Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moeder

moeder

08-05-2017 om 08:01

íjlgeluiden zonder ziek

hallo allen. Ff onder andere naam, ben al eeuwen lid.
Heb een vraag: wie kent het verschijnsel 'ijlen' bij ziekte? Mijn zoon heeft dat vaak als hij ziek is, ook hoort hij dan vaak geluiden. Mijn vraag: hij had het vanmorgen ook! Terwijl hij niet ziek is. Wie herkent dit? Maak me een beetje zorgen. Het zijn geluiden in zijn hoofd. Rare geluiden. Dit is geloof ik voor het eerst dat hij dat 'zomaar' heeft. Wie herkent dit? Moet ik naar de ha?

Dees

Dees

08-05-2017 om 08:21

huisarts

Ik zou wel naar de huisarts gaan.

Li

Li

08-05-2017 om 10:00

misschien

is hij vanmiddag wel ziek, heb ik meegemaakt.

tante Sidonia

tante Sidonia

08-05-2017 om 10:52

even duidelijk graag

Wat gebeurde er precies? Ijlde hij in zijn slaap? Hoorde hij geluiden die er niet waren, in zijn slaap of in wakende toestand?
Kunnen de geluiden te maken hebben met problemen met het trommelvlies; is hij verkouden bijv.?

moeder

moeder

08-05-2017 om 13:46

hij was gewoon op

hij liep rond, had tv gekeken, gegeten en was bezig met aankleden..
dus zo ins blauwe hinein.
hij is nog op school dus zal wel ok zijn.

Hmm

Als hij zomaar, zonder enige andere symptomen, geluiden hoort, zou ik denk ik wel even naar de huisarts gaan.
Mocht hij toch nog ziek blijken te zijn, kan het bij hem horen. Mijn zoon ijlt ook erg wanneer hij koorts heeft, en dan hoeft het geen hevige koorts te zijn. Bij een beetje verhoging kan hij al dingen vervormd waarnemen en allerlei vervelende zintuiglijke ervaringen hebben.

Google eens op Alice in Wonderland syndroom, of Todd syndroom. Dat gaat vnl over vertekeningen in het zicht (dingen klein zien, of juist groot, of ver weg), maar er wordt ook gesproken over "andere zintuiglijke modaliteiten".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.