Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annette

Annette

14-05-2015 om 21:35

alleen onderkasten keuken vervangen?

Mijn keuken is aan de bovenkant nog oké. De deurtjes onbeschadigd, ze sluiten nog goed.
De onderkant, achterwand, en het blad zijn echter slecht. plus mijn afzuigkap en koelkast. Vooral die laatste baart me zorgen want alles is ingebouwd.
Zou ik het grootste deel van mijn bovenkasten kunnen laten zoals ze zijn en de onderkant alleen vervangen? Plus het deel waar de keuken eindigt in kookplaat en koelkast?
Of zou dat nog duurder worden dan een goedkope, totaal nieuwe?

Barvaux

Barvaux

14-05-2015 om 21:46

dus

Je wil dus alle onderkasten, het aanrecht, de afzuiger, de gootsteen, de kookplaat en de koelkast vervangen?

Als je dat bij Ikea laat doen zal je dat wellicht een besparing opleveren van 50-100 euro per bovenkastje en dan heb je een set die niet bij elkaar past.

Ik zou dat niet doen maar als jij daar blij van wordt

hmm

Hangt ervan af waar je je keuken hebt gekocht en of dat type deurtje/kastje nog bestaat. Sowieso moet je rekening houden met kleurverschil e.d. maar als jij daar geen probleem mee hebt kan het wellicht.

Als het een duur merk was is een compleet nieuwe keuken van een goedkoper merk of Ikea misschien nog interessanter.

Hoe oud is je keuken? Ook iets om rekening mee te houden, misschien zijn je bovenkasten over 5 jaar wel aan vervanging toe en kan je opnieuw beginnen.

Target

Target

15-05-2015 om 11:08

of je vervangt de bovenfrontjes ivm kleurverschil, maar je besparing wordt dan zo klein dat je goedkoper uit bent met een nieuwe keuken. En inderdaad, zoals genoemd, je gaat dan om de paar jaar achter de feiten aanlopen omdat dan je bovenkastjes aan vervanging toe zijn en de onderste weer niet.

Ik weet niet of je een hypotheek hebt, maar een kennis van mij heeft die iets verhoogd, zit nu lager in de maandlasten en heeft haar nieuwe keuken eindelijk kunnen plaatsen.

Lynna

Lynna

15-05-2015 om 11:43

Gerenoveerd

Ik heb vorig jaar mijn keuken laten renoveren. Ze vervangen alle onderdelen die jij zelf graag wilt.We hebben nieuwe frontjes genomen voor de deuren, nieuw aanrechtblad, nieuwe kookplaat en afzuigkap. En waren zeker een enorm stuk goedkoper uit dan voor een nieuwe keuken!

Annette

Annette

15-05-2015 om 18:57

interessante reacties

Ik heb geen spaargeld genoeg voor een nieuwe keuken. Mijn keuken zat er al in toen ik hier 8 jaar geleden kwam wonen. Ik schat zo in dat hij 12 tot 15 jaar oud is. De vaatwasser moest vorig jaar worden vervangen. Toen ik zo'n 5 jaar geleden de vorige bewoner een vraag stelde over de keukenboer, bleek deze failliet (de keukenboer, niet de vorige bewoner).

Nu de keuken duidelijk begint af te takelen, bekeek ik de boel gisteren even en dacht ik, ik doe de onderkant in een kekke andere stijl, misschien is dat lollig. Ik denk idd dat ik dan toch steeds opnieuw achter de feiten aanloop.

Geld voor een opknapbeurt heb ik niet eens.
Maar het hypotheek-verhaal vind ik wel erg goed klinken. Ik ga daar eens induiken!

faiiliet

Dat de oude keukenboer failliet is hoeft overigens geen probleem te zijn hoor. De meeste keukens komen toch maar van een paar grote fabrieken in Duitsland dus dat merk zal je elders ook moeten kunnen krijgen. Vraag is alleen of het model nog leverbaar is.

Uiteraard zijn de financiën voor nu belangrijker en moet je dat eerst uitzoeken. Al hoeft een nieuwe keuken niet de wereld te kosten, je hebt ook goedkope varianten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.