Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Au pair ervaringen

Iemand hier een au pair in huis? Hoe bevalt dat?

Vandaag kwam het idee bij ons op door een artikel en omdat we straks wel erg royaal wonen zou het prima te doen kunnen zijn.

De au pair zou hier niet eens erg veel hoeven te doen, maar waarschijnlijk wel wat stress momentjes bij mij kunnen wegnemen.

Het lijkt me ook wel een leuke dimensie aan ons leven te kunnen geven.

Het liefst doe ik het niet via een bemiddelingsbureau maar via via. Ik verwacht dat door skype we al voor die tijd kunnen zien of het klikt met elkaar.

Of zie ik dit wat te zonnig in?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De linda van deze maand

In de Linda van deze maand staat een artikel over ervaringen met au pairs.

skik

sahara

sahara

29-12-2012 om 21:29

Au pair

Wij hebben een Au Pair in huis. Onze eerste en ze is bij ons in huis sinds september. Ze is 19 jaar en komt uit Zuid Afrika.

Het bevalt ons beter dan verwacht. De rust die het geeft is heel plezierig. Wij laten onze au pair altijd minimaal een week van te voren weten wanneer wij verwachten dat ze werkt (oppassen op de kinderen). In de praktijk komt het erop neer dat ze op een dag nooit meer werkt dan 8 uur. Meestal begint ze om kwart voor 1. Om de jongste uit het kdv te halen. Daarna haalt ze de oudste kinderen uit school en blijft bij ze tot ik thuis kom.

Wij hebben onze au pair wel via een bureau. Je kan het ook vast wel zelf regelen maar ik vond het wel handig ivm met de MVV en later de VVR.

Verder mag ze altijd met ons mee. Ze gaat in februari met ons mee op wintersport. We heeft een ns kortingskaart en een museumkaart en wijvlaten haar van alles van Nederland zien.

Verder logeren er vaak andere Au pairs bij ons. Heel gezellig. En zij is zelf vaak in het weekend weg. Dan logeert zij weer bij Au pairs.

dere

dere

05-01-2013 om 23:27 Topicstarter

Tnx + sahara

Ik zal die linda even opsnorren.

Sahara - hoeveel betaal jij de au pair? Of gaat dat via het bureau?
Is het dan lastig om mvv vvr te regelen?

340euro

Wij betalen onze au pair geheel volgens de richtlijnen 340 euro per maand. Verder krijgt ze nog 20 euro bel tegoed per maand. En ze heeft van ons een kortingskaart van de NS gekregen en een museumkaart.

Verder betalen wij haar cursus Nederlands.

Het schijnt lastig te zijn om een MVV en VVR te regelen als je zelf een Au pair naar Nederland wilt halen. Het duurt in ieder geval veel langer. Onze MVV was binnen 2 weken geregeld. Wij zijn in mei begonnen met het zoeken naar een Au pair en alles was rond in augustus. Uiteindelijk kwam ze in september naar Nederland. En ze blijft tot de laatste dag van haar verblijfsvergunning . Tenminste dat zegt ze nu.

Betalen

Je betaalt je au pair zelf. Ik heb een extra rekening geopend. Op mijn naam en haar het pasje gegeven. Zo kan ze gewoon pinnen. Ik betaal haar twee keer per maand (tip van het au pair bureau).

Soms krijgen au pairs ook cash uitbetaald maar dat vonden wij niet zo'n goed idee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.