Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Afzakkende panty/legging

Ik vind het leuk om jurkjes/rokjes te dragen, maar ik merk dat ik het vaak laat omdat mijn panty of legging afzakt tijdens het dragen. Van het ophijsen word ik sowieso al een beetje mal, maar soms heb je er ook simpelweg geen gelegenheid toe. Ik heb een vrij gemiddeld figuur. Wie herkent dit en wat doe je eraan?

Alvast bedankt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-10-2016 om 17:55

herken het niet

Hm, ik draag heel vaak rokjes/jurkjes (en dus ook panties), maar ik herken het niet. Heb je wel de juiste maat? Misschien eens een maatje groter proberen? Of een degelijke onderbroek over de panty heen doen?

Taruh

Taruh

29-10-2016 om 18:07

herken het ook niet

Net als IJsvogeltje draag ik erg veel jurkjes maar ik herken het ook niet.
Maar dat was ook wel even zoeken tot ik de panty vond die goed past.
Maat groter idd, en die van de Hema. Die van Primark zit ook goed.

Een fix aantal dure merken geprobeerd, net als die van de Zeeman, maar die passen bij mij dan weer niet zo goed.

Angela67

Angela67

29-10-2016 om 18:14

onderbroek

erover heen is oude truuk!
gr Angela

Angela67

Angela67

29-10-2016 om 18:15

een tweede dus
niet eerst je panty en dan . .
afijn je begrijpt me . .
gr Angela

Vogel

Vogel

29-10-2016 om 18:16

Had er ook een tijdje last van en kocht dan een grotere maat of inderdaad een degelijke onderbroek er overheen.
Tegenwoordig zitten ze goed, ik draag van diverse winkels. (C&A, H&M.)

Moeder

Moeder

29-10-2016 om 19:07

Figuurcorrigerende panty

Wat een woord. Maar in ieder geval die dus. Er zijn panty's en leggings waar een corrigerend deel in zit. Ik heb die voor de buik. Dat zit strakker en dan zakken ze natuurlijk ook niet af.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

29-10-2016 om 19:26

Maat groter

Ik draag panty's altijd een maat groter dan mijn eigen maat (40/42 ipv 36) omdat ik anders halverwege de dag geen adem meer kan halen. En nooit last van afzakken.

Kousen nemen

Die zelfplakkende.

Hoef je nooit meer te hijsen.
Minder zweterig
Minder kans op ladders ( ook geen ophijsen na toiletbezoek!)
En heb je een ladder kun je nog een been hergebruiken ( koop meerdere paren in dezelfde kleur/dikte)

Ingrid

Beertje37

Beertje37

29-10-2016 om 20:45

Grotere maat

Grotere maat kopen inderdaad!

Structuur

Ten eerste is het niet de bedoeling van mij om reclame te maken voor een site of merk. Het gaat om de foto in de link van het structuur van de panty. Als men inzoomt, is duidelijk een kouspatroon te zien; geen structuur die alle kanten oprekt maar voornamelijk in de breedte. Dat vermindert afzakken.
Ik draag meestal een lange broek maar als het een rok wordt, kies ik voor een panty die niet in een klein doosje gepropt zit maar over een karton gedrappeerd. Deze hebben van zichzelf 'langere benen' omdat ze niet zo rekbaar zijn als de goedkope maar kwetsbare panty. De op kousen lijkende panty heeft een beter productieproces.

Toch vaak een maatje groter kopen maar wel meer draagcomfort en met natte handen aantrekken.
Zelfs dochterlief <20 jr. vraagt of ik een paar voor haar wil kopen wanneer ze een feestje heeft .

https://www.zalando.nl/kunert-satin-look-panty-3ku81f00g-q11.html?wmc=AFF31_IG_NL.48036_55389..

minke

minke

30-10-2016 om 21:02 Topicstarter

panty

Ziet er goed uit, Flanagan! Dank je wel voor de tip. Bij dit model heb jij (of je dochter ), dus nog nooit last gehad van afzakken?

@Emma

@Emma

31-10-2016 om 09:59

Altijd de grootste

Ik heb maat 40/42 maar ik neem voor panty's altijd de allergrootste maat, ook wel 52 dus . Figuurcorrigerende panty's blijven ook beter zitten, maar eigenlijk zijn het allemaal ondingen, niet gemaakt voor een normaal figuur, laat staan voor een "ander" figuur. Leuke tips hierboven, ik ga eens zoeken!

Minke,

Ik koppelde deze link eraan zodat je kan zie hoe de nylon draad loopt. Het heeft een meer blokjespatroon itt een meer eenvoudige panty. Ik heb ook nooit last van ladders dus ze gaan ook langer mee. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet dagelijks een panty draag. Maar zowel mijn slanke dochter als haar iets grotere maat moeder zijn heel tevreden over een panty van het merk kunert met een 'hokjes'structuur. Of de kunert die ik bij een traditionele damesmodewinkel koop hetzelfde model is als die in de link, durf ik niet te zeggen want ik let nooit zo op de naam van een model. 15 dernier voor in de winter lijkt mij persoonlijk wat dun.
Al met al geen afzakervaringen met deze panty die ik mij kan geheugen. Ik vind ze sowieso mooier aan de been.

