Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annet

Annet

04-03-2015 om 19:53

Apparaat om ruiten te reinigen

In de folder van de blokker zag ik deze ruitenreiniger: http://www.blokker.nl/nl/blknl/leifheit-window-vacu%C3%BCm-cleaner

Wij hebben zoiets voor de vloer en dat bevalt goed. Die was van Lidl.
Wie heeft ervaring met zo'n ruitenreiniger?
Ik zie dat deze versie ook gebruikt kan worden met een telescoopsteel. Dat lijkt me wel wat. Dan heb ik geen trapje meer nodig voor de ramen.
Ik wil dit ding gebruiken voor tegels in badkamer, douchescherm en ramen.
Zijn er goedkopere/betere apparaten? Wie heeft een goede tip?

Hiero

Hiero

05-03-2015 om 12:32

Google

Ik ben ook aan het overwegen zo'n ding aan te schaffen maar ik weet nog niet of de voordelen de prijs waarmaken. Als je googelt op leifheit raamwisser dan vind je een filmpje en een beoordeling van de consumentenbond. Hij doet wat hij belooft maar er is nog steeds geknoei met water en hij is best prijzig. Ik blijf nog even denken.

caton

caton

05-03-2015 om 13:06

geen succes

ik heb een soortelijk apparaat, maar ik had mezelf niet genoeg tijd gegund om nou precies te kijken wat zo'n ding doet. De praktijk is dat je nog steeds met een spons en water aan de slag moet en dat mijn apparaat eigenlijk een soort stofzuigertje is dat het water wegzuigt. Een elektrische trekker dus, terwijl ik er andere verwachtingen bij had (soort stoomreiniger of zo die in een haal de ramen schoonmaakte). Voor mij een miskoop.

Annet

Annet

05-03-2015 om 13:22

Ondertussen eens met caton

Ik was vanmorgen aan het googelen en kwam ook die test tegen van de consumentenbond. En daaruit begreep ik pas dat het een trekker is en geen reiniger. Ik had inderdaad een stoomreiniger in mijn hoofd. Die heb ik ook voor de vloer.

Een trekker wil ik niet.
Iemand goede ervaringen met een hand-stoomreiniger?
En kunnen die op een steel geplaatst om bij een hoger raam te kunnen?

Annak

Annak

05-03-2015 om 13:37

Een kennis

van mij heeft er eentje. Zij is er weg van, maar ik ben van de streeploos en spatloos, voor mij is het resultaat niet voldoende netjes.
Mijn glazenwasser heeft een apparaat waarbij er iets uit het water of wat wordt gehaald. Streeploos wel, maar erna zitten er nog allemaal waterdruppels op en die drogen toch gewoon op als druppels. Met zonlicht/lamplicht in de avond ziet het er alsnog niet uit.

Coaten

Heb zelf geen ervaring met apparaten maar wel ervaring met het coaten van mijn ramen. Door de nano coating (nanotechonologie) van Lenano heb ik een beschermlaag op mijn ruiten. Daardoor kan vuil niet hechten en hoef ik bijna niet meer schoon te maken:

http://www.lenano.nl/ramen-wassen

Die coating werkte bij ons niet

dus nu doet de glazenwasser alsnog de ramen boven aan de buitenkant...
Ik vond het ramen zemen nooit zo'n punt. Als je het niet te vaak doet heb je in relatief korte tijd enorm veel resultaat .
Voor de douche heb ik een andere oplossing, namelijk altijd met een trekkertje doucjewand, tegels en douchebak even drogen, met een handdoek de randjes nadrogen en dan is schoonmaken nauwelijks nog nodig. Doe ik denk ik eens per maand, en dan duik ik gewoon als laaste onder de douche op zondag, spray ik met badkamerspul, even met een borstel de hoekjes doen en afspoelen maar. Wel nadrogen dus .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.