Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alison

Alison

10-01-2017 om 13:24

Amsterdam

Zoon heeft het idee opgevat om een weekend (een overnachting) met zijn vriendin naar Amsterdam te gaan. Hij is 17 en zij 16. Zoon heeft al een paar opties bekeken maar bijvoorbeeld een B&B is minimaal 2 nachten en best duur. Ook de I Amsterdam Citycard maar die is ook nog prijzig maar dat zijn we nu aan het uitrekenen of zich dat loont.
Heeft iemand nog tips voor een Amsterdam tripje?

Puck

Puck

10-01-2017 om 13:48

hotelkamerveilingen

Kijk eens op hotelkamerveilingen of bij actie van de dag. Daar kom je soms leuke aanbiedingen tegen. Laatst nog 2 overnachtingen op Ameland gedaan voor in totaal 9 euro.... voor 2 personen.

Marlous

Marlous

10-01-2017 om 14:03

I Amsterdam Citycard is toeristentroep

Hebben ze een ov-kaart, kunnen ze gewoon de tram nemen. Bovendien, het stukje Amsterdam dat ze gaan bekijken is beloopbaar.

New West Inn in Osdorp. Niet het mooiste stukje Amsterdam, maar twee nachten voor 138,-. Met tram 17 naar de stad.
Anders krijg je toch een hostel met een bed op een slaapzaal.
Dan zie ik nog West side inn in de Voorburgstraat, al wat beter. Met tram 2 zo in de stad. Maar wel 158 euro voor tweepersoonskamer.
Veel musea zijn gratis voor nog geen achttienjarigen. Dus die citycard is onzin.

Oeps, ik had voor twee nachten gekeken.....

Brianna F

Brianna F

10-01-2017 om 14:22

hostel

Mijn dochter nam vaker een hostel als ze voor 1 nachtje in Amsterdam moest blijven.

Juno

Juno

10-01-2017 om 15:14

Wellicht dat jij de kamer moet voeken omdat zij nog geen 18 zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2017 om 15:22

Stayokay

Bij het Vondelpark is een Stayokay, maar ik schrik van de prijzen. Ik weet niet wat de bedoelingen zijn, maar een Stayokay heeft blijkbaar niet veel zin in romantische weekendjes van twee nachten voor twee personen, want dat is niet boekbaar, of nóg duurder dan normaal. Hebben ze al naar airbnb gekeken?

Marlous

Marlous

10-01-2017 om 15:27

AirBNB

De kinderen zijn 16 en 17! Waar vind je een airbnb huis voor 50,-

Reiziger

Reiziger

10-01-2017 om 15:38

CitizenM

Bij Amsterdam Zuid, met tram 5 zit je binnen een kwartier in het centrum.
€98 en nog iets goedkoper als je je inschrijft als member. Coole kamers daar!

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2017 om 15:39

Marlous

Ik heb de tekst van Alison weer overgelezen, maar ik zie daar toch geen 50 euro staan? Mijn dochter ging met 17 naar Kroatië, dus de leeftijd zegt niet veel over het budget.

Taruh

Taruh

10-01-2017 om 15:41

Kaaskopje

een stay-okay is idd niet van de romantische want je stapelbed staat meestal voeteneind aan voeteneind.

Bij een twee-persoonskamer is het een kamer voor 4/6/8/16 die door 2 personen gebruikt wordt. En iemand van 16 moet begeleid worden door een 18+er.
Stay-okay komen ze dus niet in.

Vondelpark is heel gewild en snel volgeboekt.
Ga je naar het afgelegen Gorsel betaal je € 51 voor 2 personen inclusief luxe ontbijt. (Erug goed daar in Gorsel, jammer is alleen dat je 2 km moet lopen naar de dichtst bijzijnde bushalte)

nog meer Osdorp

Er is nog een - gloednieuw- hotel in Osdorp: Citiez Hotel. Heb je keuze uit twee trams voor het centrum, en het ligt aan het Osdorpplein. Dat is op zich niet spectaculair (denk: winkelcentrum in provinciestad) maar wel weer net iets leuker dan de Reimerswaalstraat waar dat andere hotel ligt, er is met name meer horeca in de directe omgeving.

Die trams gaan vaak en tot na twaalven. Fiets huren is ook nog een optie, en volgens mij heeft dat hotel ook echt huurfietsen. Van daar naar het centrum is wel 20-30 minuten trouwens.

De jeugdherbergen in Amsterdam zijn behoorlijk duur inderdaad, voor dat geld zou ik zelf geloof liever een goedkoop hotel nemen. Er zijn trouwens wel minimaal 3 jeugdherbergen in Amsterdam, ook een in het centrum, een eentje in Oost. Omgeving bij alledrie wel leuker dan Osdorp

groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2017 om 19:56

Taruh

Wij zijn in Gorssel geweest. Met huurfietsen. Leuk inderdaad.

Het hangt van de drukte af of je een kamer voor jezelf krijgt. Wij hebben gelukkig als gezin nooit hoeven delen. Voor jongeren is een stapelbed ook romantisch.

Taruh

Taruh

10-01-2017 om 20:17

Kaaskopje

nee, je kunt bij je boeking aangeven of je een prive kamer wilt of op indeling.
Op indeling is dan ook nog te kiezen uit gemengd, mannen of vrouwen.
Maar bij op indeling heb je wel eens het geluk een 6 persoonskamer voor jezelf te hebben. Dat had ik in Gorsel. Beter ik had het hele gebouw voor mijzelf.

Bij kinderen jonger dan 12 is het automatisch een prive kamer.

Hoe

willen ze naar Amsterdam toegaan ? DE NS heeft in de Spoordeelwinkel een leuk aanbod € 49, = per persoon incl 1 overnachting :

http://www.spoordeelwinkel.nl/cart

even wachten......

.....tot het voorjaar begint en dan kamperen op camping Zeeburg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.