Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Afdingen, doen jullie dat?

Bij wat voor artikelen? Wanneer heb je succes?

Ga je later weer naar die zaak terug? Lukt het dan opnieuw of denken ze 'zucht, nee he, weer die klant!'

Ik durf het zelf totaal niet. Vind het ergens ook sneu voor de ondernemers,zeker in deze economisch lastige tijd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

28-04-2012 om 11:48

Bromvlieg

Ik ding niet af in winkels.

Rosase

Rosase

28-04-2012 om 12:31

Alleen als het een b-product is

Anders nooit. En als er iets af te dingen valt zet ik mijn man in. Die heeft daar nooit moeite mee. Maar ook niet altijd succes....

O ja zeker

We zijn een huis aan het bouwen en op bouwmaterialen, keuken, badkamer, tegels, lampen is allemaal (en met succes) af te dingen. In een kledingwinkel zou ik het niet zo snel doen, maar bij witgoed en elektronica zeker. Waarom zou het sneu zijn voor ondernemers? Ze kunnen toch ook gewoon nee zeggen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Moontje

Moontje

28-04-2012 om 13:21

Bah

Ik ben ondernemer en moet er inmiddels aan gewend zijn maar het went niet ;-(. Ik merk wel dat het ook iets is wat bij mezelf zit, ik ben niet gewend om af te dingen, mijn ouders deden het nooit, mijn man ook niet. Dus als iemand het andersom bij mij doet vind ik het heel naar.
Kijk als iemand heel veel van hetzelfde bestelt, kan ik nog begrijpen dat hij/zij naar een soort staffelkorting informeert, maar meestal is dat in mijn branche niet zo(dat er veel van hetzelfde besteld wordt). Dus voelt het als een soort belediging (ik weet dat ik dat niet moet doen) als iemand om korting vraagt, alsof hetgeen ik maak het niet waard is? Of dat ik dan maar minder mag verdienen?

Nee, maar soms..

Ik ding nooit af, kan het niet. Voel me opgelaten en niet leuk voor de verkoper.
mijn man daarentegen dingt wel af, op bouwmarkten bij overschotten ed of op auto's ( alsof wel elke week een andere hebben..)Zo in een winkel afdingen doe ik niet.
ik heb een vriendin die een kledingzaak heeft, best wel dure merkkleding. Klanten komen van heinde en verre voor die zaak. Bij de seizoens uitverkoop krijgt ze soms boze klanten die al 70 % korting willen ipv 50 % die dan geldt. of ze willen nu al 2 halen 1 betalen ipv volgende week. Ja, ik heb er heel ver voor gereden hoor zeggen ze dan. Ik zou me rot schamen.

Primavera

Primavera

28-04-2012 om 14:28

Als ondernemer moet ik wel

Als ondernemer moet ik wel standaard afdingen. als ik dat niet zou doen op alle onderdelen en service wordt de eindprijs van onze producten te hoog om nog enigszins aantrekkelijk te zijn voor de markt.
Bij huurcontracten is het belangrijk om af te dingen aangezien die daarna alle jaren met een vast percentage omhoog gaan. Autoprijs kan altijd wel wat af. Autoverzekeringen valt mee te onderhandelen, bankkosten zijn onderhandelbaar, enz. Als ik een nieuwe pc nodig heb, ding ik ook altijd met succes.
In kledingwinkels alleen als ik zie dat er een klein dingetje aan het kledingsstuk mankeert, maar ik koop eigenlijk bijna nooit kleding.
Grappig dat sommige mensen het not-done vinden, maar tegelijkertijd natuurlijk wel zullen onderhandelen over de aanschafprijs van hun huis of verschillende hypotheken naast elkaar te vergelijken.
Ik ben niet beledigt als men ons om korting vraagt. We zeggen wel gewoon nee als dat niet mogelijk is omdat de investering van de andere kant te weinig is.

bernadet

bernadet

28-04-2012 om 14:29

Af en toe

Ik doe het af en toe, bijvoorbeeld toen ik bij een winkel vier paar schoenen tegelijk kocht (voor 3 kinderen en mezelf), ik zeg dan met een bescheiden glimlach: goh doen jullie ook aan groepskorting? Ik geloof dat ik toen 10 of 15% korting op het hele bedrag kreeg. In een zelfde situatie (meer paar schoenen) kreeg ik op mijn vraag een paar sokken.

