Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Antje

Antje

20-01-2014 om 19:38

Zouden dit ook opvliegers kunnen zijn?

Geregeld overkomt me het volgende: plotseling gaat er een soort schrikreaktie door me heen, maar ik schrik in het echt nergens van. Ik voel iets door mijn lijf gaan, zoals je bij schrik adrenaline voelt. Het is een angstig, verwarrend gevoel. Alsof ik zo onderuit kan gaan, het voelt verlammend maar ik kan me nog echt wel bewegen. Ik krijg het echter niet heet en ik ga niet transpireren, krijg wel een rood gezicht. Het is of alle kracht even weg is, of de grond onder mijn voeten wegzakt.
Nou ja, een beetje rare omschrijving misschien, maar wie weet herkent iemand het. Ik heb het nu al een jaar of zo en het komt regelmatig. Het duurt trouwens nooit lang. Opeens dacht ik, zouden dit een soort van rare opvliegers, een teken dus van de overgang kunnen zijn? Ik ben 48.

Annet

Annet

20-01-2014 om 20:01

Dit lijkt mij eerder een angstaanval en geen opvlieger

Ik herken die adrenaline helemaal niet, ook het verwarrende, angstige gevoel niet. Tenzij het door een droom komt bij het slapen. Maar dat is ook niet gelijk aan een opvlieger, dat kan op alle leeftijden voorkomen.

Antje

Antje

20-01-2014 om 20:21

Angst zonder angst?

Zoals ik al schreef, ik schrik op zo'n moment niet echt ergens van. Het gebeurt zomaar. Kan een mens angstaanvallen hebben zonder bang ergens voor te zijn? Ik vind het zelf ook op een angstreaktie lijken, behalve dan dat er nooit een aanleiding is.
En als ik wel een keer ergens van schrik voelt dat eigenlijk toch ook weer niet hetzelfde als mijn omschrijving, om het nog onduidelijker te maken.

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2014 om 20:25

Dat kan

Paniekaanvallen zijn zeker bekend in de overgang, dus dat kan heel goed.

Lijkt mij geen opvlieger

Die hebben niet dat tintelende gevoel onder je maagstreek en die flow door je bloedbaan, wat een schrik en adrenaline veroorzaakt

Interessante uitleg:

http://www.bioplek.org/animaties/homeostase/bijnieren.swf

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.