Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

tante Sidonia

tante Sidonia

30-04-2017 om 19:23

aquarium advies

Het lijkt wel hoe agressiever schoonmaakmiddel ik gebruik voor aquariumattributen, hoe sneller ze nog smeriger worden. Alg aanslag bedoel ik dan uiteraard. Waar maak je het best mee schoon?

Pennestreek

Pennestreek

01-05-2017 om 12:46

Azijn

Vond ik altijd het beste werken. Milieuvriendelijk ook. Heel goed schrobben is gewoon het enige. Ik had altijd een oude tandenborstel en een tandenstokertje als gereedschap om alles in alle hoekjes en kiertjes schoon te maken.
Is je filter nog wel goed? Klinkt namelijk meer als een probleem van de waterkwaliteit...

40er

40er

01-05-2017 om 15:43

Of te licht

Te veel (dag)licht. Dat is hier funest voor het paludarium.

Heb je

een algeneter in het aquarium?

tante Sidonia

tante Sidonia

01-05-2017 om 18:56

nee

Nee, geen algeneter. maar het is een koud aquarium; met sluierstaartjes. Daar kan geen algeneter bij toch?

tante Sidonia

tante Sidonia

01-05-2017 om 18:57

azijn...

goed idee. Schoonmaakazijn?

Fiorucci

Fiorucci

02-05-2017 om 14:45

Ja hoor

Ik heb een guppenbak met daarin een algeneter, dat gaat prima. Verder kun je ook wel middeltjes krijgen tegen algvorming, elke week een dopje in het water.

Pennestreek

Pennestreek

02-05-2017 om 15:01

Andere mogelijkheden

hoe vaak verschoon je nu je aquarium? Het ritme dat ik aanhield (maar dat was een warmwateraquarium) was eens per 2 weken. En dan niet meer dan 1/4 van het water vervangen. Dat je eerst behandelt met van dat Sera-spul (?dacht ik, Sera, maar hang me er niet aan op).
Teveel licht kan het probleem zijn, dus als de bak ergens direct zonlicht vangt, dek die kant dan af met een doek of papier.
Neem een algeneter, inderdaad, of garnalen! Er zijn volgens mij ook soorten die in koud water kunnen.
Voeg wat meer waterplanten toe, bijvoorbeeld waterpest.
En vooral: voer vooral niet teveel!

tante Sidonia

tante Sidonia

02-05-2017 om 22:58

oke

ik ga eens kijken voor een algenetertje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.