Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Andere auto kopen... wat vragen?

Goedenmorgen,

Wij gaan as donderdagavond een proefrit maken in een occassion via een dealer.
Nu heeft die garage een 2 jarig sterngarantie, ik heb de voorwaarden net zitten lezen en het klinkt aantrekkelijk. Nu wilde ik graag weten wanneer de distributieriem vervangen is omdat dit niet gedekt is in de garantie.
Wat kan ik nog meer vragen? We zijn totaal niet technisch.
Al met al, tips om een 2ehands auto te kopen..

Fijne 2e kerstdag!

Vannie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

26-12-2011 om 11:37

Distributieriem

Bij de dure occasions zijn er inmiddels veel auto's die geen distributieriem hebben. Dus kijk dat ff na voor je om vervanging gaat vragen (dan val je meteen door de mand als niet-kenner).
Persoonlijk zou ik met een auto waar ze zulke uitgebreide garantie op geven altijd vragen naar de prijs zonder garantie. Liever fikse korting dan garantie op een auto war de komende twee jaar niks mee gaat gebeuren.

Rdw

kenteken intoetsen op de site van RDW. Dan weet je wat meer, en hoeveelste eigenaar je eventueel gaat zijn.

En maak een proefrit over de snelweg en in een woonwijk met veel drempels. Op de snelweg op het rechte stuk testen of het stuur niet naar links/rechts trekt. Dat zou een teken kunnen zijn van eerdere schade en/of dat de auto uitgebalanceerd moet worden.

Wanneer je over drempels rijdt en je hoort geluiden, dan kunnen er rubbers versleten zijn boven de wielen.

Kilometerstand is belangrijk in verhouding met de prijs. Is het een diesel? Hoe meer kilometers, hoe meer slijtage.

Electrische ramen? Allemaal even testen, zo ook de ruitenwissers.

En volgens mij, als je de auto echt wilt kopen, kun je dat doen behoudens een keuring bij een andere garage. Je kunt dan afspreken dat wanneer er dan nog gebreken zijn dat die onder de garantie vallen.

Welk merk is het? Want bepaalde merken hebben standaard mankementen als ze op een bepaalde leeftijd zijn.

Vannie

Vannie

26-12-2011 om 13:10 Topicstarter

Bedankt voor de tips

Het betreft een Ford (focus). Wat een goede tip van het RDW, hier zag ik dat de auto al sinds april 2011 te koop staat. Kunnen we dit nog gebruiken om wat van de prijs af te krijgen?
Waar kan ik kijken of de auto een distributieriem heeft, de auto zit nog onder de ton qua kilometers.

Ik ga vanavond mijn man de tips laten lezen, bedankt voor zover!

Vannie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.