Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stenna

Stenna

12-05-2013 om 19:19

Afritsbroek lange benen

Net als ieder jaar ben ik weer zonder succes op zoek naar een hightech afritsbroek die me past. Voor onze bergexpedities toch het handigste. Je weet wel, van zo'n materiaal dat heel snel droogt en heel lichtgewicht is etc. Maar ik ben tamelijk lang (rond de 1.80) en die broeken zijn dus altijd te kort. Raar, want in de gewone confectie heb ik dat probleem al jaren niet meer (wel toen ik rond e 20 was), broeken zijn tegenwoordig vrijwel altijd lang genoeg (behalve de oude damesmerken). Doen er alleen oudere dames aan bergsport? Of alleen kleine mensen? Komt het door die Nordic Walking bejaarden-hype?
Op die vragen hoef ik niet echt antwoord hoor maar wel op de volgende: tip??? wie weet er wel een lang merk??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stenna

Stenna

12-05-2013 om 19:30

Bedoel

met lang genoeg bedoel ik: binnenbeenlengte ten minste 82 of 83 cm.

P

P

12-05-2013 om 20:05

Tja

Ik kan me niet voorstellen dat er mannen bestaan van jouw lengte of langer die met hoogwater moeten lopen

Kijk je alleen naar vrouwenbroeken of zo?

Craghoppers

Ik heb een paar broeken van dit merk en die zijn er in verschillende lengtes : long= 83.82 cm en extra long = 89.80 cm zie http://www.craghoppers.com/women/trousers/kiwi-convertible-trousers.html

Je bedoelt: "dat er GEEN mannen bestaan......
Mannenbroeken zitten mij echt niet goed hoor, daarvoor heb ik teveel een vrouwenfiguur.

Stenna

Stenna

12-05-2013 om 22:53

Inderdaad

mannenbroeken heb ik natuurlijk ook al wel eens geprobeerd. Maar dat past echt niet, zoals Shonagh ook aangeeft (taille te wijd, heupen te krap, rare pijpen of zakken). Bij jeans (en pyama's) kan dat vaak wel, maar niet bij dit type broeken.

Ik ga eens even naar de tip van Shonagh kijken.

Trix

Trix

13-05-2013 om 00:04

North face?

Heb je al eens North Face broeken geprobeerd? Ik ben ook 1.80 en heb dit merk, prima broeken en goede lengte. In het wat goedkopere segment zou je eens bij Decathlon kunnen kijken. Mijn dochter nadert mijn lengte, is een stuk smaller, maatje 36 zucht, en heeft daar ook zonder problemen een passende broek gevonden.
Succes.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sjalot

sjalot

14-05-2013 om 07:43

Royal robbins

Ik heb een paar jaar geleden een afritsbroek van het merk Royal Robbins gekocht. Ik ben 1,70 m en voor mij moest hij ingekort worden.
Dat was bij Kathmandu for women in Utrecht. Bever heeft in Ansterdam ook een groot filiaal helemaal voor vrouwen. Ik kan me nauwelijk voorstellen dat je daar niet zou slagen.

Stenna

Stenna

14-05-2013 om 09:03

Joepie

Gelukkig heel wat tips! North face had ik al eens geprobeerd, die was ook te kort, maar daar hadden ze blijkbaar niet de lengtematen die ik wel op internet zie staan hier en daar. De andere tips ga ik allemaal proberen, gelukkig zit hier in de omgeving ook een grote Bever. En anders via Internet, in elk geval weet ik dan nu welke merken ik moet zoeken. Dank!

mar

mar

14-05-2013 om 20:05

En...

Fjallraven. Te koop bij o.a. Bever.
Voor man zijn dit de enige broeken die passen bij 2.05 m lente.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.