Grootouders

JaneDoe1
16-03-2025 om 05:27
Jaloers
Mijn 2 13/ 14 oudste kleinkinderen zijn gigantisch jaloers op hun nichtjes 2/3 Jaar wat lijd tot negeer gedrag naar iedereen tijdens verjaardagen
Peiling
Jaloerse pubers
Maximaal 9 antwoorden.

Pippeltje
16-03-2025 om 11:26
Goed verhaal; lekker kort!
Hier kan niemand toch iets mee als je niet iets meer vertelt over het hoe en waT.

Plantenbak
16-03-2025 om 11:53
wat verwacht je dat een 13 en 14 jarige gaan doen met een stel peuters? Spelen? Oppassen?
Ik vind het niet heel bijzonder dat een 13 en 14 jarige geen interesse heeft in een stel peuters
Maar wellicht is er van alles aan de hand en hebben de tieners de peuters opgesloten in een kast of zo tijdens een bezoek aan oma.

Bolmieke
16-03-2025 om 12:14
Ik kan mij niet voorstellen dat pubers jaloers zijn op peuters, of ze vinden ze schattig of irritant maar jaloers?
Pubers hebben meestal wel een hekel aan verjaardagen en sociale verplichtingen en dat uit zich meestal in bozig en bokkig gedrag

Kersje
16-03-2025 om 14:09
Krijgen enkel de kleintjes aandacht vanwege hun leeftijd en worden de 13/14-jarigen genegeerd ofzo? Jullie zullen niet de 1e opa en oma’s zijn die de wat oudere kleinkinderen ‘vergeten’ als er ook jongere kleinkinderen zijn. Het is juist de kunst geen onderscheid te maken.
Ik zeg hiermee niet dat dit hier het geval is, maar je openingspost is nogal summier om er goed advies op te geven.

Moederkareltje
16-03-2025 om 14:44
wat is de oplossing vraag je. Ik denk doe wat in jouw macht ligt dus allevier 3 minuten 1 op 1 aandacht geven. Wat complimentjes geven, vragen hoe het gaat etc. Let daar gewoon op dat niet ook jij alleen maar oeeeeew aaaaah aan het brullen bent maar de kleintjes.
Wat Kersje hierboven dus ook zegt.

AnnaPollewop
16-03-2025 om 18:05
Pubers die iedereen negeren op een verjaardag waar ze waarschijnlijk niet uit eigen keus heen gegaan zijn. Niet erg opmerkelijk.

JaneDoe1
18-03-2025 om 08:01
blij met alle antwoorden zie nu niet normaal gedrag puber die kleine kinderen irritant vinden maar ze nooit pesten of dergelijke ik knuffel hun ook nog altijd dat n zeg dat ik zielsveel van ze houdt ,en komen ook vrijwel elke week 2x vrijwilliger bij ons op bezoek jullie hebben. Mooie jn ogen geopend

IMI-x2
18-03-2025 om 08:26
JaneDoe1 schreef op 18-03-2025 om 08:01:
blij met alle antwoorden zie nu niet normaal gedrag puber die kleine kinderen irritant vinden maar ze nooit pesten of dergelijke ik knuffel hun ook nog altijd dat n zeg dat ik zielsveel van ze houdt ,en komen ook vrijwel elke week 2x vrijwilliger bij ons op bezoek jullie hebben. Mooie jn ogen geopend
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. Kun je dit nogmaals opschrijven in volledige zinnen en met hoofdletters en punten alsjeblieft?

Schemerlampje
18-03-2025 om 16:35
JaneDoe1 schreef op 18-03-2025 om 08:01:
Vertaling:
Ik ben blij met alle antwoorden. Ik zie nu dat het normaal pubergedrag is om kleine kinderen irritante te vinden. Ze pesten ze gelukkig nooit. Ik knuffel hen ook nog altijd en zeg ze dat ik zielsveel van ze houdt. Ze komen ook vrijwel elke week twee keer vrijwillig bij ons op bezoek. Jullie hebben mijn ogen geopend.