Fiets

De mooiste afding actie was een keer toen ik 2 fietsen tegelijk kocht. Toen ik vroeg of er korting mogelijk was, was het antwoord: er wordt standaard 10% korting gegeven op de adviesprijs. Bij afrekenen zei de verkoopster: 1 fiets is 10% en 2 fietsen is dus 20% korting. Ik moest op het puntje van mijn tong bijten om niet om 10 fietsen te vragen! (rekenen was blijkbaar niet haar sterkste kant...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Maylise

Maylise

28-04-2012 om 15:19

Soms

Ik ben zelf niet echt goed in afdingen maar ik doe het wel soms of ik laat het mijn middelste dochter doen. Zij is er echt een pro in. op kleding ding ik niet af behalve als er een foutje in de kleding zit. Mijn dochter heeft dat wel eens voor me gedaan als we veel tegelijk kochten bij een kleine zelfstandige winkel. zelf zou ik dat dan weer niet zo vlug doen.

Op grotere dingen als auto's, witgoed, meubels electronica en verzekeringen valt vaak uitstekend af te dingen. Zeker als je meerdere dingen tegelijk aanschaft. Mijn dochter en man heb ik samen laten afdingen toen we een keuken uitzochten voor ons nieuwe huis. Daar hebben we toen een aardige korting op gekregen. Meer dan als ik dat alleen had moeten doen. Ik ben er niet zo goed in vind ik.

Margriet*

Margriet*

28-04-2012 om 16:04

Op de markt

of soms bij meer stuks (zie schoenen voorbeeld) of bij de koop van een auto. Kleding koop ik bijna altijd met korting. Dat vind ik wel lollig, online shoppen, lukt standaard met korting (en ik houd van mode en ben best hip). Gewoon op een aantal nieuwsbrieven abonneren van favoriete winkels. Zo 40/50% korting.
Wasmaschine heeft mijn man wel eens voor elkaar gekregen, kocht hij samen met een koelkast. Trouwens meubels is ook wel gelukt.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2012 om 21:54

In principe niet

Afdingen is niet meer dan 'handjeklap' en dat past meer bij grote zaken dan kleine, vind ik. Ik ga niet over een broek lopen handjeklappen, maar als het om een flink bedrag gaat kun je denk ik redelijk veilig uitgaan van een marge waarbinnen te schipperen is. Een beetje moeilijk kijken, merkbaar andere pijlen op de boog hebben (daar zagen we hem ook en toen vond ik hem ook al zo mooi/goed/leuk).
Mijn vroegere zwager maakte een sport van afdingen en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gênante vormen vond aannemen. We kwamen hem toevallig tegen in een witgoedzaak en hij regelde het wel even voor ons. Hij fikste een leuke korting, waar ik op zich wel blij mee was, maar het is niet mijn stijl om overal het onderste uit de kan te willen halen.
Zo vraag ik mij altijd af hoe dat nou zit met afdingen in bepaalde landen. Er wordt altijd gezegd dat dat van je verwacht wordt, dus de prijzen zijn neem ik aan te hoog met als doel dat er gezakt kan worden. "When you're in Rome, do as the Romans", maar hoe weet je dat je je als "Roman" gedraagd?

Jaymza

Jaymza

29-04-2012 om 08:40

Combi aanbiedingen

Wat ik zo irritant is van die aanbiedingen zoal tv met gratis biertap erbij. Wil je wel die tv maar niet die biertap. En als je dan vraagt om korting ipv een biertap kan dat niet! Da koop ik liever elders de tv voor het volle pond zonder biertap.

Jaymza

merel

merel

02-05-2012 om 19:30

Jaymza

Nou dat zou ik niet doen, de biertap is toch al gratis, die kan je dan toch vast wel weggeven aan een kennis? Er is altijd wel iemand blij mee te maken lijkt me zo.
Of je zet 'm op marktplaats....

Dat is nou juist de grap merel

Die biertap is helemaal niet gratig, dat zit gewoon bij de prijs in berekend. Vaak kun je dan ook wel een korting krijgen.
Overigens zit op auto's, meubels en witgoed vaak al zo'n grote marche, dat je gek bent als je niet afdingt, want dan betaal je echt een veel te hoge prijs.

Overigens ding ik ook niet af op kleding, tenzij ik een grote partij koop wat eigenlijk nooit voor komt. In de supermarkt ding ik ook niet af

groetjes van Charlotte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.