Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

20-08-2016 om 10:46

Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna....

Drie keer raden, dit onderwerp gaat over vliegen en vliegenoverlast.

Ten eerste, wiij wonen op het platteland. Rondom ons vind je voldoende kleinvee met bijbehorende mest. Het grote vee loopt een aantal kilometers verderop. Nu hebben onze dorpsvliegen mijn huiskamer ontdekt. Snap ik, recentelijk hebben we de hele kamer opnieuw behangen, geverfd en hebben we een nieuwe vloer gelegd. Ik ben er bijzonder content mee, en vind het mooi. Mooi licht en helder.
De vliegen vinden het fantastisch. Je zou bijna zweren dat er ergens een bordje hangt met de kreet iIn het vliegs: "Kom bij Sindbads vrouw, daar is het geweldig!"
En dus vliegen de vliegen vliegen achterna om bij ons terecht te komen.

Nu had ik altijd een vliegenstrip hangen. Zeer effectief. Maar of ik nu in mijn mooie woonkeuken een vliegenstrip wil hebben hangen.... Dàt is een ander verhaal. En dus ben ik op zoek gegaan naar een blauwe vliegenlamp. Die heeft nu één nacht aangestaan, er liggen misschien tien vliegenlijkjes in, en prompt komen er twintig vliegen bij om de laatste eer te bewijzen....

En nu het verwonderlijke: Hier op de keukentafel staat de laptop van Sindbad en wat klein spul. Nu blijkt dus dat wij ook nog eens slimme vliegen hebben. Het is dus geweldig om op die elektronica te gaat zitten en tafel te gaan zitten. Nu gun ik ze die zitplek wel, Sinbad vind het echter niet zo fijn dat ik met de ouderwetse vliegenmepper voluit op die elektronica mep.
Dus alle electronica bij elkaar gelegd en er een theedoek over heen gedaan.
Voor de beeldvorming, de eettafel is nu leeg, op dat stapeltje electronica bedekt met een theedoek na. Dan heb ik meer ruimte om met de vliegenmepper te meppen.

En ja hoor, prompt dat er geen vlieg meer op tafel gaat zitten, nu ik "mepruimte" heb.

Zucht......

Goed, nu mijn vraag: wie weet welke geuren/stoffen vliegen aantrekken? Zullen die vliegen reageren op de huidvetten en het zweet wat aan die electronica zit? (Denk toetsenbord, muis, oordopjes, etc)
Nu heb ik ook gelezen dat je een vliegenval kunt maken met azijn. Als azijn vliegen aantrekt, Heeft ontvetten met schoonmaak azijn ook niet veel nut.

Wie oh wie komt met dé gouden tip?

horren en vliegengordijnen

Zorg dat ze je huis niet in kunnen, volgens mij is dat het enige wat echt een beetje helpt...

Jasmijn

Jasmijn

20-08-2016 om 14:30

de vliegenmepper

Zodra ik de vliegenmepper pak, zijn de vliegen weg....alsof ze het ruiken.
Vind het nogal een vies ding dus hij hangt in de kast in de bijkeuken,maar zodra ik een lastige vlieg zie, zwaai ik er dreigend mee rond en de vlieg is voorlopig weer weg
Verder ook geen tips, zorgen voor een hordeur ofzo.. ze moeten niet makkelijk naar binnen kunnen inderdaad.

Juno

Juno

20-08-2016 om 16:05

Blauw?

In het buitenland zie ik vaak dat de deuren en kozijnen in een bepaalde tint blauw geschilderd zijn om de vliegen weg te houden. Een zakje water aan de deur schijnt ook te helpen maar hier trappen ze er niet in en vliegen langs het zakje. Bosje lavendel bij de deur heb ik ook weleens gehoord.
Zelf zoek ik een geurend naar lavendel spiegelend met blauw vliegengordijn. Volgens mij is dat de ultieme tip.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

21-08-2016 om 10:17

De vliegen vliegen

Niet zo enthousiast meer

De vliegenlamp staat nu hoog in de keuken op een plank en die heeft de hele avond en nacht zijn werk gedaan. Wel een naar geluid, ik ben me gisterenavond regelmatig wezenloos geschrokken van dat geluid.

Er vliegen nog nog wel een paar vliegen rond, maar die pak ik met de vliegenmepper. Dood slaan is niet nodig, de hond vindt het fantastisch om ook op vliegen te jagen en half bewusteloze vliegen zijn fantastisch. Ze wordt nu al blij als ik de vliegenmepper pak.

Wat ik alleen wel wonderbaarlijk vind, is dat ik minder vliegenlijkjes vind dan dat ik vliegen-gril-geluiden heb gehoord. Zullen ze verdampen?

En ja, een naar lavendel geurend spiegelend blauw vliegengordijn lijkt mij ook fantastisch!

lennest

lennest

22-08-2016 om 21:00

vliegenmepper

Het nadeel van de vliegenmepper zijn de vlekken, bij voorkeur op jouw mooie prachtige nieuwe muren. In ons oude huis hadden we op de slaapkamer bewust een stippeltjesbehang want dan zag je de doodgeslagen muggen niet meer.
We hebben nu een elektrische vliegenmepper, nou ja, mepper? Je maait een keer door de lucht of beweegt het ding langzaam richting muur en het insect wordt geëlektrocuteerd. Dat doet zo'n blauwe lamp ook. Het ruikt dan ook naar verbrand haar of zo.
Voor de rest? Horren, horren en nog eens horren, je moet ze gewoon buiten houden.
Wel lekker hoor, wonen op het platteland!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.