Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Nanda

Nanda

22-05-2012 om 11:59

Ander tv beeld europa-usa?

Dochter vertelde dat ze amerikaanse series er veel mooier uit vindt zien qua kleuren en scherpte. Ze vind europese/nederlandse series zo "nep". Nu zie ik wel wat ze bedoelt; nederlandse series, daarvan is het beeld scherper, de kleuren lijken feller misschien? In ieder geval ziet het er heel anders uit dan amerikaanse series, daar lijkt het beeld zachter te zijn. (behalve bij the Bold en the Beautiful, dat vindt ze er qua beeld europees uitzien)
Snappen jullie wat ze bedoeld? En dan de vraag, hoe zit dat eigenlijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, dat herken ik

De kleuren zijn ook anders. Amerikaanse kleuren zijn roder en geler. Europese en met name Britse series zijn grijzer. En ik weet niet waaraan het ligt, maar ik heb wel eens een Britse film of serie gezien die kennelijk in de VS was opgenomen en er Amerikaans uitzag.
En inderdaad vind ik de contouren ook scherper in Europese series

Ik vind de Europese kleuren dus mooier. 't Is maar wat je gewend bent, vermoedelijk.

Maar geen idee waar het aan ligt.

Groeten,

Temet

Zwart/wit

Las net dat er nu voor het eerst meer zwarte baby's zijn geboren in Amerika dan witte. Dat zwart en wit kan zomaar met kleur op tv te maken hebben, want om een zwart gezicht zichtbaar te krijgen met de door de witte mens bedachte technieken, moet je anders uitlichten.
En dat kan dan weer zomaar tot resultaat hebben dat rood er anders uitziet dan het rood in onze series met een toch overwegend witte beeldcultuur.
Groet,
Miriam Lavell

Ntsc

NTSC = Never The Same Colour...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.