Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Molleke

Molleke

28-03-2014 om 14:10

Alternatief schoonmaken terras

Met het mooie weer wil ik ons terras weer even schoonmaken. Het is groen uitgeslagen. Ik heb hier weleens een alternatieve en goedkope manier gelezen om je terras goed schoon te krijgen maar kan de draad niet vinden. Heeft iemand tips voor mij?

nathalie

nathalie

28-03-2014 om 15:23

vorige week nog gedaan

met een harde borstel op een steel (heet dacht ik een luiwagen) en een emmer met groene zeep sop, driehoek zeep uit zo'n pot. Deed mijn vader ook altijd thuis, vandaar. Werkt goed hoor, lekker inschrobben en daarna met de tuinslang afspoelen.
Als dat niet goed gaat kun je ook schrobben met groene-aanslagverwijderaar, dat doet het ook wel. Maar ik doe het zelf altijd liever eerst met iets natuurlijkers. Hogedrukspuit heb ik slechte ervaringen mee, dat beschadigt heel snel de steen en dan wordt het steeds eerder vies.

schoonmaakazijn

Ik gebruik een drukspuit (geen hoge drukspuit) met een oplossing van schoonmaakazijn en water (half om half)

Schrobben kan ik niet i.v.m gezondheid, deed het vroeger met emmer water en schoonmaakazijn en dan de bezem erop.

Paar dagen droog weer heb je daarna wel nodig. Plekken die heel groen zijn doe ik nog een keer.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-03-2014 om 16:33

ook schrobben

Ik heb een paar weken geleden ook mijn tuin geschrobt met groene zeep. De groene aanslag op de schutting etc. spuit ik wel met zo'n fles algverwijderaar.

Molleke

Molleke

30-03-2014 om 08:43

Dan ga ik dat morgen proberen Bedankt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.