Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Provinciaaltje

Provinciaaltje

25-02-2014 om 10:18

Amsterdam tips

We gaan een dagje naar Amsterdam, de pubers willen de Nachtwacht zien, en we kunnen vrij reizen met tram, metro en bus. Wat is een leuke route en waar zouden we nog meer naar toe kunnen wat leuk is om te zien en het liefst gratis?

van alles

Te veel om op te noemen, maar een tipje voor een gratis bezienswaardigheid die ik zelf wel leuk vind: het uitzichtpunt van de Noord-Zuidlijn, op het Rokin. Daar kan je afdalen en de bouwwerkzaamheden bekijken op zoveelentwintig meter diepte. Maar goed, niet iedereen houdt daarvan.

Ik zou geloof ik de tram nemen naar het Rijksmuseum en dan teruglopen het centrum in over de Spiegelgracht (antiekwinkeltjes), linksaf de Leidsestraat in en dan daar een beetje winkels kijken. De boekwinkel op het Koningsplein is net weer open. En er zit een winkel van Abercrombie & Fitch in de Leidsestraat, als je pubers daarin geïnteresseerd zijn...

Zelf mag ik ook graag de Zeedijk aanbevelen, met de Chinese tempel, Chinese winkels (vooral Dun Yong, en op de Nieuwmarkt Oriental), en veel restaurants (Nam Kee is het beroemdst, maar New King is ook heel goed en er zijn er meer).

Ook leuk is het uitzicht vanaf het dak van Nemo of vanuit de La Place vestiging in de openbare bibliotheek. Dat ligt alleen wel weer vrij onhandig tov andere dingen.

Nou ja, tot zover enige suggesties. En nu maar wachten op de rest van het forum...

Groeten,

Temet

Monique D*

Monique D*

25-02-2014 om 21:04

Amsterdam

Je kan een plattegrond nemen en zelf een route uitstippelen. Bijvoorbeeld: je kan het Leidseplein, Leidsestraat, de Dam, Kalverstraat, Rembrandtplein bezoeken en over de grachten wandelen.

Het Vondelpark is een gezellig park, zeker als het weer goed is.

De Albert Cuypmarkt is in een volkswijk en je kan ook daar van genieten. Eettentjes zijn daar in overvloed.

Volgens mij is er een toeristentram of een bus (hop-on hop-off) die rondjes door de stad rijdt en waar je overal in en uit kan stappen. Omdat ik zelf in Amsterdam woon heb ik er verder geen idee van, maar je zou dit op Internet uit kunnen zoeken.

Succes!

Monique D*

Monique D*

25-02-2014 om 21:05

Gratis..

Ik weet niet of die toeristentram of die bus gratis is... haal een plattegrond met de tramlijnen daarop aangegeven en dan kan je zelf een route uitstippelen.

Charis

Charis

26-02-2014 om 13:42

Negen straatjes?

Ik hoor ook altijd dat de Negen straatjes zo leuk zijn om te winkelen. Klopt dat, of is het een beetje een hype?

Margriet*

Margriet*

26-02-2014 om 17:50

negen straatjes

zijn erg leuk, pak dan ook direct de Haarlemmerstraat en -dijk mee.

rondvaart

Het klinkt ontzettend oubollig maar eigenlijk is zo'n rondvaart best leuk: je ziet een hoop (ook leuk voor inwoners die hun stad ineens vanuit een andere hoek bekijken), je zit lekker ontspannen en warm, en het is niet eens idioot duur. Leuk als laatste activiteit, als de benen inmiddels moe zijn.

Groeten,

Temet

Tropenmuseum

Tropenmuseum en vlak daarbij Artis is leuk.
Winkelen in Amsterdam vind ik een crime, weinig leuke winkels en personeel met een arrogante attitude.

Artis

Artis is leuk, maar wel een tikje prijzig. En als je toch al naar het Rijks gaat is het misschien een beetje veel van het goede.

Personeel in Amsterdamse winkels is inderdaad iha niet best. Daar was ik al aan gewend geraakt, maar toen verhuisde ik van Amsterdam Oost naar Osdorp (ook Amsterdam, maar dan het verre westen) en viel mij op dat de mensen in winkels daar zoveel aardiger en behulpzamer zijn. Geen idee hoe het komt, maar het is wel zo . Leuke winkels - tja, dat hangt er een beetje vanaf wat je zoekt denk ik. Ik heb niets te klagen; ik miste een Dille&Kamille maar die heeft Amsterdam inmiddels ook, nu ontbreekt alleen nog de Welkoop

Groeten,

Temet

Provinciaaltje

Provinciaaltje

27-02-2014 om 22:27

Bedankt

Bedankt, we nemen alle ideetjes mee en we zullen eens kijken hoe lang we het volhouden morgen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.