auto lager dan 1,80 met veel laadruimte

Ik ben voor ons gezin en mijn bedrijf op zoek naar een andere auto (2e hands). Omdat we in een stad wonen met veel parkeergarages, liefst eentje lager dan 1,80 meter (anders kom je geen garage in). Verder moet er veel laadruimte in zitten voor beursbezoek en kampeervakanties. Ik dacht aan een Renault Espace, maar vind hem toch vrij prijzig. De stoelen kunnen er wel uit, da's dan weer handig. Wie heeft een goede tip naar welk model ik moet kijken?

Dorry

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Skoda octavia

Gaat meer in dan je denkt

Maar het ligt eraan wat je er precies allemaal in wilt verstouwen.

Zeer betrouwbaar en uiterst betaalbaar. Als je de Espace als uitgangspunt neemt, dat is best een grote wagen. Je hebt ook Amerikaanse merken die dat soort uitvoeringen hebben maar die zijn weer duur in onderhoud.

Kijk niet alleen naar wat ie bij aanschaf kost, maar ook in onderhoud.

Puck

Puck

13-02-2012 om 20:53

Aziaten

Heb je al gekeken naar de aziatische merken. Die zijn vaak een stuk gunstiger geprijsd en wij hebben er weinig problemen mee. Bijv. Kia Sorrento, Hyundai Tucson of Santa Fé.

Vera*

Vera*

13-02-2012 om 22:20

Grand scenic

Bij de Renault Scenic kun je ook de stoelen er uit halen.
Dat is heel handig als wij weer veel te veel kopen bij de Ikea en het allemaal in de auto moet .

Vera* (ot)

Maar dan heb je dus al van te voren bedacht dat je teveel gaat kopen en de stoelen alvast thuisgelaten ?

Puck

Puck

14-02-2012 om 08:29

En nog belangrijker vera*

Dan heb je van te voren ook al bedacht dat de kinderen niet mee mogen. of leg je die dan boven op Billy of Klippan?

Chrysler voyager

Bij een chrysler voyager heb je de versie Stow'ngo. Je klapt de stoelen weg in de vloer en hebt een platte laadvloer. Ideaal als je plotseling bij Ikea een kast wilt kopen. (moet je niet de kinderen bij je hebben...)

Vera*

Vera*

14-02-2012 om 09:18

Haha

De stoel of stoelen gaan eruit zodat je een langere platte laadvloer hebt en daarna leg je de stoelen er bovenop of links van.
Tja, man is heel praktisch maar soms denkt ie íets te makkelijk of iets in de auto past (tot nu toe is het altijd gelukt)

Fiat doblo

Ideaal. Stoelen weg te klappen, in delen, hou je een platte vloer over. En ook met stoelen omhoog lekker veel laadruimte. En volgens mij minder duur dan de meeste andere auto's in aanschaf.
Vergelijkbaar maar wel met (iets) kleinere laadruimte: Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo (die is wel een stuk kleiner).

Primavera

Primavera

14-02-2012 om 14:41

Citroen c4 granpicasso

Wij hebben een Citroën C4 Granpicasso. Heel handig, 7 plaatsen met de stoelen omhoog en een ruime 5-zitter met veel laadruimte als je de achterste twee inklapt.
Hiervoor hadden we een Mazda met 7 plaatsen, maar daar moesten de stoelen erbij uit om een grote laadruimte te krijgen en dat was bepaald niet handig. Altijd als we ze nodig hadden waren de stoelen net op de verkeerde plek en als je in een opwelling iets met een groot volume kocht, dan zaten de stoelen er natuurlijk net weer in. Ze waren ook vrij zwaar en een sta in de weg.
Met de Granpicasso die we nu hebben kun je alle stoelen in alle combinaties wegklappen in de vloer en krijg je één vlak laadruim.
Voordeel is ook dat de auto niet breeder is dan een gewone, waardoor je in standaard parkeerplaatsen past en er geen zware motor in hoeft waardoor hij niet al te duur is voor de belasting.
De meeste merken hebben wel 7-zitters met stoelen die je eruit kan halen. Onze ervaring is dat wegklappen in de vloer dus het meest praktische is. Verder moet je even kijken naar de verdeling van de plaatsen. Voor ons werkte 2 voor, 3 midden, 2 achter het handigste en zijn er auto's afgevallen die een 2 voor, 2 midden en vervolgens een bankje voor 3 achter hadden, omdat wij echt een 5-sits met laadruimte zochten (voor 1 ouder + 4 kinderen) en geen 4-sits met laadruimte.
Het enige nadeel is, dat je op de twee plaatsen helemaal achterin niet echt confortabel zit als je boven de 1m80 bent. Dat is in ons gezin geen probleem, maar het is niet een auto waar je met 7 lange mensen makkelijk lange tochten in gaat maken, kleine stukjes zijn geen probleem.
Groeten Primavera

Hombre

Hombre

14-02-2012 om 15:14

Ikea

Ik heb een trekhaak. Afneembaar.

Als ik bij Ikea ben en de aanvechting voel om flink in te slaan huur ik daar ter plaatse zo'n aanhangertje, 15 EUR voor 3 uur, geen geld.

Wedden dat dat op den duur goedkoper is dan zo'n grote bak?

Nadeel: Je moet 'm weer terugbrengen.
Voordeel: Je hoeft niet te klooien met stoelen en banken en dat bakkie kan veel beter tegen krassen en stoten dan je dure interieur.

Dorry1

Dorry1

15-02-2012 om 16:16 Topicstarter

Bedankt, nog tips?

Heel erg bedankt. Vooral die Citroën Grand Picasso lijkt me wel wat. Maar hou je dan ook genoeg 'hoogte' over? Als die stoelen in de vloer wegklappen, dan gaat dat denk ik af van de hoogte, of heb ik dat fout? We zoeken en sparen eerst nog even verder.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.