Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ruikertje

Ruikertje

01-10-2015 om 12:09

zweetlucht, IK???

Hallo,
Sinds een paar weken merk ik dat m'n oksels snel 'ruiken', zelfs zonder lichamelijke inspanning. Dit is nieuw voor mij, want voorheen hoefde ik eigenlijk geeneens deo te gebruiken en oksels voelden altijd groog en schoon (geschoren én ongeschoren!).
De enige lichamelijke verandering die ik kan bedenken, is gelijkmatige gewichtstoename (2 à 3 kg over 6 maanden). Nu heb ik de neiging om 2x p.dag te gaan douchen want ik ruik echt niet fris.
Ik ben bijna 34. Zou leeftijd een rol spelen?

Pandora

Pandora

01-10-2015 om 12:20

Vragen

Is er een medische reden voor je gewichtstoename? Heeft okselgeur niet met hormonen te maken? Slik je (andere) medicijnen? Of kan het zijn dat je reukvermogen verbeterd is? Hebben anderen de verandering ook opgemerkt?

kleding of hormonen?

Kan aan andere kleding liggen: een shirt met een synthetische component misschien?
Verder zijn hormonen inderdaad een optie: ben je misschien zwanger? Dan ruik je ook beter (als in: je neus werkt beter).

Ruikertje

Ruikertje

01-10-2015 om 14:30

Niks van dit alles

Nee hoor, ben een tijdje werkloos geweest en zo makkelijk een paar kilo aangekomen. Ik draag eigenlijk altijd hetzelfde soort kleding, geen speciale stoffen ed.

Pirata

Pirata

01-10-2015 om 21:34

kleding

Is het niet je kleding die te snel weer gaat stinken? Oude zweetbacterieen kunnen prima weer tot leven komen als je ze niet goed uitroeit in de was. Even een uurtje op een warm vochtig plekje en de kolonie floreert alweer. :-p

Ruikertje

Ruikertje

03-10-2015 om 21:14

Denk te weten wat het was!

Het lag waarschijnlijk aan een nieuwe deo die ik sinds een week of wat gebruikte. Het was nochtans van een bekend merk, maar ik gebruik nu weer de vertrouwde deo en ik 'ruik' al niet meer.
Maar ja, ik ben nu ook weer aan de pil gegaan. Daar was ik ook een maand mee gestopt. Zou misschien ook wel effect hebben.

Pandora

Pandora

05-10-2015 om 14:22

Opgelost?

Het kan de deo zijn, maar die maand met de pil stoppen kan ook heel goed aan je zweetlucht bijgedragen hebben. Dan moeten je hormonen weer een beetje in balans komen.
Probleem opgelost, dus?

Hadewich

Hadewich

05-10-2015 om 15:15

Stoppen met pil

Het stoppen met de pil kan er ook voor gezorgd hebben dat je reukvermogen veranderd is. Ikzelf ruik namelijk, als mijn menstruatie er aan zit te komen, veel meer luchtjes. Vooral vieze luchtjes, helaas. Vonden anderen ook dat je meer naar zweet rook? Voor zover anderen dat zouden zeggen dan...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.