Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Marcia

Marcia

15-09-2015 om 14:06

Afgevallen, wat te doen met kleding?

Sinds mei ben ik 8 kilo afgevallen. Daar ben ik heel blij mee, maar ik heb nu heel veel kleding wat te groot is. Sommige dingen heb ik ook nauwelijks aan gehad. Zelfs nog 2 dingen met prijskaartje eraan die ik in maart kocht alvast voor de zomer. Maar nu is het allemaal te wijd. Ik twijfel wat ik er mee zal doen. Naar de kringloopwinkel brengen of naar zo'n kleding container langs de straat? Of zijn er meer mogelijkheden? Wie denkt mee?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-09-2015 om 14:14

Marktplaats

De kleding waar nog een kaartje aanhang kan je natuurlijk op marktplaats zetten of je vraagt op fb of iemand het wil overnemen.
Of je wacht er een jaartje mee, misschen heb je het volgend jaar weer nodig

Noet

Noet

15-09-2015 om 14:15

beiden

je kunt het naar de kringloop brengen, of naar bv het leger des heils, maar zo'n bak werkt ook prima.
Wat je natuurlijk ook nog kunt doen zeker voor de dingen die je erg leuk vindt is ze laten vermaken zodat ze wel passen.
Laten hangen in de kast voor het geval dat zou ik niet doen, want nu heb je een stok achter de deur om op dit gewicht (of lager) te blijven.

Noet

Noet

15-09-2015 om 14:15

beiden

je kunt het naar de kringloop brengen, of naar bv het leger des heils, maar zo'n bak werkt ook prima.
Wat je natuurlijk ook nog kunt doen zeker voor de dingen die je erg leuk vindt is ze laten vermaken zodat ze wel passen.
Laten hangen in de kast voor het geval dat zou ik niet doen, want nu heb je een stok achter de deur om op dit gewicht (of lager) te blijven.

Emma

Emma

15-09-2015 om 14:17

prijskaartje

Als het prijskaartje er nog aan zit: op Marktplaats zetten. Zonder trouwens ook maar dan kun je wat minder vragen.
Als het je niet om bet geld te doen is: op Facebook heb je weggeefpagina's. Dan kun je het geven aan iemand die het echt nodig heeft.

Jamie

Jamie

15-09-2015 om 16:33

facebook

Er zijn tegenwoordig veel fb groepen voor in de buurt, mijn ervaring is dat je daar sneller wat kwijtraakt. Zoek eens op je woonplaats, je hebt weggeefhoeken maar ook verkoopplaatsen.

ik noem nog maar eens

Dress for success. Als het tenminste nette kleding is.

Een club die nette kleding uitleent aan mensen met een minimuminkomen die deze nodig hebben voor sollicitaties.

Zie hier: http://www.dressforsuccess.nl/

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

15-09-2015 om 22:36

En...

Naast voedselbanken zijn er ook kleding banken.

Mijntje

Mijntje

16-09-2015 om 10:48

bewaren

Nog even bewaren ivm het jojo effect
(sorry voor de pessimistische inslag)

ehm..

Niet om je te ontmoedigen, maar je kunt die kleding ook nog even bewaren voor het geval het gewichtsverlies minder blijvend is dan je hoopt. Dat komt nou eenmaal wel eens voor, en het is ook zonde als je dan wéér nieuwe kleren moet gaan kopen.

Pol

Pol

16-09-2015 om 11:14

dat zou ik ook doen, bewaren.

5 kg Is ongeveer 1 maat, dus je zou nu 1 a 2 maten kleiner moeten zitten. Stel je komt daar de helft van aan, dan heb je grote kans dat je kleding gewoon goed nog genoeg zit.

Pug

Pug

16-09-2015 om 12:15

ik vraag me wel af

Heb je nog nooit eerder kleding weggedaan dan, dat je hier naar mogelijkheden moet vragen?

Dat is wel heel knap. Nooit miskopen.

Maar container/kringloop, of marktplaats (niet te duur maken).

Noet

Noet

16-09-2015 om 17:28

juist niet bewaren

want dat is een prima stok achter de deur om niet weer aan te komen.
Als je die grotere maat nog hebt hangen is het erg verleidelijk om bij een klellende band die maat groter te pakken ipv de oorzaak aan te pakken wat natuurlijk moeilijker is. De mens is per defenitie lui.

mmm

Hoe ruim zit je in je geld? Noet heeft in principe gelijk, maar ik denk dat Jippox in de praktijk meer gelijk heeft.

Als het mijn kleding was zou ik er nog een jaartje op passen. Is het ook dan nog te ruim, dan mag je jezelf feliciteren en alsnog de spullen wegbrengen.

Groeten,

Temet

mirreke

mirreke

16-09-2015 om 22:04

Vluchtelingen

hebben ook kleren nodig.

Mirreke

Bel dan alsjeblieft eerst even het COA om te vragen of er wel behoefte is, ik geloof dat iedereen in de vluchtelingenhulpverlening langzamerhand een beetje gek wordt van alle goedbedoelde pakketten en zakken met afgedankte spullen die worden gedropt.

Overigens geldt voor vluchtelingen wat ook geldt voor daklozen: de meesten zijn mannen, en juist in mannenkleding is het aanbod erg beperkt. Dameskleding heeft de hulpverlening vaak al zat. Maar vragen kan natuurlijk geen kwaad.

Groeten,

Temet

Noet

Noet

17-09-2015 om 11:46

Temet

juist als je krapper bij kas zit kun je ook je te grote kleding weggeven, dan is de stok achter de deur om op je gewicht te letten nog groter. ☺

Noet

Maar als die stok toch onvoldoende blijkt te werken zit je daarna niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk krap ...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.