Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

bertje1

bertje1

02-07-2012 om 22:44

Auto, 2e hands, welke...

We hebben per direct een nieuwe auto nodig, een beetje een goede (beenruimte voor kids bijv). 2e hands. Welke auto heeft weinig problemen?? Heb er geen idee van. Iemand zei een japanner; het is vreselijk moeiljk!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

03-07-2012 om 00:04

Diesel of benzine?

Hallo
Is het "voor erbij" en dus weinig kilometers? Of moeten er veel kilometers mee gereden worden?
Want dan komt eerst de vraag natuurlijk - diesel of benzine.
Zelf rijden wij al jaaaren Volkswagen. Eerst altijd Golf en sinds een aantal jaren Passat en Polo-variant. Allebei diesels. Hiervoor heb ik een paar jaar een 5-deurs Toyota Starlet (benzine) gehad. Dat was mijn 'skeurbakje'. Prima beenruimte achterin, ging nog best veel in de kofferbak en hij deed het altijd! Moest helaas weg, omdat ik meer kilometers moest maken.
Maar wij vinden Toyota en VW en ook Seat goede merken auto's.
groetjes

Dacia

Wij hebben een dacia, relatief goedkoop in aanschaf en eenvoudig gebouwd - we hebben er nog nooit pech mee gehad. Daarbij passen er makkelijk 3 zitjes achterin. Grote achterbak.

Adrienne

Adrienne

03-07-2012 om 08:54

Toyota

Toyota kan wel duur zijn (ook 2e/3e hands) maar als je er lang mee wil doen: daar staan ze om bekend ! Ik geloof zelden enorm in een bepaald merk, maar Toyota komt een heel eind en dat rijden wij dan ook al ontzettend veel jaar! (15 of zo)
Groeten, Adrienne

Citroen berlingo

Wij hebben een citroen berlingo en dat bevalt heel erg goed met drie kleine kinderen. Ze hebben schuifdeuren en dat is zo enorm handig. Ze gooien nooit een deur tegen een andere auto.

amk

amk

03-07-2012 om 13:13

Budget?

Mijn eerste vraag bij elke aanschaf: wat is het budget, het gebruik.

Rafelkap

Rafelkap

03-07-2012 om 13:48

Opel

We hebben nu een opel (geloof ik, ik ben daar zo slecht in, hij is igg zwart, net een autodrop). Wij bedachten niet teveel van tevoren maar gingen naar een goede dealer. Deze nieuwe opel bevalt goed, eerder renault maar die Franse auto's hebben hoge onderhoudskosten heb ik begrepen (en ervaren).

Ilva

Ilva

03-07-2012 om 14:34

Budget

Budget is inderdaad belangrijk. Als je wat minder geld hebt kan je kiezen voor de wat goedkopere merken. Darcia is een goeie, hoewel wij die tweedehands nog erg duur vonden. Wij hebben nu een Daewoo (nu Chrysler) en gaat van de week onze nieuwe Hyundai ophalen. Deze auto's zijn tweedehands toch een stuk goedkoper. En wij hebben er goede ervaringen mee. Voor de Deawoo hadden we ook een Hyundai. Met de Deawoo hebben we nu 7 jaar gereden en hij was al een paar jaar oud. We hebben er nu wel een C1 bij voor de kilometers. Want meestal reed mij man er alleen in maar omdat wij drie kinderen hebben hebben we toch een grote auto nodig.

Kijk wat je wilt en ga zoeken op Marktplaats, of autotrader, autotrack. Je kan vaak vrij uitgebreid zoeken.

Vic

Vic

03-07-2012 om 19:25

Dacia

Mijn collega heeft een Dacia, zo'n PC Hoofttractor look a like voor nog geen 15.000 euro nieuw. Eerlijk gezegd vind ik hem er niet onaardig uitzien, hij schijnt ook lekker te rijden, maar het is allemaal niet zo stevig (een soort van koekblik).
Ik zou zelf kijken wat je nodig hebt aan ruimte, wat je budget is, en dan bekijken welke merken/types daaraan voldoen. Ik ben er meestal snel uit. Mijn voorkeur gaat uit naar Peugeot. Als ik een auto zoek maak ik ook wat proefritjes in andere auto's om dan uiteindelijk toch weer bij Peugeot uit te komen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.