Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lusithania

Lusithania

29-01-2016 om 12:50

Zucht, ogen zoon en (niet) examen doen

Afgelopen zomervakantie heeft zoon zijn ogen recht laten zetten. 'Helaas' hebben ze zijn rechteroog te veel naar buiten gezet waardoor hij dubbel ziet. Door het dubbelzien heeft hij ook ontzettende hoofdpijn.
Hij doet dit jaar eindexamen vwo en heeft dus een groot probleem.
Vandaar dat hij zelf een ooglapje ging dragen, toen was het te doen.

Vorige week maandag naar het oogziekenhuis in Rotterdam geweest en daar werd hem gezegd dat hij zoveel mogelijk zonder ooglapje moest zodat de hersenen niet lui worden.
Maar zonder ooglapje is/wordt school niets.
Dan wordt er niet eens gegamed maar ligt hij veel op bed omdat de hoofdpijn te erg is.

Hij wil zo snel mogelijk geopereerd worden (nu, met ooglapje anders na de examans) maar er is een lange wachtlijst.
Dus dat gaat zomaar niet (op zijn vroegst eind maart, begin april).

Dit gedoe kost hem gewoon zo een jaar.

Bedankt voor het lezen van mijn frustratie.

mijk

mijk

29-01-2016 om 13:07

oh wat naar!

Maar moet je zoon op die wachtlijst? Fout van ziekenhuis tenslotte. Twee loensende kinderen hier en dit lijkt me echt nachtmerrie!

Maaike

Maaike

29-01-2016 om 13:32

vaker gehoord

Ik heb dit vaker gehoord. Loensende kinderen worden geopereerd en de ogen worden teveel naar buiten gezet. Iedere keer als wij bij de orthoptist komen vraagt zij ook of we willen opereren, maar door dit soort verhalen wacht ik maar weer.

Ik vind dit ook een fout van de arts die z.s.m. hersteld moet worden. Dit is toch geen leven! Wachtlijsten hebben vaak ook plekken voor spoedgevallen en dit lijkt me er zo eentje. Sterkte!

Marie

Marie

29-01-2016 om 13:38

wachtlijstbemiddeling?

Ik weet natuurlijk niet in hoeveel ziekenhuizen die operatie gedaan kan worden, maar is het een idee om via de zorgverzekeraar wachtlijstbemiddeling in te schakelen?
En kan de operatie bijvoorbeeld ook in België gedaan worden?

Lusithania

Lusithania

29-01-2016 om 14:17

ziekenhuis

Zoon is hier in het plaatselijke ziekenhuis geopereerd en van daaruit doorgestuurd naar het Oogziekenhuis in Rotterdam. Daar is het lang wachten. Drie-en-een-halve maand moeten wachten op een afspraak.
Blijven in het ziekenhuis dat 'zijn ogen verneukt had' wilde hij trouwens niet.

Toen is ook de eerste meting gedaan. Er moet twee maanden zitten tussen de eerste en de tweede meting en dan nog op de wachtlijst voor de operatie zelf.

Voor de eerste operatie heeft zoon ook met prismapleisters op zijn bril rondgelopen om te zien tot hoever ze met opereren konden gaan, niet helemaal recht dus maar bij de operatie is dit wel gedaan.

Zoon is 18 en je/hij moet nu ook heel duidelijk aangeven dat er een contactpersoon is.
Wachtlijstbemiddeling heeft in dit geval geen zin, ik heb gebeld.

Klagen

Bij oud ziekenhuis? Dat zij moeten zorgen dat hij eerder aan de beurt is? Balen zeg

Lusithania

Lusithania

03-02-2016 om 14:42

Pffft

Gelukkig was ik door zoon al aangewezen als contactpersoon en heb ik contact gehad met de orthoptiste van het ziekenhuis
Na een goed en lang gesprek tussen orthoptiste en oogarts mag zoon nu zijn ooglapje ophouden zodat hij zich kan focussen op het examen.
Operatie na het examen en dan moet ooglapje af maar dat vind ik logisch.
Ze kunnen alleen niet garanderen dat het dubbelzien na een operatie over is ((((

Elfje65

Elfje65

06-02-2016 om 22:27

Wat erg!!!

Hier zoon die dubbel ziet door een litteken op zijn hoornvlies. Wat een impact heeft zoiets toch. Gelukkig is het bij zoon op te lossen door een contactlens die zijn hoornvlies corrigeert. Gisteren is het aangemeten, dus ben benieuwd of hij ermee om kan gaan.
Evt kan laseren ook nog, maar als ik zoiets weer hoor dan krijg ik de bibbers. Sterkte!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-02-2016 om 09:47

Dat is een mooie stap.

Mijn vader heeft hier ook last van. Die is langdurig bij de orthoptiste geweest met matig resultaat.
Kan ie niet afwisselen qua lapje links en rechts, of helpt dat niet?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.