Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mijntje

Mijntje

05-06-2014 om 13:06

afbranden of afbijten verf

Er moet hier een hoop houtwerk (binnen) worden aangepakt. Aan de klussers onder ons daarom de vraag: wat gaat sneller/beter: oude verflaag afbranden of afbijtspul gebruiken.

Theekopje

Theekopje

05-06-2014 om 13:54

Mijn ervaring

is dat het moeilijk te voorspellen is. Ik heb ooit veel houtwerk kaal moeten maken, en sommige stukken gingen heel snel met de brander: even branden, dan trok het meteen blazen en stak je het zo weg. Sneller dan met afbijt had gekund.

Andere stukken zaten muurvast en daar heb ik afbijt voor gebruikt. Wel vieze troep natuurlijk.

amk

amk

05-06-2014 om 14:29

branden

want afbijt krijg je er zo slecht weer afgespoeld dat je grote kans hebt dat je nieuwe verfwerk ook aangetast wordt.

afbijt

ik heb een trap die met duizenden lagen was geverfd, schoongewreven door afbijt te gebruiken. Ik was begonnen met branden, maar dat ging zo traag en ik brandde ook mijn vingers er bij. Vervelend werk. Het afbijtspul is erg slecht en chemisch maar het werkt als een tierelier. Kwestie van smeren en wachten, en goed ventileren uiteraard. Daarna met een krabber er zo af halen, schoonmaken, schuren en klaar.

Mijntje

Mijntje

06-06-2014 om 10:15

Ik begin met de brander. Dat lijkt me toch iets minder vies. En als het niet goed gaat moet ik toch maar aan een pot afbijt.
Ik zie er erg tegen op maar het moet nu echt....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.