Tuinstoel

Tuinstoel

31-10-2016 om 20:32

dure merken

Ik koop ook liever panty's van goede merken als Kunert, Falke en Oroblu (sp?) omdat die er mooier uitzien en langer mooi blijven. Niet snel van die lelijke horizontale strepen erin.

Maar... ik heb bij die panty's ook het afzakprobleem. Komt wellicht omdat ik een appel figuur heb en geen peer ben?? Heel irritant is dat ja en heb er nog geen oplossing voor.

minke

minke

13-11-2016 om 14:49 Topicstarter

Kunert

Ik heb de Kunert-panties inmiddels in mijn bezit. Het is een mooi, stevig model, maar merk helaas bij dagelijks gebruik dat ik toch moet gaan hijsen. Helaas!

Vogel

Vogel

13-11-2016 om 16:03

Balen!

Dan alsnog een stevige (figuur corrigerende?) onderbroek er over.

snid

snid

13-11-2016 om 17:12

ook

Tegenwoordig geen jurkjes meer maar voorheen droeg ik altijd een boxershortje over de panty, vond ik ook beter zitten.

Minke..,

Probeer dan eens kousen!!!
( heb ik hierboven ook al ergens geroepen!)

Tuinstoel

Tuinstoel

13-11-2016 om 21:12

kousen

Al vaker geprobeerd, maar dan loop je toch vaak tegen het probleem aan dat de bovenkant van de kousen onder het jurkje uitpiepen als je zit. En nou ben ik helemaal niet lang, dus als je lang bent heb je dat probleem nog veel sneller.

Klopt dat je af bent van het afzakprobleem, maar als ik in een restaurant aan tafel zit vind ik het niet mooi om die rand te zien Sterker nog, ik vind het een ordinair gezicht.

Daar heb ik nou echt nooit last van.

Bij mij zit die rand zo hoog dat ik hooguit een cm of 10 bloot been heb tussen onderbroek en kous. Ik heb echt geen enkel jurkje of rokje dat zo hoogvkruipt als ik zit. Dat zou ik sowieso vrij ordinair vinden. Zelfs zonder rand.

Nou ben ik 1m 70. Niet extreem lang dus. Maar misschien kun je met kousen ook een maatje groter nemen? Of eens een ander merk proberen? Ik heb meestal die van Oroblu. Msch vallen andere merken anders qua beenlengte?

Ingrid

Tuinstoel

Tuinstoel

13-11-2016 om 22:50

IngridT

Ik heb ze ook van Orublu. Ik ben 1m60 en jurkjes zijn bij mij daardoor nooit kort. Wel op of net boven de knie, langer vind ik bij mezelf niet mooi. Ik heb het er vooral over als ik zit (bijv in en restaurant), dan valt de rand van mijn jurkje net op die grens en zit in de hele tijd te trekken.

Het afzakprobleem is dan inderdaad weg en ze blijven ook netjes op hun plek, maar wellicht dat een ander merk stay up kousen langere kousen heeft. Het is wel Italiaans...

minke

minke

19-11-2016 om 12:38 Topicstarter

Tuinstoel,

Bedankt voor je tip. Ik heb ze eigenlijk nog nooit echt geprobeerd. Hoe lang gaan die mee? En beginnen die na verloop van tijd ook niet te zakken?

minke

minke

26-11-2016 om 19:08 Topicstarter

Nog bedankt voor de tip, Vogel

Vandaag de slip over de panty-truc geprobeerd. Het is niet erg charmant in de slaapkamer, maar praktisch is het wel.

Kousen

Dank voor de kousen-tip! Ik heb ze gekocht en ik vind ze veel fijner dan een gewone panty. Maar wie weet waar je goede (niet van die hele dure!) kunt vinden die lekker dik zijn (80, 100 denier)? Ik heb ze nog niet gevonden.

akkemarie

akkemarie

27-11-2016 om 13:33

Stewardess

Tegenwoordig bestel ik hold ups en panty's in soorten en maten op een stess site. Deze beenbedekkers gaan lang mee. Je kunt zelfs steun holdups kopen. Zijn mooi en zitten fantastisch.

Vogel

Vogel

27-11-2016 om 15:09

@Minke

Nee, charmant of opwindend is anders. Even goed nadenken dus of je nog ergens openbaar (of juist privé) uit de kleren moet.

minke

minke

27-11-2016 om 16:06 Topicstarter

@vogel

Haha, gelukkig komt dat zelden voor. Gebruik jij voor deze truc nog een speciaal soort broekje? Ik merk dat een extra slip bij een strak rokje wel snel aftekent.

Vogel

Vogel

27-11-2016 om 20:52

Figuurcorrigerend van de Hema.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.