Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Verhuisplannen

Verhuisplannen

08-01-2017 om 21:15

Apeldoorn

Hallo,
Zijn hier mensen die bekend zijn in de plaats Apeldoorn?

Wij hebben plannen om te verhuizen en zijn aan het rond kijken in verschillende plaatsen. Nu behoort Apeldoorn ook tot 1 van de mogelijkheden maar wij kennen deze plaats niet zo goed, zijn alleen weleens bij het paleis geweest en bij De apenheul.

Zouden jullie wat vragen willen beantwoorden.

Zijn er heel leuke of juist minder leuke wijken in Apeldoorn?
Het lijkt een plaats met voldoende faciliteiten, klopt dat?
Vind Apeldoorn altijd zo gemoedelijk klinken,is het ook een gemoedelijke plaats?
Kan je er makkelijk "tussen" komen als niet-Apeldoorner?

siebeling

siebeling

09-01-2017 om 10:30

Dorp

Wij vinden het erg dorps en weinig karakter hebben. Ligt ook wel aan de wijk hooor.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

09-01-2017 om 11:17

Welke regio

Zit je nu?

Hoe zit het met de afstand woon/werk?

Apeldoornse

Apeldoornse

09-01-2017 om 12:53

Ik woon in Apeldoorn

Ik woon heel mijn leven al in Apeldoorn.

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

Zijn er heel leuke of juist minder leuke wijken in Apeldoorn?
Het hangt er maar net vanaf wat jij leuk vindt, van welk type bouw je houdt, wat je budget is, en wat je graag in de buurt wilt hebben. De wijk Zevenhuizen wordt over het algemeen als wat minder gezien denk ik.Flats, maar ook laagbouw, jaren 60. Zuidbroek is een nieuwe wijk, nog steeds in aanbouw, met verschillende huizentypes. Je moet ervan houden, een wijk in aanbouw is natuurlijk nog niet zo groen. Berg en Bos is een mooie rustige villawijk, nabij het bos.(en de Apenheul) In de Parkenbuurt staan veel villa's, en wat oudere huizen. Vrij dicht bij het centrum, ik vind het een mooie wijk, met veel leuke straten, echt karakter. Wel prijzig. Apeldoorn Zuid vind ik ook niet zo leuk, maar ook dat is per straat natuurlijk weer verschillend. Het Woudhuis en Osseveld zijn ook leuke wijken, redelijk nieuwe huizen, maar al wel groen geworden. De Maten is qua wijk ook weer heel divers.

Het lijkt een plaats met voldoende faciliteiten, klopt dat?
Ja, ik vind het voldoende. Alles dichtbij, een bioscoop, theater, cafeetjes, restaurants, genoeg supermarkten,scholen, en wat ik heerlijk vind is het bos, hei en een meer (bussloo) dichtbij. Apeldoorn is trouwens ook een vrij groen stad, met zijn parken in diverse wijken.

Vind Apeldoorn altijd zo gemoedelijk klinken,is het ook een gemoedelijke plaats?
Ik vind van wel. Mensen zijn vrij vriendelijk en tolerant naar elkaar. Het is te groot om een dorp te zijn, maar nog klein genoeg om lang niet in te verzuipen. Ik zie Apeldoorn trouwens wel echt al een stad, ze organiseren ook al meer leuke festivals en activiteiten.Apeldoorn is zich daarin wel aan het ontwikkelen, en dat is naar mijn mening ook wel nodig. Als winkelstad vind ik Apeldoorn dan weer minder gezellig. Ik mis een aantal leuke speciaalzaakjes en gezellige winkeltjes.
Als ik in Amsterdam rondloop, dan voel ik me trouwens wel een provinciaaltje.

Kan je er makkelijk "tussen" komen als niet-Apeldoorner?
Ja hoor, prima! Het maakt niet uit waar je vandaan komt, iedereen is welkom! In de dorpen hier in de buurt hoor je wel dat je er niet snel tussenkomt als je niet uit 'het dorp' komt, maar in Apeldoorn is daar absoluut geen sprake van. Om mij heen zijn er in de afgelopen jaren heel veel buren bijgekomen uit andere steden.

Oh ja, ik voel met trouwens ontzettend veilig hier in Apeldoorn. Ookal woon ik in een wijk die bekend staat als wat 'minder'.

Woon er nu drie jaar

Wij zijn drie jaar geleden vanuit Eindhoven naar Apeldoorn verhuisd. Onze kinderen studeren al, dus we zijn met zijn tweeën. Bij onze zoektocht hebben we een weekendje gelogeerd in Apeldoorn en met de fiets gekeken welke wijken ons aanspraken. De grote nieuwbouw wijken in het oosten en noorden van de stad spraken ons niet aan, dat werd erg duidelijk door er door heen te fietsen. Gelukkig heeft Apeldoorn ook veel oude buurtjes, met veel karakter en vrijstaande huizen. Deze zijn lang niet altijd erg duur! Uiteindelijk hebben we in zo'n buurtje een huis gekocht wat ons erg goed bevalt.

Er is veel import in Apeldoorn en in die zin niet moeilijk om aansluiting te vinden. Zelf heb ik een leuk fitness clubje gevonden. Ik zie daar best veel mensen lid van zijn die pas later in Apeldoorn zijn komen wonen.

Wat opvalt tov Eindhoven is dat de stad qua winkels echt beperkt is in het aanbod. Weinig luxe winkels, het is al gauw te dol voor de Apeldoorners. Dat vind ik het enige nadeel hier.
Wel is de ligging in Nederland optimaal. Wij reizen nogal eens naar Drenthe, Brabant en Amsterdam en als je buiten de files rijdt ben je bijna overal binne het uur. Het leukste is de afwisseling in landschap, van de Veluwe naar her rivierenlandschap van de IJssel.
Hier duidelijk geen spijt!

Verhuisplannen

Verhuisplannen

11-01-2017 om 20:57

Reactie

Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties. Soort dat het even duurde.

Wij wonen nu ook op de Veluwe, in een dorp. Er is een vrij brede strook die in aanmerking zou kunnen komen als nieuwe woonplaats. (Ik sprak steeds maar over plaats omdat ik zat te twijfelen of Apeldoorn nog steeds een dorp is of dat ze ondertussen al een stad zijn).

Fijn dat het de Apeldoorners goed bevalt, dat het wat dorps is maakt ons niet uit, zijn opgegroeid op dorpen, heel stads lijkt mij niet fijn, alhoewel te klein ook niet de bedoeling is. Uddel ofzo is wel heel erg dorps. Hopelijk nu geen boze Uddelenaren .

Gaan nu maar fijn op Funda ons verlekkeren aan diverse huizen, best leuke hobby, huizen kijken in verschillende plaatsen. Wel lastig want je zit zoveel huizen dat je op een gegeven moment niet meer weet welke leuke keuken of lelijke vloer ook al weer bij welk huis hoort. Straks maar even een overzichtje maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.