Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Romee

Romee

08-12-2016 om 11:47

Artikelen die het huishouden gemakkelijker maken.

Wegens een chronische ziekte ben ik geïnteresseerd naar jullie ervaringen en/of ideeën voor artikelen die het huishouden gemakkelijker maken. Ik heb bijvoorbeeld al een robotstofzuiger en ben daar erg blij mee. Iemand nog andere hulpmiddelen zoals bijvoorbeeld een handige raamwisser of zoiets?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2016 om 11:50

Ik lees mee

Omdat ik ook zo her en der pijntjes heb, ben ik wel benieuwd naar welke producten echt nuttig zijn.

aha

Ik las de kop van je bericht en dacht "robotstofzuiger!". Maar die heb je dus al.

Verdere high-techdingen heb ik niet, alleen het gebruikelijke rijtje magnetron, vaatwasser etc. Dus aan mij heb je niks, sorry.

Groeten,

Temet

Paddington

Paddington

08-12-2016 om 14:42

Zelf gelukkig nog niet nodig

maar in mijn omgeving een elektrisch blikopener. Maar ook de zeepdispencer. Erg jammer dat zoiets niet voor tandpasta bestaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2016 om 15:01

Hoe maak je wanden schoon?

Misschien een gekke vraag, maar ik verwaarloos de muren van de badkamer en het toilet een beetje, omdat het schoonmaken ervan in zo'n ongemakkelijke stand moet voor zowel polsen als de rug. Hoe lossen jullie dat op?

Fransien

Fransien

08-12-2016 om 15:06

Tegelwand

Spray erop en droogtrekken, scheelt een hoop
Zo'n gevaarte voor met stoom ruiten schoonmaken zou misschien ook iets zijn, het is water en wel zo verhit dat het direct ook steriel is, kan nooit kwaad voor in de badkamer. Geen idee hoe zwaar zoiets is, een vriendin van mij heeft het, ze zit midden in de kleine kinderen en heeft veel glas tot aan de grond.

Elfje65

Elfje65

08-12-2016 om 16:24

Pyrolische oven

Nooit meer de oven schoonmaken. Heerlijk!

Miep Kraak

Miep Kraak

08-12-2016 om 18:27

Kaaskopje wanden

Sprayen, scone doek om een (rubberen) bezem en gaan met die banaan van boven naar beneden. Evt nadrogen op dezelfde manier.

muren...

doe ik erg weinig als t nodig met zo'n rechthoekig dweilding die je aan een stok doet. Ook niet fijn aan mn armen maar wel heel snel klaar

bieb63

bieb63

08-12-2016 om 21:14

zo'n swiffer ding aan een stokje

Ik vind het heel handig (en makkelijk en snel) om even wat hoger gelegen delen af te stoffen. Maar ook lagere dingen of op ooghoogte. Zoals even over de bovenkant van de boekenkast en tegelijk de planken meenemen. Of de tv. Gaat toch echt een stuk sneller dan met een stofdoek of wat dan ook

Miep Kraak

Miep Kraak

08-12-2016 om 21:18

Bieb

https://www.google.nl/search?q=vezelplumeau&rlz=1Y3NDUG_nlNL506NL506&prmd=mivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiPtqDwtOXQAhUDtBQKHZhFCGEQ_AUICCgC&biw=601&bih=962#imgrc=fgKmBt1ZGpYeyM%3A

Ik heb deze, ben niet zo lang en loop er zo de plinten mee langs. Ook voor op werk aangeschaft, ideaal en je trekt m er zo af om in de wasmachine te gooien

bieb63

bieb63

08-12-2016 om 21:31

miep

Die zal ook best handig zijn. Het voordeel van die Swiffer vind ik dat het stof aantrekt, niet nat hoeft, gewoon even over iets heen vegen.

Miep Kraak

Miep Kraak

08-12-2016 om 23:54

Deze ook

Alles droog en gaat jaren mee en dat voor een paar euro. Is niet antistatisch maar een veegbeweging maak je bij allebei denk ik?

Lente

Lente

09-12-2016 om 12:01

Goede tip Miep

Ik was vergeten dat ik zoiets heb. Kleinere versie maar met telescoopsteel. Ideaal voor plinten en plankjes waar ik moeilijk bij kan, zonder dat ik hoef te bukken.

Tango

Tango

16-12-2016 om 22:12

Volgens mij

Bestaat er naast de robotstofzuiger ook zo'n apparaat dat de vloer dweilt. Ik ken via mijn werk een gezin met allerlei van dit soort handige apparaten. Zij hebben ook een soort van pan waarin je van tevoren het eten doet en dan kan instellen wanneer het klaar is o.i.d. Geen idee overigens hoe dat heet. Is misschien ook wel erg handig.

marinade

marinade

16-12-2016 om 22:30

Slow-cooker

Een Slow-cooker dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.